Kreacon
Guld
Är inte @Equilibrium s till salu?Finns mycket kul o köpa! Den här är jag grymt intresserad av, den är bara sååå snygg!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Är inte @Equilibrium s till salu?Finns mycket kul o köpa! Den här är jag grymt intresserad av, den är bara sååå snygg!
Nej du har helt rätt! Sluttjatat från mig, tack hej.
Det kommer från en person jag känner och som har lång erfarenhet av att serva många olika modeller av urverk, speciellt då med inriktning mot ryska/sovjetiska grejer. Hur mycket statistik som finns bakom uttalandet kan jag inte säga säkert. Det jag fick refererat var ett nytt 3133 som visade sig dels vara begåvat med ett svagt ovalformat datumhjul, vilket fick datumet att hoppa fram inte alls alt två steg i taget plus att koronografens minutvisare inte fungerade. Det fanns inga tecken på att verket skulle ha utsatts för yttre våld. Slutsatsen var att man inte tycktes ha lagt så speciellt mycket energi på just kvalité.Vem är denna säkra källa? Har källat verifierat och testat de senaste av dessa urverken?
Enligt https://www.watchfreeks.com/threads/maktime-watches.5171/ så köpte t.ex. Maktime en fabrik 2007 för att öka produktionen och förbättra kvalitén. "2nd Moscow watch factory 'Slava Moscow'. This move allowed Maktime to substantially increase the quality and volume of production.". Fast här kan det ju iofs bara vara säljsnack då de verkar komma från dem själva.
Jag kan tänka mig att de faktiskt även har jobbat med att förbättra kvaliten under de år de jobbat med urverken om de hittat uppenbara felaktigheter som gör att urverken slutar fungera i förtid (dock kan nog även tänkas att de inte gör de för bra, de vill väl (som de flesta andra bolag idag) sälja mer och då skall produkterna vara lagom bra och hålla lagom länge.
Ah tack för googlingenKollade lite, hittade bara ett urverk till salu
Inte jättebilligt. Kan tänkas att det nog kommer finnas fler till salu framöver, både nya och delar allt eftersom klockorna blir gamla. Tror nog man kan hitta mer urverk till salu om man är bättre på o leta.
Tja, jag har förstått det som att kronografer slits mer (har uppfattat det så, men kan ha helt fel), förstår att de är svårare att jobba med då det är så många delar, men jag tänker såhär:
Jag håller på o lära mig i enklare urverk och när jag jag lyckats laga och serva tillräckligt många kan jag ge mig på en kronograf. Snackar man dessutom om kronografer i denna klassen så är ju det inte superdyrt att köpa en ny eller ett nytt urverk den dagen det stannar om man inte lyckats serva det själv.
En service kostar väl ungefär vad klockan kostar ny om man skulle serva den proffitionellt?
Men hur länge håller den utan service, 10 år minst? Beroende på hur mycket du använder den. Sälj den efter 5 medans den fortfarande fungerar? Finns massa scenarior...
Tycker dom i jädrans snygga, blir sugen. Får lägga upp på listan "Att fundera på o köpa".
Kan vi anta att en poäng med detta är att du får ett spann +/- 3 minuter inom vilket du kan anta att rätt visad tid faktiskt är?Godmorgon kamrater!
Kör dubbelpipigt så här på morgonkvisten...
Wow, riktigt snyggt djup med den inserten!Kör min compressor mod idag med ny bezel!tackar @Kreacon för den gav klockan ett helt annat djup!
Kan vi anta att en poäng med detta är att du får ett spann +/- 3 minuter inom vilket du kan anta att rätt visad tid faktiskt är?
Det där med fickuret i ett "hölster" på armen har vi ju berört en del på sistone. Cool! Som sagt, det var så det började...
Ja, mycket smidigare än att ha en klocka med GMT-komplikation...Får nog rucka fickuret lite, tror det är det som dragit sig lite över natten...
Ställde om Zim:en till Vladivostok-tid efter jag tagit bilden (som jag absolit inte har någon användning för). Orkade inte ta ny bild
Svinsmidigt med flera ur för olika tidszoner
Riktigt snyggt och exemplariskt matchatNu är allt på plats, klocka, band och bezel. "Red hot navigator".
420 är en ny bekantskap. Allt känns väldigt nätt, som väntat med 18 mm bandvidd.
Helt nöjd med tavlan 916. Inget datum att krångla med vid klockbyte. Vad tycks?
Älskar ju röda trådar (ingenting med färgvalet att göra ), det blir full pott på utförandet från min sidaNu är allt på plats, klocka, band och bezel. "Red hot navigator".
420 är en ny bekantskap. Allt känns väldigt nätt, som väntat med 18 mm bandvidd.
Tack!ja jag tyckte det med.Wow, riktigt snyggt djup med den inserten!
Datum slipper jag gärna själv närhelst det går. Jobbigt att ställa om man inte kör Winder, och dessutom omöjliga att läsa utan läsglasögon.Nu är allt på plats, klocka, band och bezel. "Red hot navigator".
Snyggt komponerat! Gillar verkligen den mörka röda färgen på inserten.Nu är allt på plats, klocka, band och bezel. "Red hot navigator".
Riktigt cool! Skulle va nice med lite mer WR bara så man kunde ha som en sommarklocka och bada med etc Men det kanske är ok med 50 meter också? Ligger bara på ytan ändå och flyterFinns mycket kul o köpa! Den här är jag grymt intresserad av, den är bara sååå snygg!
Riktigt cool! Skulle va nice med lite mer WR bara så man kunde ha som en sommarklocka och bada med etc Men det kanske är ok med 50 meter också? Ligger bara på ytan ändå och flyter
Dagens, lite dålig bild.
Förstår inte varför denna känns så liten, antagligen de ganska korta bandhornen som spelar in. Men den är fin!
Det kommer från en person jag känner och som har lång erfarenhet av att serva många olika modeller av urverk, speciellt då med inriktning mot ryska/sovjetiska grejer. Hur mycket statistik som finns bakom uttalandet kan jag inte säga säkert. Det jag fick refererat var ett nytt 3133 som visade sig dels vara begåvat med ett svagt ovalformat datumhjul, vilket fick datumet att hoppa fram inte alls alt två steg i taget plus att koronografens minutvisare inte fungerade. Det fanns inga tecken på att verket skulle ha utsatts för yttre våld. Slutsatsen var att man inte tycktes ha lagt så speciellt mycket energi på just kvalité.
Njae, det gillar jag. Är hur boetten ligger på armen. Ska köra den i några dagar så vänjer jag mig nog. Är stor skillnad i storlek jämfört med Formula 1 som suttit på de senaste 2 dagarna, det spelar nog också inKanske för mycket svart?
Nu är allt på plats, klocka, band och bezel. "Red hot navigator".
Tack!Grym!
Som en blandning av nytt (bezelen) och gammalt (CCCP och "Compressor").
Och på ett badass-MN-strap blev den toppen (röda tråden vs. sekunden!)
Gillar!