• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Rikala

Patek
2-Faktor
Är ni redan klara med fickuren? Jag har ju inte hunnit visa mitt ännu!

0291C0E9-C35E-4038-A678-B4530D8EC176.jpeg


Arvegods från en släkting som var vattenrallare och sovjetvänlig. Det var nog rätt mycket kommunism när man byggde vattenkraften längs Luleälven. Jag har några fler sovjetklockor efter honom. Trästopet med hammare och skära i renhorn till minne av porjusbygget 1975 kommer också från honom.

B2A2FD4C-1BFC-4051-8BBF-16C112E4C901.jpeg
2CB1EFD9-195B-45E1-AC97-E6397E5EBA8B.jpeg

Underbart! Härligt med en historia som går i släkten! 😃
 

Lindahl

Omega
Är ni redan klara med fickuren? Jag har ju inte hunnit visa mitt ännu!

0291C0E9-C35E-4038-A678-B4530D8EC176.jpeg


Arvegods från en släkting som var vattenrallare och sovjetvänlig. Det var nog rätt mycket kommunism när man byggde vattenkraften längs Luleälven. Jag har några fler sovjetklockor efter honom. Trästopet med hammare och skära i renhorn till minne av porjusbygget 1975 kommer också från honom.

B2A2FD4C-1BFC-4051-8BBF-16C112E4C901.jpeg
2CB1EFD9-195B-45E1-AC97-E6397E5EBA8B.jpeg
Fasen vad fräckt! Älskar gammelskogarna i Stora sjöfallet, och ett besök i ”gamla” Porjus kraftstation är inte fel.
 

Stup

Panerai
2-Faktor
Eller hur, jag minns hur vi gjorde fisketurer längs älven när jag var liten och passade på att titta på kraftverken. Han hade inga egna barn, det var väl inte så lätt att ha familj när man bodde i baracker vid kraftstationsbygget. Så han var lite som en extra morfar. Många historier att berätta! som när han var misstänkt i vietaskuppen. Eller hur de groggade på T-Röd och te på kvällarna 🤢🤮

Här kommer en till arvegodsklocka
AACCFB9E-B212-4AA7-B960-06649F9A24C3.jpeg
 

Lindahl

Omega
Eller hur, jag minns hur vi gjorde fisketurer längs älven när jag var liten och passade på att titta på kraftverken. Han hade inga egna barn, det var väl inte så lätt att ha familj när man bodde i baracker vid kraftstationsbygget. Så han var lite som en extra morfar. Många historier att berätta! som när han var misstänkt i vietaskuppen. Eller hur de groggade på T-Röd och te på kvällarna 🤢🤮

Här kommer en till arvegodsklocka
AACCFB9E-B212-4AA7-B960-06649F9A24C3.jpeg
Väldigt fin. Klockan fick ett bra hem 😊
 

MAz_666

Rolex
Eller hur, jag minns hur vi gjorde fisketurer längs älven när jag var liten och passade på att titta på kraftverken. Han hade inga egna barn, det var väl inte så lätt att ha familj när man bodde i baracker vid kraftstationsbygget. Så han var lite som en extra morfar. Många historier att berätta! som när han var misstänkt i vietaskuppen. Eller hur de groggade på T-Röd och te på kvällarna 🤢🤮

Här kommer en till arvegodsklocka
AACCFB9E-B212-4AA7-B960-06649F9A24C3.jpeg
"Groggade på T-röd och te"! Vilka fantastiska historier. (Och hemska groggar 🤢). Undrar om detta var typiska RYSKA rallargroggar, eller om det bara var ett utslag av påvert liv?
Tack för att du delar med dig.
DETTA tillsammans med all positivism och glada stämning, samt oerhörda kunnande bland så många - gör detta till KS:s absoluta toppforum!
 

Delgada

Patek
Eller hur, jag minns hur vi gjorde fisketurer längs älven när jag var liten och passade på att titta på kraftverken. Han hade inga egna barn, det var väl inte så lätt att ha familj när man bodde i baracker vid kraftstationsbygget. Så han var lite som en extra morfar. Många historier att berätta! som när han var misstänkt i vietaskuppen. Eller hur de groggade på T-Röd och te på kvällarna 🤢🤮

Här kommer en till arvegodsklocka
AACCFB9E-B212-4AA7-B960-06649F9A24C3.jpeg
Underbar berättelse. Måste nästan ljud-illustreras ett ljudklipp om ni tillåter i all ödmjukhet.
 

