• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Fick ett paket idag, trodde det var de släta bezlarna jag beställde men när jag öppnade låg det dessa istället. Guldfiskminne har man, hade helt glömt att jag beställt dem 😳

D61E4FA0-1801-44D5-9CF8-6E98A7D38D94.jpeg
Jädrans vad bra den Icebreakern är alltså! Keramiskt inlägg? Ser verkligen ut som den vridringen hör till designen, smakfullt deluxe!

Alltså vissa saker sätter sig aldrig. Vad fasen heter boetterna?!
170 är den borstade 150. Vad heter den borstade 710?! Jag får rånket alltså.
Finns ingen, eller meranom hade någon SE-variant men finns ingen för närvarande vad jag vet iaf.

Edit: eller nä, Icebreaker är ju en SE så finns ju visst :bag:

Jag kan inget om vintage om vad som är värt vad, men jag noterar att den översta är riktigt snygg och påfallande lik den nya klocka som @Johanaxe66 visade upp tidigare idag.👍
Japp, det är samma väldigt trevliga modell av Komandirskie som jag hade premiär med idag. Lite av en ny favorit som har legat och ropat på mig från sin plats i klocklådan nu ett tag.

Hej, ryssentusiaster. Hittade ett par klockor från en utländsk "blocket". Tycker ni dom är värd att köpa? Enligt säljaren dom funkar bra med +-1 minut på 24 timmar
IMG_20210222_195209.jpg
6-504x0.jpg

Fina, men den översta verkar ha lite vattenskadad tavla (då man man ju fundera på hur urverket ser ut). Den nedersta ser tavlan smutsig ut, men är kanske bara skuggor av repigt glas (ser ut så i mina ögon). Kan du leva med det så köp dem 😃

Fick ett paket idag, trodde det var de släta bezlarna jag beställde men när jag öppnade låg det dessa istället. Guldfiskminne har man, hade helt glömt att jag beställt dem 😳

D61E4FA0-1801-44D5-9CF8-6E98A7D38D94.jpeg

Den andra jag hade beställt var denna

87C483DA-C7A0-43EF-AA5A-3F5CF1C9B953.jpeg
Den där är grym!
Visst är det en nyproduktion?
Det har säkert skrivits bakåt i tråden, men vilken ref. är det på den?
Sunbursten i tavlan, och att de nyttjat indexen (de lite brutna, nästan av lite kristallkänsla) som bl.a. nyttjades på Old Ministry (Ministerial) är ju hur schnyggt som helst!
Även datumfönstret har det "brutna/kristalliga".

Tack så mycket.
Ref: Amphibian SE 710B44S Icebreacker orange

Tack så mycket.
Ref: Amphibian SE 710B44S Icebreacker orange

Jag gillar att modellen heter Icebreacker.
Ett för mig nytt ryss-engelskt ord!
🤔

Barcelona -92 , 10 poäng! Vann jag? (ej googlat, hedersord) 😁
Full pott! 👍 :D

Jag håller med @MAz_666 om att loggan egentligen är lite underlig och gör att man lätt associerar i annan riktning.

Den officiella OS-loggan för Barcelona såg ju heller inte alls ut på det sättet, så det är lite förvirrat. Vet inte om det kanske var så att Vostok saknade tillstånd att använda Barcelonas riktiga logga. Samtidigt brukar det vara väldigt kinkigt bara att få använda de fem OS-ringarna. Tom förkortningen "OS" kan vara illa nog. Ni kanske minns pizzerian som riskerade höga böter bara för att de tillfälligt ville kalla en pizza för typ OS-pizza... 🤣
1614079462158.png

Oavsett är min klocka ganska ovanlig och självklart värd att få armtid!

Full pott! 👍 :D

Jag håller med @MAz_666 om att loggan egentligen är lite underlig och gör att man lätt associerar i annan riktning.

Den officiella OS-loggan för Barcelona såg ju heller inte alls ut på det sättet, så det är lite förvirrat. Vet inte om det kanske var så att Vostok saknade tillstånd att använda Barcelonas riktiga logga. Samtidigt brukar det vara väldigt kinkigt bara att få använda de fem OS-ringarna. Tom förkortningen "OS" kan vara illa nog. Ni kanske minns pizzerian som riskerade höga böter bara för att de tillfälligt ville kalla en pizza för typ OS-pizza... 🤣
1614079462158.png

Oavsett är min klocka ganska ovanlig och självklart värd att få armtid!
Man lär sig alltid något nytt i den här smått galna tråden, uppskattas! 👍🏼

Ja fast jag har andra med :)

Respekt! 100st ryssar!

Jag har också precis tresiffrigt (fast inte bara ryssar), en hel del som inte går alls eller dåligt. Dock räknar jag även bunt damklockor i det (fått en del när man köpt bulk).

Nåja, här är dagens klocka. Testar på bund idag, skall nog byta spännet (kommet från en Slava), gillar inte det alls. Skall nog sätta på spännet som kom på klockan istället (snyggare och enklare att spänna loss).

20210223_135534.jpg

Tillbaka
Topp