• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

v0n

Patek
2-Faktor
Tror inte det. Däremot ska Seiko inserts funka till Vostok bezels.
Men andra vet nog detta bättre än jag.
Har själv inte testat med Vostoks egna men finns ju en del universala vridringar som är gjorda för ändamålet så att säga.
Denna har jag haft flera av, bra kvalle och passform på alla moderna Vostok/Komandriskie boetter:
 

MAz_666

Rolex
Njuter av Melodifestivalen med min vinterklädde K65 Komandirskie.
4F96A37E-5C8E-4503-AED6-9CC26F05AB8B.jpeg
 
Till alla glada skruvare kan jag härmed meddela att även minutvisare för 7s26/NH sitter som en smäck på Vostoks pinion (även ETA som tidigare nämnt).

Vet att jag läste för många år sen på något engelskt forum om det där med att man kan "blanda" visare från olika urverk och sätta på Vostok-verken.

Om jag inte minns fel så ska man kunna ta någon visare från Miyota också...🤔
 

Vostok

Audemars
Vet att jag läste för många år sen på något engelskt forum om det där med att man kan "blanda" visare från olika urverk och sätta på Vostok-verken.

Om jag inte minns fel så ska man kunna ta någon visare från Miyota också...🤔
Här är diametern på hålen på visarna för 24xx serien:
Sekund = 0.17mm
Minut = 0.90mm
Timme = 1.40mm

Kan vara lite lurigt att hitta visare med dessa diametrar..

Sekund visaren får du nog leta bland quartsvisare för att hitta rätt diameter.
Minuten är lättare då det är ett vanligt mått
Men timvisaren är svår då "standard" brukar vara 1,5mm på timme...
 
Senast ändrad:

Rikala

Patek
2-Faktor
Här är diametern på hålen på visarna för 24xx serien:
Sekund = 0.17mm
Minut = 0.90mm
Timme = 1.40mm

Kan vara lite lurigt att hitta visare med dessa diametrar..

Sekund visaren får du nog leta bland quartsvisare för att hitta rätt diameter.
Minuten är lättare då det är ett vanligt mått
Men timvisaren är svår då "standard" brukar vara 1,5mm på timme...

Om hålen är för små borde man ju kunna borra eller riva upp dem, om det blir bra eller snyggt vet jag dock inte.

Det borde utöka möjligheterna iallafall!
 

Jox

Rolex
2-Faktor
Såg en herre på reddit som, av misstag om jag förstod rätt, kylda ner en Vostok med typ flytande kväve eller någon annan läckande gastub... Klockan tickade på som aldrig förr, precis som förväntat Tåliga rackare, svårt att se att en 200k Rolex hade klarat det...
 

Boatman

Cartier
En fråga ang orginalbandet på min Amphibian SE 710B44S Icebreacker orange.
Det är ett svart silikon band original men det är ju tusan vad det drar åt sig damm och smuts. Är alla silikonband likadana?
 

Beo

Patek
2-Faktor
Såg en herre på reddit som, av misstag om jag förstod rätt, kylda ner en Vostok med typ flytande kväve eller någon annan läckande gastub... Klockan tickade på som aldrig förr, precis som förväntat Tåliga rackare, svårt att se att en 200k Rolex hade klarat det...
Ja de har ju trycktestat nån med och jag kommer inte ihåg om det var en 200m eller 300m men den imploderade vid 750-800 atm👍😁
 

TotteH

Patek
2-Faktor

Jox

Rolex
2-Faktor
😍
Där fanns allt några skönheter!
 

Kreacon

Audemars
😍
Nummer två var ju delish!
 

TotteH

Patek
2-Faktor
Finklocka på söndag såklart :pompus:
LmMPzYz.jpg

iR6Mtw5.jpg

Eb7Raiy.jpg

Vilket läckert strap!vart kommer det ifrån!:woot:
Tänkte precis skriva det. Att jäklar vad det bandet gör sig på den klockan. Tur jag skickade vidare det till dig @Von 👍🏻👍🏻

Det är tillverkat av @SpaceAce i ett väldigt tidigt skede av hans bandmakeri 🥰 Han var inte alls nöjd men det är banne mig ett av de skönaste banden jag haft runt handleden 👌🏻 Och riktigt snyggt som synes 😊
 

Beo

Patek
2-Faktor
Tänkte precis skriva det. Att jäklar vad det bandet gör sig på den klockan. Tur jag skickade vidare det till dig @Von 👍🏻👍🏻

Det är tillverkat av @SpaceAce i ett väldigt tidigt skede av hans bandmakeri 🥰 Han var inte alls nöjd men det är banne mig ett av de skönaste banden jag haft runt handleden 👌🏻 Och riktigt snyggt som synes 😊
Tackar för det och jag håller helt med där,grymt skönt band!☺
 
Topp