• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Boatman

Cartier
Härlig 70-talskänsla i den tavlan . Fler bilder! 👍

Fler bilder på nytillskottet, Amphibian SE 710B44S Icebreacker orange.
Leverans på 35 dagar med snigelpost. Riktigt bra med tanke på att de skrev en leveranstid på mellan 2-4 månader.

04A197F3-8BE9-4505-B690-D9B12034BA21.jpeg
D9A045C3-061E-43E8-AEDE-F9333B0CCFF4.jpeg
BC44ADF2-C4A4-4461-ADDD-8C3F694D9011.jpeg
A3F47F96-EBA6-4510-B07B-C3DE4DAA7BA6.jpeg
0A321848-A2B1-4794-A087-ADFC51BB98CC.jpeg
0D79ECAB-FDF5-4494-A647-ACC9B17AB260.jpeg
 

Chimy27

Cartier
52ABAF69-774B-47B3-8231-D71F2BAEF331.jpeg

99C5C5E7-1195-40DC-A8D8-12A64A56CB13.jpeg

Idag har jag bytt sekundvisare, rotor och ”movement holder” (urverkshållare?) på sommarklockan. Supernöjd blev jag. Otroligt svårt var det för mig som har lite svårt att hålla händerna stilla.
Nu saknas det bara en bezel. Inserten har jag hemma men ingen bezel jag tycker passar. Om ca en månad blir allting klart. Längtar som faan!
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
52ABAF69-774B-47B3-8231-D71F2BAEF331.jpeg

99C5C5E7-1195-40DC-A8D8-12A64A56CB13.jpeg

Idag har jag bytt sekundvisare, rotor och ”movement holder” (urverkshållare?) på sommarklockan. Supernöjd blev jag. Otroligt svårt var det för mig som har lite svårt att hålla händerna stilla.
Nu saknas det bara en bezel. Inserten har jag hemma men ingen bezel jag tycker passar. Om ca en månad blir allting klart. Längtar som faan!
Snyggt jobbat och väldigt somrigt resultat! Ny rotor är ju hur snyggt som helst och du påminde mig smärtsamt väl hur viktigt det är att även jag byter den röda plastringen mot en i metall på min Amphibia med display-bakstycke. 😄👍
 

Chimy27

Cartier
Snyggt jobbat och väldigt somrigt resultat! Ny rotor är ju hur snyggt som helst och du påminde mig smärtsamt väl hur viktigt det är att även jag byter den röda plastringen mot en i metall på min Amphibia med display-bakstycke. 😄👍
Tackar! Att byta den där röda ringen tycker jag definitivt att du ska göra. Jag tycker att den blev sjukt mycket finare med metallringen :)
 

v0n

Patek
2-Faktor
52ABAF69-774B-47B3-8231-D71F2BAEF331.jpeg

99C5C5E7-1195-40DC-A8D8-12A64A56CB13.jpeg

Idag har jag bytt sekundvisare, rotor och ”movement holder” (urverkshållare?) på sommarklockan. Supernöjd blev jag. Otroligt svårt var det för mig som har lite svårt att hålla händerna stilla.
Nu saknas det bara en bezel. Inserten har jag hemma men ingen bezel jag tycker passar. Om ca en månad blir allting klart. Längtar som faan!
Hur bra som helst, det är detaljerna som gör det. Ser att du kör med nya feta sekundvisaren, den är...👌🏼
 

LoveL

Rolex
Paneristi
2-Faktor
52ABAF69-774B-47B3-8231-D71F2BAEF331.jpeg

99C5C5E7-1195-40DC-A8D8-12A64A56CB13.jpeg

Idag har jag bytt sekundvisare, rotor och ”movement holder” (urverkshållare?) på sommarklockan. Supernöjd blev jag. Otroligt svårt var det för mig som har lite svårt att hålla händerna stilla.
Nu saknas det bara en bezel. Inserten har jag hemma men ingen bezel jag tycker passar. Om ca en månad blir allting klart. Längtar som faan!
En Baikal bezel tror jag skulle vara kanon på den där! Eller har du tänkt nåt med mera färg?
 

MAz_666

Rolex
Ja jädrar, där ser man! Tack för imponerande kunskaper. Jag har lagt ett bud oavsett eftersom den ligger hyfsat i pris. Lär inte bjuda mer pengar om ngn annan går över mig. Kul, man lär sig hela tiden. Originalbezeln är ju fö ca 1000 ggr snyggare och en viktig del i hela 350:ans avskalade formgivning. Jag letar vidare efter "min" 350.
Fö är den tunnan ovan med den illgröna tavlan riktigt grym!
Här har du en med ok tavla åsså, till vettigt pris.
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Jag håller med om att baikal är svinsnygg, men jag förstår inte riktigt hur man läser den haha. Jag har en orange insert hemma som ska på. Det kommer möjligtvis bli för mycket oranget, men i värsta fall är det väl bara att byta band isf

Var tvungen o googla.


Det det kan bli grymt snyggt!

Edit: Kan det verkligen bli för oranget? Tror inte det ?!
 

LoveL

Rolex
Paneristi
2-Faktor
Jag håller med om att baikal är svinsnygg, men jag förstår inte riktigt hur man läser den haha. Jag har en orange insert hemma som ska på. Det kommer möjligtvis bli för mycket oranget, men i värsta fall är det väl bara att byta band isf
Jag tror på Baikal! 😀
Har för mig att den visar återstående dyktid (räknar ner typ) innan uppstigning (på något sätt..🙄) 😂 Oavsett, så är den skitsnygg!
 

Chimy27

Cartier

v0n

Patek
2-Faktor

Kreacon

Audemars
Var tvungen o googla.


Det det kan bli grymt snyggt!

Edit: Kan det verkligen bli för oranget? Tror inte det ?!
Var tvungen o googla.


Det det kan bli grymt snyggt!

Edit: Kan det verkligen bli för oranget? Tror inte det ?!
Håller med, riktigt clean mod!
 

LoveL

Rolex
Paneristi
2-Faktor
Sen letar du upp paddlar i samma färg som bandet och sommarklockan är total.. eller fan! Det är ju det jag ska göra själv.. 😂
fan igen, att jag gav bort klockan.. 🙄🤬
 
  • Sad
Reactions: Jox

Boatman

Cartier
Jag tror på Baikal! 😀
Har för mig att den visar återstående dyktid (räknar ner typ) innan uppstigning (på något sätt..🙄) 😂 Oavsett, så är den skitsnygg!

Det är typ en dyktabell som visar dyktiden på ett specifikt djup där de stora siffrorna är djupet och max dyktid de små siffrorna.
Så på 27m djup har man en max dyktid på 30min, på 36m djup är max dyktid 15 min osv.
Nu har jag inte jämfört med min dyktabell men om inte minnet sviker så stämmer det något sånär beroende på vilken tabell man följer.
 

LoveL

Rolex
Paneristi
2-Faktor
Det är typ en dyktabell som visar dyktiden på ett specifikt djup där de stora siffrorna är djupet och max dyktid de små siffrorna.
Så på 27m djup har man en max dyktid på 30min, på 36m djup är max dyktid 15 min osv.
Nu har jag inte jämfört med min dyktabell men om inte minnet sviker så stämmer det något sånär beroende på vilken tabell man följer.
Smart pryl alltså! 👍🏻😊 Måste leta reda på min cmas tabell och loggbok och jämföra. Tack för bra förklaring! 🙏🏻
 
Topp