Rikala

Patek
2-Faktor
"Groggade på T-röd och te"! Vilka fantastiska historier. (Och hemska groggar 🤢). Undrar om detta var typiska RYSKA rallargroggar, eller om det bara var ett utslag av påvert liv?
Tack för att du delar med dig.
DETTA tillsammans med all positivism och glada stämning, samt oerhörda kunnande bland så många - gör detta till KS:s absoluta toppforum!

Grogga T-röd låter hemskt! Får mig att tänka på en fest under studenttiden då vi serverades sprit ur just t-rödsflaskor (som tur vad, var det vanlig sprit i)... Har för mig det var lingomdricka balndat med sprit i för att få rätt färg 😃

+1 på toppforum och övrigt! 🤩

Testar vidare mina nya band, köpte några olika utan att tänka allt för mycket. Det hör passar riktigt bra till min polis, då bandet kom med inbyggd patina på metalldelarna, nu skall bara bandet användas så det får matchande patina...

20210313_094833.jpg

20210313_095354.jpg


Trevlig lördag kamrater!

Ps. Det var rätt kul och skriva detta samtidigt som man hade det justa soundtracket från Norrlåtar i bakgrunden. 😇
 

Beo

Patek
2-Faktor
Grogga T-röd låter hemskt! Får mig att tänka på en fest under studenttiden då vi serverades sprit ur just t-rödsflaskor (som tur vad, var det vanlig sprit i)... Har för mig det var lingomdricka balndat med sprit i för att få rätt färg 😃

+1 på toppforum och övrigt! 🤩

Testar vidare mina nya band, köpte några olika utan att tänka allt för mycket. Det hör passar riktigt bra till min polis, då bandet kom med inbyggd patina på metalldelarna, nu skall bara bandet användas så det får matchande patina...

20210313_094833.jpg

20210313_095354.jpg


Trevlig lördag kamrater!

Ps. Det var rätt kul och skriva detta samtidigt som man hade det justa soundtracket från Norrlåtar i bakgrunden. 😇
Jo tack med groggande med t-sprit gjorde några lumparkompisar på tågresa från I3 till Skellefteå -82😳,vi fråga hur i h....e de kunde dricka skiten?och fick svaret att med mycket vatten funkade det🤪!!!
+1på att det är en härlig tråd med ”super” stämmning!😊
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Det här kan vara den dyraste Vostok som jag någonsin sett! skrattar
s-l1600.jpg



Dags o slå till 😃, läs beskrivningen!

"Silikonrem ingår, gjord av Pamela Andersons proteser."
 

MAz_666

Rolex
Lördagsprojektet var att fixa en Beach21-Amphibian. Lite pilligt för en skumögd farbror, men hoppet är det sista som lämnar människan sägs det ...
Nöjd! Idag brittiskt kvalitetsläder från Nite; i sommar blir det MN-straps och dykargummi - i orange såklart!
God lördag Russkies!
DE5E885D-35B4-4C73-8380-26ABCCA494CE.jpeg
 

v0n

Patek
2-Faktor
Lördagsprojektet var att fixa en Beach21-Amphibian. Lite pilligt för en skumögd farbror, men hoppet är det sista som lämnar människan sägs det ...
Nöjd! Idag brittiskt kvalitetsläder från Nite; i sommar blir det MN-straps och dykargummi - i orange såklart!
God lördag Russkies!M
DE5E885D-35B4-4C73-8380-26ABCCA494CE.jpeg
Nämen :woot: Hur bra som helst ju, det är något speciellt med blå tavla/orange visare. Har en känsla av att du kommer få blodad tand nu✌🏼
 

Boatman

Cartier
I största allmänhet så där om original länkarna, så har jag tidigare slängt dem i metallåtervinningen. Är det dumt? Borde jag kolla om någon vill ha först? Det ska jag göra nästa gång.

Den allmänna uppfattningen är väl att det är mest skit men läste någonstans att just länken till 420-boetten är den bästa de gjort så tänkte ge den en chans.
De är ju inte speciellt dyra så i värsta fall får man väl slänga den om den är helt värdelös.
 
Senast ändrad:

Rikala

Patek
2-Faktor
I största allmänhet så där om original länkarna, så har jag tidigare slängt dem i metallåtervinningen. Är det dumt? Borde jag kolla om någon vill ha först? Det ska jag göra nästa gång.

Det hade vart kul o testa en orginallänk, äger ingen än...

Jag har hört någonstans att det finns folk som slänger hela saker som är hela och som andra kan ha nytta av, känns så 1900-tal och inte 2021 😜

Edit: Kom och tänka på det gamla ordspråket Для одного – мусор, для другого – сокровище
 
Senast ändrad:
  • Wow
Reactions: Beo
Topp