• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Boatman

Cartier
God morgon russofiler. Börjar dagen lite sakta vid brasan med en kaffe.
20210206_090815.jpg

Vet inte vad det är, men gillar den tavlan mer och mer 🤔
 

Beo

Patek
2-Faktor
За отечество!

Jag märker nu till min förskräckelse att min kylskåpsmagnet med Putin och dessa slagord är försvunnen! Detta kommer inte gå obemärkt förbi! Brott skall beivras!

IMG_20210206_092442.jpg
Håller helt med dig där!😊men ha en fin helg alla ändå trotts "kriminalitet"😄
для людей того времени!
16126030760408479598361212041355.jpg
 
Senast ändrad:

Rikala

Patek
2-Faktor
Det där är nog något helt annat än vad mina klockor är iallafall. Mina är ju något mer i 200-600krs klassen).

Svarar mig själv här, har inte koll på nyare modeller, mina är väl mer vintage fast nos och som sagt i en helt annan prisklass 😎

Den där du visade har ju rätt liten nolla, men är snygg ändå!

Här är mina billiga
20210205_092823.jpg

20201127_164132.jpg


Andra ryska klockor, t.ex. Vostok verkar man ju få väldige mycke klocka för pengarna, men då ligger väl de på 300-2000 ca nya (iallafall de jag tittat på). Har köpt en i det lägreprisspannet i december, men den har inte kommit fram än...

Säger kanske inte mycket om Paketa dock, men det är kanske någon annan som köpt nyare Raketa här?
 

Delgada

Patek
Vet inte vad det är, men gillar den tavlan mer och mer 🤔
Tack. Roligt att den uppskattas.
20200729_114450.jpg

Jag valde den då jag tyckte den associerade till någon slags soviet modernism på ett coolt sätt. Lite ful-snygg...

 

Kreacon

Audemars
Tack. Roligt att den uppskattas.
20200729_114450.jpg

Jag valde den då jag tyckte den associerade till någon slags soviet modernism på ett coolt sätt. Lite ful-snygg...

Gillar den orangea modellen av den med! Finns som upphottad variant på vostok24. Antar att det är bättre lume, tavlan i övrigt ser likadan ut.
 

Delgada

Patek
Jag vet att några av er suktat efter segelbåt med blå baikal-bezel.
image (5).jpg

Den finns färdig på vostok-watches24.com i 420 case nu.

God lördag. 👍
 

Kapitan

Omega
Svarar mig själv här, har inte koll på nyare modeller, mina är väl mer vintage fast nos och som sagt i en helt annan prisklass 😎

Den där du visade har ju rätt liten nolla, men är snygg ändå!

Här är mina billiga
20210205_092823.jpg

20201127_164132.jpg


Andra ryska klockor, t.ex. Vostok verkar man ju få väldige mycke klocka för pengarna, men då ligger väl de på 300-2000 ca nya (iallafall de jag tittat på). Har köpt en i det lägreprisspannet i december, men den har inte kommit fram än...

Säger kanske inte mycket om Paketa dock, men det är kanske någon annan som köpt nyare Raketa här?
Precis angående Vostok så finns typ amphibian för en billig peng och och en drös utföranden men har inte snöat in mig så mycket på det märket, men dom nya känns väldigt ”enkla” i material och tillverkning (bara sett från bilder aldrig upplevt Vostok irl) jag kanske har fel? För vostok hade väl en rätt fin historia i ryggen har jag för mig.

Raketa enligt deras hemsida låter så himla premium med ihouse urverk och gammal fabrik som även verkar vara ett museum.
 
  • Like
Reactions: Beo

Rikala

Patek
2-Faktor
Precis angående Vostok så finns typ amphibian för en billig peng och och en drös utföranden men har inte snöat in mig så mycket på det märket, men dom känns väldigt ”enkla” i material och tillverkning (bara sett från bilder aldrig upplevt Vostok irl) jag kanske har fel? För vostok hade väl en rätt fin historia i ryggen har jag för mig.

Raketa enligt deras hemsida låter så himla premium med ihouse urverk och gammal fabrik som även verkar vara ett museum.

