Snyggt, det tror jag kommer passa perfekt!
Tack! Jag tänker mig detta, men inget är bestämt än
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Snyggt, det tror jag kommer passa perfekt!
Tack! Jag tänker mig detta, men inget är bestämt än
Ska du sälja den? Varför då?Alltså jag tycker du ska testa en 170548 (Jag har en till salu ) Annars lämnar jag det till de kunniga
Ja...jäkligt bra fråga egentligen Många klockor, vilket är ett problem för mig. Blir så varenda gång jag handlar på mig sen "måste" jag leta upp något att sälja. Likadant med klockarmband. Vissa stör sig på för kort sek visare eller annat, detta är mitt problemSka du sälja den? Varför då?
Är exakt likadan (surprise!) får dåligt samvete när man har kommit upp i ett visst antal. Svårt att förklara men får för mig att klockan mår dåligt om den inte används...som ett vanskött husdjur typJa...jäkligt bra fråga egentligen Många klockor, vilket är ett problem för mig. Blir så varenda gång jag handlar på mig sen "måste" jag leta upp något att sälja. Likadant med klockarmband. Vissa stör sig på för kort sek visare eller annat, detta är mitt problem
Exakt! Och så känner jag mig tvingad att rotera dom. Och mina armband.Är exakt likadan (surprise!) får dåligt samvete när man har kommit upp i ett visst antal. Svårt att förklara men får för mig att klockan mår dåligt om den inte används...som ett vanskött husdjur typ
Lättpåverkad much?...hysteriskt roligt, du är fan bästExakt! Och så känner jag mig tvingad att rotera dom. Och mina armband.
Men jag ska dra tillbaka annonsen. Ska fan njuta av dom denna sista vecka innan OWGM
Tack för att du ifrågasatte mig @Delgada Fick mig på andra tankar och helt rätt, varför ska man sälja den egentligen?!
Lättpåverkad much?...hysteriskt roligt, du är fan bäst
Ta en till mig med, inga konstigheterJag borde fan beställa denna, på riktigt...
+1 på den!Ta en till mig med, inga konstigheter
What... Kan man ha för MÅNGA klockor?
Har ett lågintensivt projekt som går ut på att ge ryssarna en lätt dystopisk viloplats.
Finns det någon ryskatalande här? Hur skulle man märka ett låda innehållande klockor? (Typ: Innehåll: Armbandsur)
Gjorde en stencil för ett tag sedan, men vet inte om det är "rätt". (Minns inte riktigt vad det står haha)
Ja...jäkligt bra fråga egentligen Många klockor, vilket är ett problem för mig. Blir så varenda gång jag handlar på mig sen "måste" jag leta upp något att sälja. Likadant med klockarmband. Vissa stör sig på för kort sek visare eller annat, detta är mitt problem
Jag är uppe i tresiffrigt och tycker jag behöver flerWhat... Kan man ha för MÅNGA klockor?
Har ett lågintensivt projekt som går ut på att ge ryssarna en lätt dystopisk viloplats.
Finns det någon ryskatalande här? Hur skulle man märka ett låda innehållande klockor? (Typ: Innehåll: Armbandsur)
Gjorde en stencil för ett tag sedan, men vet inte om det är "rätt". (Minns inte riktigt vad det står haha)
Jag är uppe i tresiffrigt och tycker jag behöver fler
Alltså jag tycker du ska testa en 170548 (Jag har en till salu ) Annars lämnar jag det till de kunniga
Det jag tycker du ska testa är att köpa en Vostok Amphibia och byta bezel på den så att du får något helt eget. Vilken Amphibia du väljer spelar nog ingen större roll. Det var så min kärlek för ryska klockor började
Är långt ifrån expert men tycker också Amphibia är en lagom inkörsport, Nyare 170*** spelar i en helt annan division än "basmodellerna" men är fortfarande
vansinnigt prisvärda
Skulle jag få rekommendera, så läs genom denna tråds +300 sidor. Se om du först får feeling för en beggad, eller för någon av de nyare.Tack för era svar, ni verkar rörande överens om att det är Amphibia som skulle kunna vara en bra inkörsport. Ska kika vidare och såklart hänga mer i den här tråden och ta del av era kloka inlägg och fina bilder.
