• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Ryssfredagen firas med denna lilla Poljot Alarm på armen. Klockan har legat hemma ett bra tag, men det var först igår den fick ett armband. Kul och lite udda komplikation och väldigt tajt format på verket trots dubbla fjädertrummor.
20210205_080252.jpg
 

MAz_666

Rolex
Ja..... men.... vad finns i paketen? :D (kul det där med "gift", funkar faktiskt ibland)
Nu VILL jag ju betala skatt, moms och import. Lite sexigt.
Men det lyckas inte alltid.
Sena julklappen blev ”armbandsadapters” till Neptune-boett och en ”soon to be pyttepimpad” New Albatross på oväntat snyggt o skönt Vostoksilikon.
Från nu är det köpstopp. Nästan ...
E611A3BE-089C-4199-A888-362840ED24BA.jpeg
 
Senast ändrad:

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Nu VILL jag ju betala skatt, moms och import. Lite sexigt.
Men det lyckas inte alltid.
Sena julklappen blev ”armbandsadapters” till Neptune-boett och en ”soon to be pyttepimpad” New Albatross på oväntat snyggt o skönt Vostoksilikon.
Från nu är det köpstopp. Nästan ...
E611A3BE-089C-4199-A888-362840ED24BA.jpeg
Jorå, "köpstopp" har man hört ett antal gånger, inte minst från sig själv... 🤣 Snygg Albatross! Skall bli intressant att även få se den i pyttepimpat tillstånd.
 

v0n

Patek
2-Faktor
Om man skulle försöka hitta ett lite bredare klassiskt dykarband i gummi/silikon (utan att behöva använda rakblad på ett 22mm ...) till swivelluggarna.
Har ni sett såna här?
Tack detektiverna!
Gummiband 18mm.jpg
s-l1600.jpg
Inte exakt vad du söker kanske men rekommenderar som vanligt Zuludiver, kvalitativt gummi som är värt varenda krona om du frågar mig 🙂
 

MAz_666

Rolex
Inte exakt vad du söker kanske men rekommenderar som vanligt Zuludiver, kvalitativt gummi som är värt varenda krona om du frågar mig 🙂
Tack! Precis, kvalitetsgummi är inte alltid lätt att hitta. Ofta är det som att ta på sig något oböjbart plastliknande från Biltema.
Men nej, det är just mer snyggt "utskuret" 18mm som annars gör bandet typ 22-24mm brett. Har erkänt att jag har lite svårt för 18-bredden till klockor. Men det är jag ...
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Min ingång till 350-världen blev plötsligt som såhär... (och då är jag helt säker på att jag bestämde mig för att det var ett definitivt köpstopp i början på veckan)

Jag blev den ende som bjöd på 350:an med grön tavla, som förmodligen då är fel eftersom den är välvd och bytt och som dessutom sannolikt har bytta (men väldigt snygga) visare. Som om inte det vore nog är ju bezeln definitivt bytt. Trots det kunde jag inte riktigt motstå den lite ärrade och charmiga stilen. Plexit kommer naturligtvis få en ordentlig putsning och där har vi ju fått en hel del tips under veckan i denna utomordentligt trevliga tråd.
closeup.png


Men, sedan hittade jag nedanstående. Absolut en export-variant, som jag primärt INTE är intresserad av. Men, den hade ju rätt bezel. Dessutom var priset VÄLDIGT tilltalande, så vad gör man?
export_closeup.png


Nu kommer jag att kunna låta klockorna byta bezel. Sedan kan jag nog leva med att allt inte stämmer på den gröna med den välvda tavlan. När (det nu definitiva!!!) köpstoppet har hävts någon gång i framtiden kommer jag garanterat att kika efter en tredje 350 som har allt rätt på plats från början.

Hmm, detta hade jag inte trott i måndags morse...
 

MAz_666

Rolex
Min ingång till 350-världen blev plötsligt som såhär... (och då är jag helt säker på att jag bestämde mig för att det var ett definitivt köpstopp i början på veckan)

Jag blev den ende som bjöd på 350:an med grön tavla, som förmodligen då är fel eftersom den är välvd och bytt och som dessutom sannolikt har bytta (men väldigt snygga) visare. Som om inte det vore nog är ju bezeln definitivt bytt. Trots det kunde jag inte riktigt motstå den lite ärrade och charmiga stilen. Plexit kommer naturligtvis få en ordentlig putsning och där har vi ju fått en hel del tips under veckan i denna utomordentligt trevliga tråd.
closeup.png


Men, sedan hittade jag nedanstående. Absolut en export-variant, som jag primärt INTE är intresserad av. Men, den hade ju rätt bezel. Dessutom var priset VÄLDIGT tilltalande, så vad gör man?
export_closeup.png


Nu kommer jag att kunna låta klockorna byta bezel. Sedan kan jag nog leva med att allt inte stämmer på den gröna med den välvda tavlan. När (det nu definitiva!!!) köpstoppet har hävts någon gång i framtiden kommer jag garanterat att kika efter en tredje 350 som har allt rätt på plats från början.

Hmm, detta hade jag inte trott i måndags morse...
Varje klockoman skall ha MINST en 350. Det är sen gammalt ...
Bra fiskat! 👍 🤘 :cool:
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Tack! Precis, kvalitetsgummi är inte alltid lätt att hitta. Ofta är det som att ta på sig något oböjbart plastliknande från Biltema.
Men nej, det är just mer snyggt "utskuret" 18mm som annars gör bandet typ 22-24mm brett. Har erkänt att jag har lite svårt för 18-bredden till klockor. Men det är jag ...
Typ detta?
 

v0n

Patek
2-Faktor
Tack! Precis, kvalitetsgummi är inte alltid lätt att hitta. Ofta är det som att ta på sig något oböjbart plastliknande från Biltema.
Men nej, det är just mer snyggt "utskuret" 18mm som annars gör bandet typ 22-24mm brett. Har erkänt att jag har lite svårt för 18-bredden till klockor. Men det är jag ...
Jaja, det är ett 18mm liknande du behöver då förstås och dessa verkar bara finnas tillgängliga i 22mm såg jag nu.
Och detta blir blir för modernt kan jag tro ?

Har ett ZD som kallas 295 på en annan klocka som luktar mer vintage och har looken du beskriver men finns nog bara i 20mm tror jag (mindre "klack" att kapa iofs).
Nåväl, bara en tanke 🙂
uwVmQbt.jpg
 

MAz_666

Rolex
Typ detta?
Precis. Lite så. Men som du ser är ändå bandet (uppfattar jag) 18mm när det smalnat av klart. Jag är ute efter lite större skillnad mellan "18mm-utskärningen" och resten av bandet. Men tack och bock för slitet på goggle! ;)
 
Topp