• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Sitter och funderar så här på söndagseftermiddagen vilken nästa klocka skall bli.

Screenshot_20210214-152723_Chrome.jpg
Screenshot_20210214-150604_Chrome.jpg
Screenshot_20210214-150535_Chrome.jpg
Screenshot_20210214-150319_Chrome.jpg
Screenshot_20210214-150036_Chrome.jpg
Screenshot_20210214-152735_Chrome.jpg

Okej, det blir ingen av ovan 😃, men funderar på en gammal Volna...
Egentligen vill du nog ha alla.
Men måste man välja nån, är väl Putin med solglasögon bäst?
:cool:

Eftersom tavlan är en smula "orolig " tyckte jag att en slät bezel passar bra. Har dock seriösa funderingar på att borsta den matt för att få en snyggare brytning mot den blanka boetten.
Gårdagens bild i repris på särskilt önskemål från @MAz_666 .
20210213_095401.jpg

Håller med om att en slät bezel nog blir bäst pga tavlan. Såg att det finns två olika modeller på Meranom men båda passar tydligen 670 boetten.

Håller med om att en slät bezel nog blir bäst pga tavlan. Såg att det finns två olika modeller på Meranom men båda passar tydligen 670 boetten.
Jag har ju en 710 så jag kan bara ha den lilla varianten.
Om du ska behålla den blank tänker jag att det nog inte gör så stor skillnad vilken du tar, de flyter ju lite ihop med den blanka boetten. Men om du ska borsta den matt blir nog en stor bättre som kontrast. Tänker jag...
Vad tror ni andra?

Godmorgon alla! Ny vecka med nya utmaningar. Jag fortsätter att låta nyanlända Neptun-duden få lite mer armtid. Trivs väldigt bra med denna klocka måste jag säga!
Jag är lite osäker på åldern, men får det till första halvan av 80-talet. Dock hittar jag själv endast bilder med en annan bezel med svart insert.
20210215_074127.jpg

Eftersom ni tog upp det här med skepp så dammar jag av den här inför veckan. :D Det är inte så lätt att se från den här vinkeln men det är en lite speciell Admiralskie. En boett i titan som jag tror bara gjordes i ett par tusen ex.

IMG_20210215_014134.jpg
Intressant! Typ 420 i titanutförande? Du får gärna försöka fixa ngn bild som visar boetten lite tydligare... :)

Tillbaka
Topp