Står: klocka - gjord i CCCP
Är i samma sits som du, har några pjäser som jag vill ha på mig jämt och övriga känner jag att jag "måste" ha på mig för annars får jag dåligt samvete
Jag är uppe i tresiffrigt och tycker jag behöver fler
Innehåll: Armbandsur = Содержание: Наручные часы
Been there done thatTackar! Då är det på rätt väg. Knepigt med Google translate, kan bli som för de som skaffar kinesiska tatueringar där det står typ soppa.
Haha, när man väl har kommit igång är det svårt att sluta... Bara en till!
Komandierskie är oxå trevliga. Jag gillar K65 texTack för era svar, ni verkar rörande överens om att det är Amphibia som skulle kunna vara en bra inkörsport. Ska kika vidare och såklart hänga mer i den här tråden och ta del av era kloka inlägg och fina bilder.
Stort tack, håller helt med i att det finns en hel del fint material i tråden. För min del så tror jag att både nytt och beggat är intressant. Det är väl bara att slänga sig tillbaka till sidan 1 och börja plugga på. Ser faktiskt fram emot det, lite som att börja läsa en riktigt bra bok.Skulle jag få rekommendera, så läs genom denna tråds +300 sidor. Se om du först får feeling för en beggad, eller för någon av de nyare.
Letar man lite på eBay eller liknande, så finner du en beggad från typ 200kr - så lite mindre pengar än för nya.
Genom att läsa en hel del, så hittar du nog en eller ett par modeller du känner lite mer för.
Själv har jag fastnat för Vostok Amphibians och deras allra första 350-boett och deras andra modell som först hette 119... och numer 090.
Genom att googla runt märker du om det är modeller, färger och utseenden du gillar mer, eller om det känns kul att finna en närmast "orörd" förstautgåva av 119-klockan, för ett vettigt pris. Vi är alla olika.
Vissa gillar bara modellen. Vissa gillar färger. Vissa måste ha originalets sekundvisare och den rundade kronan ...
De tre första 119-klockorna kan du fortfarande hitta i brukbart skick för en femhundring (och såklart: uppåt).
Часы - Слелано в СССР ( Watches - Made in USSR)What... Kan man ha för MÅNGA klockor?
Är inte säker, men tror en sådan diskuterades i tråden för ett litet tag sedan. Leta bakåt
Hej på er, som älskar ryska klockor! Såg den här klockan i en gammal rysk film! 70mm stor klocka . Undrar om någon har en sån?
Hej på er, som älskar ryska klockor! Såg den här klockan i en gammal rysk film! 70mm stor klocka . Undrar om någon har en sån?
Gillar du runda klockor så kanske du ska kika på en vintage case 350?Gokväll på er ryssomaner. Tog inte lång tid efter att duden anlänt innan man började klura på sommarklocka från landet i öst. Men har hamnat i lite bryderier. Har nog bestämt mig för dial och bezel....återstår vilken boett man ska välja. Har en 710 nu och den bärs bra, men tror inte att jag vill ha en större boett l2l. Jag vill ha en ”rund” boett och hamnar då på 100,110,120 och 420. De två första anges till 48 l2l och jag är rädd att det blir för stort. Hur är den upplevda skillnaden mellan dessa två och 710. 120 och 420 har smidigare storlek, men där är man hänvisad till 18mm straps, kanske inte gör något men känns lite smått? Hit me med tankar och förslag experter som ni är.
Ja, det kanske vore nåt. Jag har inte hunnit mer än strax under ytan i det här träsket så vintage har ännu ej föresvävat mig. Funkar de vridringar som säljs till nuvarande sortiment till den boetten?Gillar du runda klockor så kanske du ska kika på en vintage case 350?
Japp!Ja, det kanske vore nåt. Jag har inte hunnit mer än strax under ytan i det här träsket så vintage har ännu ej föresvävat mig. Funkar de vridringar som säljs till nuvarande sortiment till den boetten?
Dude for topic