• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Lundgren🥊

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
DSC_0103.JPG

710916 med utbytt bezel (från am-watches.com) och shark-mesh..
Ser ju skitball ut! En sån får jag kolla upp!
 
Det här är ju också ett alternativ... 110-boetten med coin-edge bezel, rött insert och utbytt armband.. Jäkligt snygg! (Fast jag skulle ha valt 100-boetten istället för på 110-boetten så sticker luggarna liksom rakt ut så att den inte följer handledens rundning.. På 100-boetten är luggarna vinklade nedåt, vilket är snyggare och skönare enligt mig.)
(Bild stulen från nätet)
FB_IMG_1453986278516.jpg
 

Nattugglan

Breitling
2-Faktor
Hej! Helt ny här på forumet och vad bättre då än att fråga något om en rysk klocka (i stället för sånt där alp-jox)!

Jag var för övrigt en av dem som ropade en Vostok på Kaplans i höstas. Noterade den andra tidigare i tråden. Kul!

Jo, jag har en fråga som smygstart: På ebay ser jag en del underliga Vostoks som beskrivs som Komandirskie Amfibia (och som har komandirskie-boett men amfibia-emblem på baksidan). Är det franken-klockor månne?

Ex:
http://www.ebay.com/itm/361423121993

Bättre exempel:
http://www.ebay.com/itm/191782520681
 

Micke_A

Omega
Då ska man bara bli klok på hur man drar upp dem, se så att de funkar och skaffa straps till dem. Eftersom Waszawa-pakten är nedlagd får det kanske bli ett NATO... :)

:vostok:
 

Micke_A

Omega
Den översta är lite udda. 24-timmarstavla och en snurrbar bezel innanför glaset med 4-timmarsmarkeringar i vitt, blått och rött. Ska väl symbolisera olika vaktpass.
På tavlan står det KSF - DPLK. 2016-02-13 15.48.13.jpg
 

MoHaha

Rolex
2-Faktor
jag fick en liten ryss-fetisch i höstas och har samlat på mig några stycken under senaste halvåret.
Vissa har jag haft hyfsad koll på, vissa är köpt mot bättre vetande och vissa, verkar så här i eftertid, vara inköpt helt medvetslöst :)
Har därför "allt" från riktiga 70-80 talare till några som sannolikt er franken och ett kinesiskt "fulur".
Ville vara kul att höra lite åsikter från expertisen på forumet om några av exemplaren.
Några gruppbilder först

Dressare
P1040243.JPG


Militäre
P1040249.JPG

Kronografer
P1040275.JPG
 

Kai Kobra

Cartier
2-Faktor
jag fick en liten ryss-fetisch i höstas och har samlat på mig några stycken under senaste halvåret.
Vissa har jag haft hyfsad koll på, vissa är köpt mot bättre vetande och vissa, verkar så här i eftertid, vara inköpt helt medvetslöst :)
Har därför "allt" från riktiga 70-80 talare till några som sannolikt er franken och ett kinesiskt "fulur".
Ville vara kul att höra lite åsikter från expertisen på forumet om några av exemplaren.
Några gruppbilder först

Dressare
P1040243.JPG


Militäre
P1040249.JPG

Kronografer
P1040275.JPG
Kul! Känner igen det där med köp mot bättre vetande, det är svårt att låta bli ibland :)
Har du haft turen att alla tickar och går eller har du servat? Letar själv efter en urmakare intresserad av att serva en ryss till överkomlig peng.
 

MoHaha

Rolex
2-Faktor
Kul! Känner igen det där med köp mot bättre vetande, det är svårt att låta bli ibland :)
Har du haft turen att alla tickar och går eller har du servat? Letar själv efter en urmakare intresserad av att serva en ryss till överkomlig peng.
Alla kronograferna går, som tur är. Lär inte vara dom enklaste eller billigaste att få igång om dom inte gick.
Övriga är lite blandat. Några går bra, vissa då och då och vissa inte alls... Är väl så man kan förvänta för typ 20 Euro...
Har börjat köpa lite utrustning och har som mål att lära mig plocka isär, rengöra och smörja enklare urverk. Bra att ha en hög att prova och fela med.
 

Kai Kobra

Cartier
2-Faktor
Alla kronograferna går, som tur är. Lär inte vara dom enklaste eller billigaste att få igång om dom inte gick.
Övriga är lite blandat. Några går bra, vissa då och då och vissa inte alls... Är väl så man kan förvänta för typ 20 Euro...
Har börjat köpa lite utrustning och har som mål att lära mig plocka isär, rengöra och smörja enklare urverk. Bra att ha en hög att prova och fela med.
Sant! Övning ger färdighet! :D
 

MoHaha

Rolex
2-Faktor
Favoriten för tillfället var inte med på gruppbilden sedan den sitter på armen hela tiden...
Jag tycker tavlan är "ursnygg" med sköna skiftningar i färgen beroende av ljuset.
Riktig spiderweb är det också. Inte bara några enstaka torrsprickor som Rolexfantasterna kallar spiderweb ;)
Ålder, autenticitet mm har säkert många av er bättre koll på än jag.
P1040267.JPG
P1040271.JPG
P1040272.JPG
P1040273.JPG
 

Kai Kobra

Cartier
2-Faktor
Favoriten för tillfället var inte med på gruppbilden sedan den sitter på armen hela tiden...
Jag tycker tavlan är "ursnygg" med sköna skiftningar i färgen beroende av ljuset.
Riktig spiderweb är det också. Inte bara några enstaka torrsprickor som Rolexfantasterna kallar spiderweb ;)
Ålder, autenticitet mm har säkert många av er bättre koll på än jag.
P1040267.JPG
P1040271.JPG
P1040272.JPG
P1040273.JPG
3aka3 och allt! En Komandirskie röda stjärnan blir nog inte mycket bättre imho :)
 

Bkapten

Omega
Kan tänka mig att det redan är nämnt någonstans i tråden. Men delar till ryssklockor, mer specifikt en Poljot jag har, vart hittar man det? Eller går det ens att få tag på nuförtiden? :)
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
jag fick en liten ryss-fetisch i höstas och har samlat på mig några stycken under senaste halvåret.
Vissa har jag haft hyfsad koll på, vissa är köpt mot bättre vetande och vissa, verkar så här i eftertid, vara inköpt helt medvetslöst :)
Har därför "allt" från riktiga 70-80 talare till några som sannolikt er franken och ett kinesiskt "fulur".
Ville vara kul att höra lite åsikter från expertisen på forumet om några av exemplaren.
Några gruppbilder först

Dressare
P1040243.JPG


Militäre
P1040249.JPG

Kronografer
P1040275.JPG

Kul med ditt ryssklockintresse MortenH!
Du har en riktig kultklocka på raden längst ner till vänster. En falsk Vostok som tillverkades i Kina!:) Man ser dem allt mer sällan numer!
Den går ibland under namnet "Fat Sub" pga U-båten som är något rund om midjan!
 
Senast ändrad:
Topp