Jag har ingen koll på Raketa vs Vostok kvalitetsmässigt. Jag har bara vintage Vostok klockor, men rätt många här inne verkar nöjda med sina nya Vostok klockor, dom är dock i en lägre prisklass.

Ryssarna är väl kända för o bygga "bra" enkla klockor som håller, men kanske inte de snyggaste urverken etc., iallafall historiskt.

Letar du lite i tråden bakåt hittar du historien om Dueber-Hampden Watch Company, som i princip köptes av ryssarna och startade den inhemska produktionen i ryssland.

Googlade lite, slänger in en dyrare big zero, bara för att skaka om lite!!!

 
Precis angående Vostok så finns typ amphibian för en billig peng och och en drös utföranden men har inte snöat in mig så mycket på det märket, men dom nya känns väldigt ”enkla” i material och tillverkning (bara sett från bilder aldrig upplevt Vostok irl) jag kanske har fel? För vostok hade väl en rätt fin historia i ryggen har jag för mig.

Raketa enligt deras hemsida låter så himla premium med ihouse urverk och gammal fabrik som även verkar vara ett museum.
Vostok: 100% odödlig toolis till bra pris. Vill man ha en flashig sak till finskjortan finns det nog bättre alternativ.
vostgrön.jpg
 

v0n

Patek
2-Faktor
Precis angående Vostok så finns typ amphibian för en billig peng och och en drös utföranden men har inte snöat in mig så mycket på det märket, men dom nya känns väldigt ”enkla” i material och tillverkning (bara sett från bilder aldrig upplevt Vostok irl) jag kanske har fel? För vostok hade väl en rätt fin historia i ryggen har jag för mig.
Inte enklare material än nånting annat. Hade det stått något annat mellanmjölksmärke på låt säga 170-serien så hade det kostat det tiodubbla, minst.
Testa själv vettja 😃
 
Senast ändrad:

Samlarn

Rolex
Svarar mig själv här, har inte koll på nyare modeller, mina är väl mer vintage fast nos och som sagt i en helt annan prisklass 😎

Den där du visade har ju rätt liten nolla, men är snygg ändå!

Här är mina billiga
20210205_092823.jpg

20201127_164132.jpg


Andra ryska klockor, t.ex. Vostok verkar man ju få väldige mycke klocka för pengarna, men då ligger väl de på 300-2000 ca nya (iallafall de jag tittat på). Har köpt en i det lägreprisspannet i december, men den har inte kommit fram än...

Säger kanske inte mycket om Paketa dock, men det är kanske någon annan som köpt nyare Raketa här?
Den här är en "nygammal" Raketa ( den till höger ).
Ny upplaga efter en gammal modell. Samma personal som tog fram orginalupplagan var med och gjorde den här och med samma maskinpark. Hela klockan är gjord av Raketa "in house".
Klockan till vänster är Antarktida och är från tidigt 70-tal.

Raketa Polar:

598.jpg_l.jpg
 

MAz_666

Rolex
Jag har ingen koll på Raketa vs Vostok kvalitetsmässigt. Jag har bara vintage Vostok klockor, men rätt många här inne verkar nöjda med sina nya Vostok klockor, dom är dock i en lägre prisklass.

Ryssarna är väl kända för o bygga "bra" enkla klockor som håller, men kanske inte de snyggaste urverken etc., iallafall historiskt.

Letar du lite i tråden bakåt hittar du historien om Dueber-Hampden Watch Company, som i princip köptes av ryssarna och startade den inhemska produktionen i ryssland.

Googlade lite, slänger in en dyrare big zero, bara för att skaka om lite!!!

"Big zero". Ingenting som pirrar överhuvudtaget när det gäller såna klockor.
Men ändå ...
Det är nåt som skaver.
Så anti. Så cool.
 

Rikala

Patek
2-Faktor

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
Angående Raketa. Surfade in på raketa.com, finns ju mycket annat kul också.

Fastnade för följande




Inget jag kommer köpa nu, då min budget ligger lägre (per klocka iallafall) samt att jag gärna köper många istället för få. Nåja, finns en del o sukta efter!

Jag kikade tidigare på Raketa, blev dock lite chockad över priserna då jag förväntade mig Vostokpriser :angel:
 
Topp