Boatman
Basic
God morgon russofiler. Börjar dagen lite sakta vid brasan med en kaffe.
Vet inte vad det är, men gillar den tavlan mer och mer
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
God morgon russofiler. Börjar dagen lite sakta vid brasan med en kaffe.
Håller helt med dig där!men ha en fin helg alla ändå trotts "kriminalitet"За отечество!
Jag märker nu till min förskräckelse att min kylskåpsmagnet med Putin och dessa slagord är försvunnen! Detta kommer inte gå obemärkt förbi! Brott skall beivras!
Det där är nog något helt annat än vad mina klockor är iallafall. Mina är ju något mer i 200-600krs klassen).
Tack. Roligt att den uppskattas.Vet inte vad det är, men gillar den tavlan mer och mer
Gillar den orangea modellen av den med! Finns som upphottad variant på vostok24. Antar att det är bättre lume, tavlan i övrigt ser likadan ut.Tack. Roligt att den uppskattas.
Jag valde den då jag tyckte den associerade till någon slags soviet modernism på ett coolt sätt. Lite ful-snygg...
Holdings: Soviet Modernism 1955–1991
The database includes around 1,000 examples of the architecture of post-war modernism in the former Soviet republics. Alongside photographs and plans it also offers detailed information about the projects.www.azw.at
Vad är det där för sköning?Håller helt med dig där!men ha en fin helg alla ändå trotts "kriminalitet"
для людей того времени!
Tack!jo det är en Vostok "Banana" alltså en homsge från vostok till Omegas banana.Vad är det där för sköning?
AaaahFjärde gången gillt, nu är jag nöjd Ha en fin dag kamrater!
Riktigt braFjärde gången gillt, nu är jag nöjd Ha en fin dag kamrater!
Det där blev ju riktigt snyggt!! Har funderat över såna själv men varit rädd att dom ej blir bra... Men nu vet jag!! Kanon bra!!Med nyinförskaffade ”adapters” till min Neptun testar jag lite vanvördigt ett MN-strap. Sitter finfint!
Precis angående Vostok så finns typ amphibian för en billig peng och och en drös utföranden men har inte snöat in mig så mycket på det märket, men dom nya känns väldigt ”enkla” i material och tillverkning (bara sett från bilder aldrig upplevt Vostok irl) jag kanske har fel? För vostok hade väl en rätt fin historia i ryggen har jag för mig.Svarar mig själv här, har inte koll på nyare modeller, mina är väl mer vintage fast nos och som sagt i en helt annan prisklass
Den där du visade har ju rätt liten nolla, men är snygg ändå!
Här är mina billiga
Andra ryska klockor, t.ex. Vostok verkar man ju få väldige mycke klocka för pengarna, men då ligger väl de på 300-2000 ca nya (iallafall de jag tittat på). Har köpt en i det lägreprisspannet i december, men den har inte kommit fram än...
Säger kanske inte mycket om Paketa dock, men det är kanske någon annan som köpt nyare Raketa här?
Precis angående Vostok så finns typ amphibian för en billig peng och och en drös utföranden men har inte snöat in mig så mycket på det märket, men dom känns väldigt ”enkla” i material och tillverkning (bara sett från bilder aldrig upplevt Vostok irl) jag kanske har fel? För vostok hade väl en rätt fin historia i ryggen har jag för mig.
Raketa enligt deras hemsida låter så himla premium med ihouse urverk och gammal fabrik som även verkar vara ett museum.
Vostok: 100% odödlig toolis till bra pris. Vill man ha en flashig sak till finskjortan finns det nog bättre alternativ.Precis angående Vostok så finns typ amphibian för en billig peng och och en drös utföranden men har inte snöat in mig så mycket på det märket, men dom nya känns väldigt ”enkla” i material och tillverkning (bara sett från bilder aldrig upplevt Vostok irl) jag kanske har fel? För vostok hade väl en rätt fin historia i ryggen har jag för mig.
Raketa enligt deras hemsida låter så himla premium med ihouse urverk och gammal fabrik som även verkar vara ett museum.
Snyggt! Är det en scuba dude på en scuba dude?Vostok: 100% odödlig toolis till bra pris. Vill man ha en flashig sak till finskjortan finns det nog bättre alternativ.
Inte enklare material än nånting annat. Hade det stått något annat mellanmjölksmärke på låt säga 170-serien så hade det kostat det tiodubbla, minst.Precis angående Vostok så finns typ amphibian för en billig peng och och en drös utföranden men har inte snöat in mig så mycket på det märket, men dom nya känns väldigt ”enkla” i material och tillverkning (bara sett från bilder aldrig upplevt Vostok irl) jag kanske har fel? För vostok hade väl en rätt fin historia i ryggen har jag för mig.
Close , en scuba dude på en fridykar dude, men ja, de funkar till bubbeldyk också.Snyggt! Är det en scuba dude på en scuba dude?
Bra sagt!
Den här är en "nygammal" Raketa ( den till höger ).Svarar mig själv här, har inte koll på nyare modeller, mina är väl mer vintage fast nos och som sagt i en helt annan prisklass
Den där du visade har ju rätt liten nolla, men är snygg ändå!
Här är mina billiga
Andra ryska klockor, t.ex. Vostok verkar man ju få väldige mycke klocka för pengarna, men då ligger väl de på 300-2000 ca nya (iallafall de jag tittat på). Har köpt en i det lägreprisspannet i december, men den har inte kommit fram än...
Säger kanske inte mycket om Paketa dock, men det är kanske någon annan som köpt nyare Raketa här?
"Big zero". Ingenting som pirrar överhuvudtaget när det gäller såna klockor.Jag har ingen koll på Raketa vs Vostok kvalitetsmässigt. Jag har bara vintage Vostok klockor, men rätt många här inne verkar nöjda med sina nya Vostok klockor, dom är dock i en lägre prisklass.
Ryssarna är väl kända för o bygga "bra" enkla klockor som håller, men kanske inte de snyggaste urverken etc., iallafall historiskt.
Letar du lite i tråden bakåt hittar du historien om Dueber-Hampden Watch Company, som i princip köptes av ryssarna och startade den inhemska produktionen i ryssland.
Googlade lite, slänger in en dyrare big zero, bara för att skaka om lite!!!
The Raketa Big Zero Malevich Watch Makes You Think...
With the release of the Big Zero Malevich watch, Raketa tries something different, resulting in something strangely alluring.www.fratellowatches.com
Angående Raketa. Surfade in på raketa.com, finns ju mycket annat kul också.
Fastnade för följande
Assorted cosmos – Ракета (World)
raketa.com
Raketa “Russian code” 0275 – Ракета (World)
raketa.com
Raketa “Avant-garde” 0226 – Ракета (World)
raketa.com
Inget jag kommer köpa nu, då min budget ligger lägre (per klocka iallafall) samt att jag gärna köper många istället för få. Nåja, finns en del o sukta efter!
Funkar Bezels rill Vostok också? Fick nästan för mig det när jag läste på one sec closer... men kan ha massuppfittat, händer då och då...Till alla glada skruvare kan jag härmed meddela att även minutvisare för SKX/NH sitter som en smäck på Vostoks pinion (även ETA som tidigare nämnt).
Tror inte det. Däremot ska Seiko inserts funka till Vostok bezels.Funkar Bezels rill Vostok också? Fick nästan för mig det när jag läste på one sec closer... men kan ha massuppfittat, händer då och då...