Ser ju skitball ut! En sån får jag kolla upp!
710916 med utbytt bezel (från am-watches.com) och shark-mesh..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ser ju skitball ut! En sån får jag kolla upp!
710916 med utbytt bezel (från am-watches.com) och shark-mesh..
Meranom.comVart kan Ryss klockor inhandlas?
Eller måste man kanske åka dit för att handla?
Den andra klockan med Jeltsin på har iaf en Vostok-logga. Kul med kronan kl 2!Har fått två ryssar som är inhandlade i början av nittiotalet enl uppgift. Sovenirklockor? Den med Jeltsin finns det manual/kvitto till på riktigt dassigt papper.
Någon som vet mer?
Ibland har jag tydligen svårt att läsa innantillDen andra klockan med Jeltsin på har iaf en Vostok-logga. Kul med kronan kl 2!
Har fått två ryssar som är inhandlade i början av nittiotalet enl uppgift. Sovenirklockor? Den med Jeltsin finns det manual/kvitto till på riktigt dassigt papper.
Någon som vet mer?
Nato känns givet!Då ska man bara bli klok på hur man drar upp dem, se så att de funkar och skaffa straps till dem. Eftersom Waszawa-pakten är nedlagd får det kanske bli ett NATO...
Najs! Var hittar man den?Det kanske får bli en kompromiss...
http://www.natoband.nu/ men kanske denna från http://www.singularstraps.se/ är snyggare och bättre? Inte samma rätta röda färg dock. Enl en bedömare på Flashback (!) har den högre kvalitet också.Najs! Var hittar man den?
Ah! Hade inte sett den under regimental på Singular. Deras nato är helt ok, beställt där tidigare. Snabba som vesslor på att levererahttp://www.natoband.nu/ men kanske denna från http://www.singularstraps.se/ är snyggare och bättre? Inte samma rätta röda färg dock. Enl en bedömare på Flashback (!) har den högre kvalitet också.
Kul! Känner igen det där med köp mot bättre vetande, det är svårt att låta bli iblandjag fick en liten ryss-fetisch i höstas och har samlat på mig några stycken under senaste halvåret.
Vissa har jag haft hyfsad koll på, vissa är köpt mot bättre vetande och vissa, verkar så här i eftertid, vara inköpt helt medvetslöst
Har därför "allt" från riktiga 70-80 talare till några som sannolikt er franken och ett kinesiskt "fulur".
Ville vara kul att höra lite åsikter från expertisen på forumet om några av exemplaren.
Några gruppbilder först
Dressare
Militäre
Kronografer
Alla kronograferna går, som tur är. Lär inte vara dom enklaste eller billigaste att få igång om dom inte gick.Kul! Känner igen det där med köp mot bättre vetande, det är svårt att låta bli ibland
Har du haft turen att alla tickar och går eller har du servat? Letar själv efter en urmakare intresserad av att serva en ryss till överkomlig peng.
Sant! Övning ger färdighet!Alla kronograferna går, som tur är. Lär inte vara dom enklaste eller billigaste att få igång om dom inte gick.
Övriga är lite blandat. Några går bra, vissa då och då och vissa inte alls... Är väl så man kan förvänta för typ 20 Euro...
Har börjat köpa lite utrustning och har som mål att lära mig plocka isär, rengöra och smörja enklare urverk. Bra att ha en hög att prova och fela med.
3aka3 och allt! En Komandirskie röda stjärnan blir nog inte mycket bättre imhoFavoriten för tillfället var inte med på gruppbilden sedan den sitter på armen hela tiden...
Jag tycker tavlan är "ursnygg" med sköna skiftningar i färgen beroende av ljuset.
Riktig spiderweb är det också. Inte bara några enstaka torrsprickor som Rolexfantasterna kallar spiderweb
Ålder, autenticitet mm har säkert många av er bättre koll på än jag.
jag fick en liten ryss-fetisch i höstas och har samlat på mig några stycken under senaste halvåret.
Vissa har jag haft hyfsad koll på, vissa är köpt mot bättre vetande och vissa, verkar så här i eftertid, vara inköpt helt medvetslöst
Har därför "allt" från riktiga 70-80 talare till några som sannolikt er franken och ett kinesiskt "fulur".
Ville vara kul att höra lite åsikter från expertisen på forumet om några av exemplaren.
Några gruppbilder först
Dressare
Militäre
Kronografer
På något vis humoristiskt att någon förfalskar en VostokKul med ditt ryssklockintresse MortenH!
Du har en riktig kultklocka på raden längst ner till vänster. En falsk Vostok som tillverkades i Kina! Man ser dem allt mer sällan numer!
Den gå ibland under namnet "Fat Sub" pga U-båten som är något rund om midjan!