• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Vostok

Audemars
På tal om projektklockor så är det en kompressor i gamla modellen på-g med, men den kanske ni redan har sett..

1612377130049.png



 

MAz_666

Rolex
På tal om projektklockor så är det en kompressor i gamla modellen på-g med, men den kanske ni redan har sett..

1612377130049.png



Hade man haft för lite klockor, och plånbok modell lite fetare - hade den där varit på väg hem till mig! :cool:
GRYM!
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Har inte folk haft bra resultat med tandkräm också? Har aldrig testat, mina har varit fina än så länge.

Autosol är ju liiiiiite grovt va? Brukar vi köra på fönstrena på båten :)

Nja, autosol funkar fint för lite grövre repor och så kör man häxans efteråt, följt av polywatch 😎.

Edit: glöm inte autosol på gammalt plexi över natten, då bildas massa mikrosprickor...

En av de tre klockor jag har på mig just nu...
20210204_105458.jpg
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Den där var jäkligt läcker! Andas verkligen SOVJET..👍🏻
Verkligen, Raketa UFO eller "Pucken" som den ibland kallas är riktigt cool. Den ser ofta tjockare och högre ut på bild än den faktiskt är i verkligheten. Mest känd är nog OS-varianten från -80 med röd tavla och officiella OS-loggan, men grönt är skönt :)
 
Senast ändrad:

Rikala

Patek
2-Faktor
Nej, absolut inte, bara jag som kallar allt för kristall. Garanterat plexi!

Sätt glaset mot pannan. Är det kallt glas är det varmt plast 😎

Mineralglas går och polera, tar mer tid. Jag kör med Ceriumoxid och en Dremel. Finns olika kornstorlekar på Ceriumoxiden, funderar på o köpa lite grövre och se om det går snabbare.

Dags för klockbyte, byter till denna, blev lite inspererad av inlägg ovan!
20210204_121440.jpg


Har även denna klocka på mig idag (ligger i fickan). Man kan faktiskt säga att den har med ryska klockor och göra!
20210204_101323.jpg
 
Topp