Nej, men SKX inläggen funkar i t.ex OSCs vridringar.Funkar Bezels rill Vostok också? Fick nästan för mig det när jag läste på one sec closer... men kan ha massuppfittat, händer då och då...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nej, men SKX inläggen funkar i t.ex OSCs vridringar.Funkar Bezels rill Vostok också? Fick nästan för mig det när jag läste på one sec closer... men kan ha massuppfittat, händer då och då...
Har själv inte testat med Vostoks egna men finns ju en del universala vridringar som är gjorda för ändamålet så att säga.Tror inte det. Däremot ska Seiko inserts funka till Vostok bezels.
Men andra vet nog detta bättre än jag.
Tror inte det. Däremot ska Seiko inserts funka till Vostok bezels.
Men andra vet nog detta bättre än jag.
Till alla glada skruvare kan jag härmed meddela att även minutvisare för 7s26/NH sitter som en smäck på Vostoks pinion (även ETA som tidigare nämnt).
Här är diametern på hålen på visarna för 24xx serien:Vet att jag läste för många år sen på något engelskt forum om det där med att man kan "blanda" visare från olika urverk och sätta på Vostok-verken.
Om jag inte minns fel så ska man kunna ta någon visare från Miyota också...
Här är diametern på hålen på visarna för 24xx serien:
Sekund = 0.17mm
Minut = 0.90mm
Timme = 1.40mm
Kan vara lite lurigt att hitta visare med dessa diametrar..
Sekund visaren får du nog leta bland quartsvisare för att hitta rätt diameter.
Minuten är lättare då det är ett vanligt mått
Men timvisaren är svår då "standard" brukar vara 1,5mm på timme...
Japp, med en rivare kan du göra hålen större..Om hålen är för små borde man ju kunna borra eller riva upp dem, om det blir bra eller snyggt vet jag dock inte.
Det borde utöka möjligheterna iallafall!
Japp det funkar för så har jag gjort men man måste vara försiktig så det inte blir för mycket.Om hålen är för små borde man ju kunna borra eller riva upp dem, om det blir bra eller snyggt vet jag dock inte.
Det borde utöka möjligheterna iallafall!
Ja de har ju trycktestat nån med och jag kommer inte ihåg om det var en 200m eller 300m men den imploderade vid 750-800 atmSåg en herre på reddit som, av misstag om jag förstod rätt, kylda ner en Vostok med typ flytande kväve eller någon annan läckande gastub... Klockan tickade på som aldrig förr, precis som förväntat Tåliga rackare, svårt att se att en 200k Rolex hade klarat det...
Det va en 200m.. Ska se om jag hittar filmen!!Ja de har ju trycktestat nån med och jag kommer inte ihåg om det var en 200m eller 300m men den imploderade vid 750-800 atm
Där fanns allt några skönheter!
Cronos Fugit on Instagram: "Próximamente nuevos biseles e insertos Coming soon new insert and bezels by me... #modbezelbycronosfugit #russianwatches #boctok #boctoak #sandwichdial #watchesofinstagram #watchoftheday #modwatch"
154 likes, 6 comments - watches_and_mods on February 7, 2021: "Próximamente nuevos biseles e insertos Coming soon new insert and bezels by me... #modbezelbycronosfugit #russianwatches #boctok #boctoak #sandwichdial #watchesofinstagram #watchoftheday #modwatch".www.instagram.com
Nummer två var ju delish!
Cronos Fugit on Instagram: "Próximamente nuevos biseles e insertos Coming soon new insert and bezels by me... #modbezelbycronosfugit #russianwatches #boctok #boctoak #sandwichdial #watchesofinstagram #watchoftheday #modwatch"
154 likes, 6 comments - watches_and_mods on February 7, 2021: "Próximamente nuevos biseles e insertos Coming soon new insert and bezels by me... #modbezelbycronosfugit #russianwatches #boctok #boctoak #sandwichdial #watchesofinstagram #watchoftheday #modwatch".www.instagram.com
Aha, bra att veta! Ska se om jag kan finna något i gömmorna för ett snabbtestVet att jag läste för många år sen på något engelskt forum om det där med att man kan "blanda" visare från olika urverk och sätta på Vostok-verken.
Om jag inte minns fel så ska man kunna ta någon visare från Miyota också...
Det du jäklar är kvalitet!Finns även ett tryck test där dom kör "bara" upp till 50 bar (500m) och klockan fortsätter ticka som inget har hänt
såg även att det fanns en video när dom kokar en Vostok amphibian också :0Det du jäklar är kvalitet!
Vilket läckert strap!vart kommer det ifrån!Finklocka på söndag såklart
Finklocka på söndag såklart
Tänkte precis skriva det. Att jäklar vad det bandet gör sig på den klockan. Tur jag skickade vidare det till dig @VonVilket läckert strap!vart kommer det ifrån!
Tackar för det och jag håller helt med där,grymt skönt band!☺Tänkte precis skriva det. Att jäklar vad det bandet gör sig på den klockan. Tur jag skickade vidare det till dig @Von
Det är tillverkat av @SpaceAce i ett väldigt tidigt skede av hans bandmakeri Han var inte alls nöjd men det är banne mig ett av de skönaste banden jag haft runt handleden Och riktigt snyggt som synes