Vostok
Guld
Örnen eller Oryol (Орёл)Är det någon som vet vad skeppet heter på tavlan på nedersta raden? (Jag vet)
Senast ändrad:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Örnen eller Oryol (Орёл)Är det någon som vet vad skeppet heter på tavlan på nedersta raden? (Jag vet)
Jag ordnar det nu när det är lite bättre ljus.Intressant! Typ 420 i titanutförande? Du får gärna försöka fixa ngn bild som visar boetten lite tydligare...
Datumhjulet fortsätter att krångla. Fastnar mellan 9 och 10. Genom att ge klockan en lätt smäll kan jag få klockan att byta datum. Funkar då ett par dagar tills att datumhjulet hänger sig igen mellan 14 och 15..Gav klockan en rysk service. Nämligen en smäll. Och då hoppade datumet fram till den tionde. Så återstår att se om den byter datum som den ska i natt.
Örnen eller Oryol (Орел)
Vad är detta för tavla? Visa gärna en bättre närbild om du orkar...
Har ju själv en sliten Neptune i Scuba-utförande, men har där gått bet på att finna årtalet.Godmorgon alla! Ny vecka med nya utmaningar. Jag fortsätter att låta nyanlända Neptun-duden få lite mer armtid. Trivs väldigt bra med denna klocka måste jag säga!
Jag är lite osäker på åldern, men får det till första halvan av 80-talet. Dock hittar jag själv endast bilder med en annan bezel med svart insert.
Tror det står 1983 eller 88 på pappret till denna (troligen står det 88)?Har ju själv en sliten Neptune i Scuba-utförande, men har där gått bet på att finna årtalet.
Efter halvdan koll i gamla kataloger hittar jag den sent 80-tal.
Hittar också en ägare till en som självsäkert skriver 1985.
Denna hemska tavla är en av de första; 1990-katalogen.
Tar gärna emot info om du (ni) har proveniens på att Neptune-ScubaDudes skulle funnits tidiga 80-talet.
Jag kom på att det är en "Cardi Vostok".. Hittade även en bild på en likadan tavla
Jag får nog backa lite och finner inga belägg för annat än ev "sent 80-tal". Den modell med dude-tavla jag hittar heter då 9370059 och listas bla hos:Har ju själv en sliten Neptune i Scuba-utförande, men har där gått bet på att finna årtalet.
Tar gärna emot info om du (ni) har proveniens på att Neptune-ScubaDudes skulle funnits tidiga 80-talet.
Har ju själv en sliten Neptune i Scuba-utförande, men har där gått bet på att finna årtalet.
Bra bild! 1988 känns mest troligt med tanke på all annan info som nu har grävts fram.Tror det står 1983 eller 88 på pappret till denna (troligen står det 88)?
"Neptun 9370 producerades i slutet av 80-talet och början av 90-talet. Den kallas också '960'. Det är dokumenterat i Vostok-katalogerna 1990 och 1991"
Vet inte heller vad jag ska säga förutom det du sa. en ljuvlig liten krabat sanna någons ordVad kan jag säga annat än: Skaplig skillnad mot de kromade amfibierna (den auto-correcten får vara kvar) jag har sedan tidigare.
Vad kan jag säga annat än: Skaplig skillnad mot de kromade amfibierna (den auto-correcten får vara kvar) jag har sedan tidigare.
Den är fin som en kanin! Ytterligare en fördel med den lilla sekundvisaren är att den tar bort ett element som stör mig på vanliga amphibia - sekundvisaren är för kort. Har ni sett det?Vet inte heller vad jag ska säga förutom det du sa. en ljuvlig liten krabat sanna någons ord
Ja, det är mitt enda riktiga problem med många Vostok-modeller! Och på min Classica där sekundvisaren är längre får man istället leva med att den går ganska ryckigt... Smal sec for the win, i detta fall.Den är fin som en kanin! Ytterligare en fördel med den lilla sekundvisaren är att den tar bort ett element som stör mig på vanliga amphibia - sekundvisaren är för kort. Har ni sett det?
Japp, finns en "ny" sekundvisare som är längre och lite fetare som sitter i några nyare 170-modeller (går att köpa löst också)Den är fin som en kanin! Ytterligare en fördel med den lilla sekundvisaren är att den tar bort ett element som stör mig på vanliga amphibia - sekundvisaren är för kort. Har ni sett det?
Övre luggen lagad/hopsvetsad av Stevie Wonder, och ett underbart glapp i nedre luggens armband vs. lugg!Den här skall ha producerades i mitten av 80-talet, till minne av fyrtioårsdagen av segern i andra världskriget.
Notera att den är blank i boetten och ej "sunburst slipad" som dom brukar vara i vanliga fall..
Även en Zakas
Bsetällde en Amphibia i från systersidan www.vostok-watches24.com. Och fick uppskattat leveransdatum 15 Januari på beställning lagd 19 december. Behövde dock inte vänta riktigt så länge.. Så du bör få klockan innan 29e.OMG! Min order som gjordes 7’e feb från https://www.poljot-watches24.com/
Den leveranstiden var inte rolig.
Dagens kompis blev min homage på NVCh-30 av 3e generationen med albstross boett.Relumad av mig med och även bezel pluppen!
Japp det stämmer men i dagsljus har pigmentet gulnat för tavlan är en transfer på och jag tror att plasten fått förgen att gulna lite för så här såg det ut när jag just gjort den.Ser trevlig ut, är det Pigment G15F - Fine grain, slight yellow, green glow?
Japp det stämmer men i dagsljus har pigmentet gulnat för tavlan är en transfer på och jag tror att plasten fått förgen att gulna lite för så här såg det ut när jag just gjort den.
Ok. Va ju sugen på en sån här från början, men tyckte boetten såg så stor ut på alla bilder. Men här ser den ju utmärkt ut! Så antingen har du rejäla handleder eller har jag bara haft otur i min bedömning??Vet inte heller vad jag ska säga förutom det du sa. en ljuvlig liten krabat sanna någons ord
Du ksn ta G15f och laborera lite med kaffe i eller nånting annat som färgar tills du fått den nyansen du önskar.Aha, svårt, gillar den gulare tonen den har nu men inte den nygjorda så mkt
Har en tavla med ful modern lysmassa jag varit sugen på att snygga till, men vill ju ha det lite gammaldagsigt, lutar nästan mer åt någon av old tritium färgerna utan lys, eller kanske aged mustard med lite lys, hur ser gammal senap ut
hehe nä tror jag har ganska normal handled, ca 18cm. Kort l2l på dessa så bör nog passa de flestaOk. Va ju sugen på en sån här från början, men tyckte boetten såg så stor ut på alla bilder. Men här ser den ju utmärkt ut! Så antingen har du rejäla handleder eller har jag bara haft otur i min bedömning??