Ekberget
Silver
Ja då borde det va lugnt.hehe nä tror jag har ganska normal handled, ca 18cm. Kort l2l på dessa så bör nog passa de flesta
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja då borde det va lugnt.hehe nä tror jag har ganska normal handled, ca 18cm. Kort l2l på dessa så bör nog passa de flesta
Och @Von har rena trädstammarna jämfört med mina kvistar till handleder, så det blir nog kanon!Ja då borde det va lugnt.
Dom där växer bara. Väldigt snygga alltså!
Har en hatkärlek till den där tavlan.Godmorgon! Idag sällskap av denna vackra 1190820 med väldigt mycket personlighet.
Håller med. Sexan ser ut som en 4:3-bild som dras ut på en 16:9-skärm. Men, som sagt mycket personlighet!Har en hatkärlek till den där tavlan.
En av de allra första "tunnorna", och med siffror och markeringar som ser extremt darrhänt handgjorda ut.
12:an och 6:an dessutom gjorda med ett typsnitt av karaktären "oh shit - fick knappt plats med dom, men det gick ..."
Men så old-school!
Ja det kanske var då att de övade lite på det som skulle komma.Har en hatkärlek till den där tavlan.
En av de allra första "tunnorna", och med siffror och markeringar som ser extremt darrhänt handgjorda ut.
12:an och 6:an dessutom gjorda med ett typsnitt av karaktären "oh shit - fick knappt plats med dom, men det gick ..."
Men så old-school!
Fulsnygg!Dagens klocka. Blir nog byte av armband under dagen...
Anledningen till jag köpte denna är nog pga av att jag såg en med likande boett på loppis på Hötorget (vintage), men ville inte köpa till det priset den skulle säljas för (1500 kr). Tyckte dock det var sååå ful att jag tänkte "en sådan måste jag köpa!".
Tycker dock numera att denna boett är snygg!
Fulsnygg!
Edit: Dessutom lång sekundvisare, vilket tidigare tydligen beskrevs som ett problemområde...
Jag vill påpeka att jag själv aldrig har upplevt längden på sekundvisaren det som ett problemområdeTack!
Aha, lång sekundvisare, det hade jag faktiskt inte lagt märke till!
Jag hade iofs inte lagt märke till att de var för korta heller på vissa modeller (jag har nog vart klocknörd alldeles för kort tid för att uppmärksamma sådant)!
...fast nu ser du inget annat, visst?Jag vill påpeka att jag själv aldrig har upplevt längden på sekundvisaren det som ett problemområde
+1 på den!Jag vill påpeka att jag själv aldrig har upplevt längden på sekundvisaren det som ett problemområde
Har man väl sett ett irritationsmoment (eller hört ett störande ljud) går det aldrig att "o-se(höra)" det......fast nu ser du inget annat, visst?
Ser det inte heller som ett problem egentligen men om jag får välja får gärna sekunden pricka indexmarkeringar och dylikt
hm hm, så sant! Ska nog inte dela mina hemskheter till ocd över skitsaker, folk kommer tro jag är dum i hela huvudet (också sant iofs men skit i det nu)Har man väl sett ett irritationsmoment (eller hört ett störande ljud) går det aldrig att "o-se(höra)" det...
Jag har en tendens att vara likadan... Har tex tvärnitat och parkerat i vägrenen på motorväg pga av ett irriterande ljud i bilen... Tog typ 15 minuter innan jag hittade anledningen, fick tyst på det och kunde köra vidare. Med mera med mera, ljud är störigt Visuella irritationsmoment är minst lika störigt och kan, och är, vara en dealbreaker i många fall... Lite dum i huvvet är man allt när man tänker efter, men säg inte det till någon...hm hm, så sant! Ska nog inte dela mina hemskheter till ocd över skitsaker, folk kommer tro jag är dum i hela huvudet (också sant iofs men skit i det nu)
hm hm, så sant! Ska nog inte dela mina hemskheter till ocd över skitsaker, folk kommer tro jag är dum i hela huvudet (också sant iofs men skit i det nu)
Haha!vi är nog alla lite vridna och det är ju det som är kul!så länge stämningen är på topp och det är det ju i trådenså kör pååå!Jag har en tendens att vara likadan... Har tex tvärnitat och parkerat i vägrenen på motorväg pga av ett irriterande ljud i bilen... Tog typ 15 minuter innan jag hittade anledningen, fick tyst på det och kunde köra vidare. Med mera med mera, ljud är störigt Visuella irritationsmoment är minst lika störigt och kan, och är, vara en dealbreaker i många fall... Lite dum i huvvet är man allt när man tänker efter, men säg inte det till någon...
Så snygg klocka och jag älskar det där strappet!AB TOMAT
Tack Är "ganska" nöjd själv om man får säga såSå snygg klocka och jag älskar det där strappet!
Ha ha ha. Ja, varför bara måttfull när man kan vara måttlös. Jag vet hur det är. Man vill täppa till varje osäkerhet och man vill inte kompromissa. Ska bli kul att se vilken som blir bäst. Min gissning är den stora borstade varianten, men vi får väl se.Dagens.... Lånade bezel från min 170964 men har beställt tre olika till denna, 01k3 brushed 39,5mm, 01k3 polished 39,5mm och en 01k2 polished 38mm. Får se vilken jag tycker passar bäst. Den lånade är 39,5mm.
Magiskt bra med den Bezeln
Snygga "paddlar" på den där.Godmorgon! Idag sällskap av denna vackra 1190820 med väldigt mycket personlighet.
Cleant och smakfullt, möcke bra!
Tack, ja, fina med mycket karaktär!Snygga "paddlar" på den där.