• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Kreacon

Audemars
Ja!! Nästan allt på 24xx serien är kompatibelt men frågan är om du verkligen ska bygga om den där? Ganska ovanlig urtavla och allt verkar va rätt på den som den kom från fabrik... Värdet är nog högre i originalskick än om man moddar en sån där "klassiker".
Jag hade på sin höjd lagt ny lume på visarna, ny färg på bezel och polerat upp den en aning, den där har en historia att berätta och bra mycket intressantare än en ny moddklocka :)
Hehe visst är det så och jag håller i grunden med. Försiktig restaurering är det bästa för det mesta. Meeeeen jag tycker omålade pilvisare är lite för svårlästa. Kanske bättre att kolla efter nån med paddel...
 

Kreacon

Audemars
Hahaha! Ja gör som du vill :D Spar delarna bara så kan du ju återställa den sen när den börjar gå upp ännu mer i pris :D

Här har du ett litet tipps då.😊👌
Känner mig lite som en trotsig femåring. ”Jag vill ha godis!!!” Nej jag får ta mitt förnuft till fånga. Ett stort intresse är byggnadsvård och ofta blir jag skogstokig när man stöter folk som farit fram med oförsiktiga metoder, materialval osv. Letar vidare efter en med paddel från början!
 

Olipheus

Rolex
2-Faktor
Den förra Vostoken gav jag bort en kväll. Den här borde få stanna… Moddad med ny bezel och blånerade visare för att göra sig på sommaren, men vitt gummiband var lite för omanligt, känner jag. Kanske orange. Nu kör vi länk iaf.
IMG_20210205_180804_649.jpg
IMG_20210205_170400.jpg
 

Delgada

Patek
Dags för tillskott snart. Bestämde mig för att prova 420 boetten. Beställde på soviet.market med snigelpost . Får se väntan som en övning i mindfulness...😄
Tänker mig en modd i rödton. Jag tycker är datum är ett otyg oftast. Alltid massa besvär att ställa in vid klockbyte, sen tycker jag inte att det är så snyggt. Tavlan jag valde är den klassiska 916. Hoppas jag ska bli nöjd. Har beställt ett par olika bezels från vostok-watches24.com. Läderband från watch-band-center.
Det är kul att klura ut en modd man tänkt sig och sen jaga rätt på delarna från olika håll. Jag nöjer mig med bezel och band som moddning men betraktar med beundran alla er som byter visare och tavlor med samma självklarhet som jag byter strumpor.
Vilken rolig fart det blivit i rysstråden.
Trevlig helg alla!
 

v0n

Patek
2-Faktor
Den förra Vostoken gav jag bort en kväll. Den här borde få stanna… Moddad med ny bezel och blånerade visare för att göra sig på sommaren, men vitt gummiband var lite för omanligt, känner jag. Kanske orange. Nu kör vi länk iaf.
IMG_20210205_180804_649.jpg
IMG_20210205_170400.jpg
Vitt band är alltid klockers, sluta larva dig nu 😎 Superfin clean modifikation, var kommer visarna ifrån om man får fråga?
 

Kapitan

Omega
Godkväll!
Är det någon här som har erfarenhet av moderna/ nya Raketa klockor här?
Hur känns kvaliten i dom?
Är lite nyfiken på en big zero.
 

Lindahl

Omega
En allmän fråga: Var brukar ni köpa era armband någonstans? Finns förstås massor med sidor, men kul att höra om ni har några favoriter.
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Godkväll!
Är det någon här som har erfarenhet av moderna/ nya Raketa klockor här?
Hur känns kvaliten i dom?
Är lite nyfiken på en big zero.

Sisådär skulle jag säga. Iofs har jag bara två i billigare klassen, men känns som lite metall, lätta. Plastglas. Har en Peterhof Big Zero & en Raketa 24h polar. 24h är rätt högljudd. Äldre Raketa känns mer gedigna. Finns väl dyrare prisklass också, men inte provat.

Verkar finnas rätt många kopior på big zero, så där får man ha lite koll om man t.ex. handlar på ebay.
 

Kapitan

Omega
Sisådär skulle jag säga. Iofs har jag bara två i billigare klassen, men känns som lite metall, lätta. Plastglas. Har en Peterhof Big Zero & en Raketa 24h polar. 24h är rätt högljudd. Äldre Raketa känns mer gedigna. Finns väl dyrare prisklass också, men inte provat.

Verkar finnas rätt många kopior på big zero, så där får man ha lite koll om man t.ex. handlar på ebay.
jag tänkte köpa från deras hemsida och där kostar klockan ändå 900€ så prisklassen känns väl lite mellanmjölk. Den har ju safir glas iaf på ena sidan.
839CB8ED-9E9F-487F-966E-D4F44CB264D6.jpeg

Okej nu hittade jag en länk med e recension https://www.watchuseek.com/threads/raketa-big-zero-avtomat-first-impressions.2651217/#post-23166649 men det va inte lätt och verkar vara den enda.
 
Senast ändrad:
Topp