Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jo jag håller med men den ligger snett så kanske det är en optisk villa?Tyckte ju den här vridningen var jäkligt trevlig, men jag tycker den ser något asymmetrisk ut. Eller det ser inte ut som avstånden stämmer riktigt. Vad säger ni?
Hittade på en rysk sajt. Fick använda Google-translateSnyggt. Var fick du tag i bezeln? Söker en för att testa hur den blir.
Precis! Meshok hette sajten.Nyproduktion av aluminiumbezeln med relief siffrorna som satt på den första Amphibiorna som efterfrågades finns ej på någon av de sidor du räknade upp där utan det är nog bara på Meshok du kan finna den är jag rädd
Fick leverans av ny bezel idag.
Replika av klassiska aluminiumbezeln med siffror i relief.
Så läcker!Nyproduktion av aluminiumbezeln med relief siffrorna som satt på den första Amphibiorna som efterfrågades finns ej på någon av de sidor du räknade upp där utan det är nog bara på Meshok du kan finna den är jag rädd
Precis; ligger nog snett - men är rak?!
Schysst! Visarna är riktigt coolaHärligt sliten med krackelerat original glas
Kan det bli bättre
Vad står det på urtavlan?Räknas östtyska klockor in som ryska??
Kul att se att min gamla klocka hamnade i händerna på någon som ser det sköna i urtavlan.För ett par veckor hjälpte @Samlarn mig i min akuta nöd, då det uppdagades att jag saknade en Dude-utan-datum-med-stora-lume-pluttar. Vid leverans testade jag omgående att byta bezel, men någonstans fick jag en klar bild av vad det var jag ville få fram. 350-dykar-bezeln åkte tillbaka på klockan och efter veckans leverans av band och länkar landade jag i nedanstående resultat, som jag iafall är väldigt nöjd med själv.
Vad står det på urtavlan?
Eller står det exorcist? Fast lite felstavat?Exquisit alltså?Aldrig hört förr!! Kul med nya märken!!
Du har ingen bild på urverket??
Räknas östtyska klockor in som ryska??
Jag tänker så här att sovjetiska klockor är ju helt med även om de nödvändigtvis inte är ryska . Sovjetunionen bestod ju av fler delar än Ryssland. Varken Sovjetunionen eller DDR längre finns längre.Bra fråga igentligen!
Googlade lite och för t.ex. Thiel-fabriken som tillverkade Ruhla så var den under sovjetiskt kontroll mellan 1946 och 1952.
Thielfabriken var iofs tysk från början, och enligt https://medium.com/@Grigory/history...-the-first-german-watch-in-space-f5d2ba2aba09 så producerade de det första massproducerade fickuret i världen och var även senare först med att massproducera den första armbandskockan.
Känns som åtminstone Ruhla var tyskt fast styrt av ryssarna. Frågan är om det satt några ryska urverk i några ddr-klockor.
Om det är samma fabrik som tillverkat din klocka har jag ingen aning om, men om den skulle vara det och tillverkad under de åren då ryssarna hade hela fabriken under sig, så är de ju i någon mening ryska .
Frågan är även om hur mycket ryssarna hade och säga till om efteråt i ddr? Jag har för dålig koll på historien rent generellt.
Kanske fanns flera fabriker i ddr? Kanske såldes vissa ryska ur som ddr-klockor (ryska urverk men med ddr-tavla etc)?
Spännande frågeställning iallafall!
Tack själv har jag alltid gillat DDR likt CCCP kloJag tänker så här att sovjetiska klockor är ju helt med även om de nödvändigtvis inte är ryska . Sovjetunionen bestod ju av fler delar än Ryssland. Varken Sovjetunionen eller DDR längre finns längre.
Och så funderingen över hur mycket ryssarna hade att säga till om i DDR. Frågan är väl snarare hur mycket tyskarna hade att säga till om i DDR! Ryssarna dikterade nog det mesta. I allmänhet.
Summan av mitt vilsna spekulerande är att en DDR-klocka är välkommen.
Tycker jag alltså.
Jag har dessa liggandes om det är något sådant du söker.På tal om hjälp (och marknadsundersökning så det inte misstas för annons... ) undrar jag om någon har en B-krona som passar på en 710..?
Skulle det råka ligga någon vridning i kul färg eller så, kan ni ju alltid svara på min faktiska köpes annons ;D
Är det en automat eller står det bara så på urtavlan?Tack själv har jag alltid gillat DDR likt CCCP klo
Den råa super funktionella kvaliteten de har
Kan vara att dessa klockor än i dag tickar på med minimal service under sitt liv
kul läsning om min klocka den hittades på en marknad i Ukraina
Tack själv har jag alltid gillat DDR likt CCCP klo
Den råa super funktionella kvaliteten de har
Kan vara att dessa klockor än i dag tickar på med minimal service under sitt liv
kul läsning om min klocka den hittades på en marknad i Ukraina