• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

AB TOMAT 🤘🏻
IMG_20210216_125710.jpg
IMG_20210216_125534.jpg
Asså, det där bandet! 😍

Dagens.... Lånade bezel från min 170964 men har beställt tre olika till denna, 01k3 brushed 39,5mm, 01k3 polished 39,5mm och en 01k2 polished 38mm. Får se vilken jag tycker passar bäst. Den lånade är 39,5mm.

5E19DD7E-DB0F-4A76-91D4-44FDBEA090F2.jpeg
Sen finns ju faktiskt en variant till. Lite djärvare men det sägs ju att lyckan står den djärve bi...
Jo det skulle ju bara att borsta boetten matt och ha en blank bezel, och i så fall kanske den mindre bezeln passar bäst?
Vad tror övriga?

Tack! 😎

Aha, lång sekundvisare, det hade jag faktiskt inte lagt märke till!

Jag hade iofs inte lagt märke till att de var för korta heller på vissa modeller (jag har nog vart klocknörd alldeles för kort tid för att uppmärksamma sådant)!
Det är först när man säger att längden inte har någon betydelse som det slår en att den kanske har det....😄

• Like
Reactions: Jox
Dom där e ju faktiskt coola o snygga! Nästan som man blir sugen själv... Bara de inte står Putin på...
Ja. alltså den är lite cool på något sätt. Håller med om att det sannolikt aldrig kommer att stå den nuvarande presidentens namn på någon av mina klockor. Jeltsin kan man säga vad man vill om. Jag har egentligen inga större problem med honom över huvud taget. Han var dessutom den först demokratiskt valde presidenten i Rysslands historia.

Ser ut som om du har prylar för att kunna amputera bakbenet på en häst! 🤣

😆. Ville egentligen bara ha visavdragaren längst ut till höger i bild, men ibland måste man köpa flera för o få tag på det man vill ha (den andra visavdragaren har jag en liknande Bergeon sedan innan, men denna är nog äldre o verkar ha något bättre kvalitet).

Har fått någon slags halvkoll på hur man använder de två övriga två i fix o trix-tråden...

😆. Ville egentligen bara ha visavdragaren längst ut till höger i bild, men ibland måste man köpa flera för o få tag på det man vill ha (den andra visavdragaren har jag en liknande Bergeon sedan innan, men denna är nog äldre o verkar ha något bättre kvalitet).

Har fått någon slags halvkoll på hur man använder de två övriga två i fix o trix-tråden...
Jag har själv klassiska Bergeon-verktyget med svarta knoppen, som jag tycker fungerar rätt bra, men nu antyder du alltså att jag kan ha behov av att införskaffa fler verktyg... 🤣
Men, seriöst, vilka exempel kan du ge på när man inte klarar sig med "svarta knoppen"?

Jag har själv klassiska Bergeon-verktyget med svarta knoppen, som jag tycker fungerar rätt bra, men nu antyder du alltså att jag kan ha behov av att införskaffa fler verktyg... 🤣
Men, seriöst, vilka exempel kan du ge på när man inte klarar sig med "svarta knoppen"?

Större ur som fickur t.ex.

Sedan finns ju väggur, kyrkour etc, då fungerar den svarta knoppen rätt kasst 😉

Vet dock inte om du har behov av just något annat 😎

Större ur som fickur t.ex.

Sedan finns ju väggur, kyrkour etc, då fungerar den svarta knoppen rätt kasst 😉

Vet dock inte om du har behov av just något annat 😎
Ja, visare på kyrk-ur kanske kräver ngt grövre doningar. Plus stege/helikopter 🤣

Jag försöker införskaffa verktyg efter de behov jag faktiskt har. I vissa fall börjar jag även med en billig variant och märker jag sedan att den inte räcker till kan jag i det läget gå upp ett steg i kvalité/funktion/pris.
Jag tröttnade tex på att jag orsakade repor i boetterna när jag öppnade snäpp-bakstycken med kniv och investerade därför nyligen i följande lilla sak, som fungerar oerhört smidigt och utan att riskera att orsaka några repor över huvud taget:
1613554988765.png

Visst, jag kunde ha köpt en boettkniv av hög kvalité och lärt mig hantverket i stället, men denna lockade. Dessutom kostar en riktigt bra boettkniv en slant den med...

Senast ändrad:
Ja, visare på kyrk-ur kanske kräver ngt grövre doningar. Plus stege/helikopter 🤣

Jag försöker införskaffa verktyg efter de behov jag faktiskt har. I vissa fall börjar jag även med en billig variant och märker jag sedan att den inte räcker till kan jag i det läget gå upp ett steg i kvalité/funktion/pris.
Jag tröttnade tex på att jag orsakade repor i boetterna när jag öppnade snäpp-bakstycken med kniv och investerade därför nyligen i följande lilla sak, som fungerar oerhört smidigt och utan att riskera att orsaka några repor över huvud taget:
1613554988765.png

Visst, jag kunde ha köpt en boettkniv av hög kvalité och lärt mig hantverket i stället, men denna lockade. Dessutom kostar en riktigt bra boettkniv en slant den med...

Jaha, och där är ett nytt verktyg som jag tydligen behöver 😉. Hoppas det inte är alltför dyrt...

Tillbaka
Topp