• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Okea:n är grym. Jag har ev en franken-variant på G från en annan samlare och den kan bli aktuell.

Annars gillar jag även de som brukar kallas "Shturmanskie". Jag har en från Ryssland men nu även en NOS från -88 på väg in. Den är inte baserad på 3133, utan 31659 med hack.
Sturmanskie 31659_1.jpg


Förutom denna så har jag fått ihop sex olika. Var och en av dessa har sin egen lite unika stil och det är ju rätt kul. När jag började intressera mig för klockor på riktigt var det just kronografer som hägrade, men det är först iom intresset för ryska klockor som jag har kunnat förverkliga drömmen om mekaniska sådana tingestar. Omega Speedmastern cal 321 lär förbli oköpt har jag en känsla av...
1616262826567.png
Har en 3133 som är köpt här på forumet men sekundvisaren på chronografen fastnar och sedan går klockan lite väl sakta, så min fråga är om någon har ett bra tips på någon här på forumet som skulle kunna serva den.....?😉

Dessutom är din 31659 så läcker...men den är väl knappast till salu....
 

Vostok

Audemars
627 titan boetten finns ju med olika urtavlor men har någon sett papper på andra varianter än just 627984?
Om någon har papper eller har sett papper på 627 med annan sifferkombination på urtavla så är jag väldigt intresserad av denna info :)

3pgxjET2 (1).jpg
 

Vostok

Audemars
Inte med papper, men du kanske såg denna som såldes för en tid sedan. Salufördes då som JÄTTEovanlig. Vet inte om den är kosher, eller om ägaren hade papper ...
1616320958554.png
Sån har jag själv men med grön tavla och utan papper :)
Jag letar bara fakta för att det funnits andra varianter än just 627984 och därav mitt intresse för papper som kan bevisa detta :)
Jag är väl medveten om att det kan ha kommit ut alla möjliga varianter just vid övergångsperioden då det verkar ha skruvat ihop det dom haft på lager och skickat ut så jag säger inte att dessa klockor är franken men det vore roligt att få se dokument på någon annan variants existens :)
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Har en 3133 som är köpt här på forumet men sekundvisaren på chronografen fastnar och sedan går klockan lite väl sakta, så min fråga är om någon har ett bra tips på någon här på forumet som skulle kunna serva den.....?😉

Dessutom är din 31659 så läcker...men den är väl knappast till salu....
Det stämmer, 31659:an är inte till salu. 👍😀
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Jag lekte lite i går kväll med en modern mod inspirerad av NVCh-30. Måste säga att jag gillar denna grunddesign väldigt mycket. Normalt är jag ingen jättefantast av natoband i svart syntet, men här tycker jag på något sätt att bandet matchar klockan ganska bra, så jag testar stilen första dagen i vilket fall som helst. Jag kör mot svart skjorta och grå kavaj idag på jobbet. Kanske inte dress-like, men bara kul om någon råkar lyfta lite på ena ögonbrynet, he he :) . Känner jag mig själv rätt lär jag dock landa antingen på brunt läder eller mesh.
20210322_074806.jpg


Sedan lade jag lite tid på baksidan, eftersom jag ville ha display-back. (jag vet, inte så mycket NVCh-30 i det, men ändå...) Plastringen byttes därför mot motsvarande i metall och en bearbetad rotor monterades. Originalkronan rök den också. Ögat skall ju ha sitt. Nato funkar ganska dåligt med detta bakstycke (remmen skymmer ju "fönstret" :) ), så det lär alltså bli ngt annat än Nato i kväll.
20210322_074621.jpg
 
Senast ändrad:

Rikala

Patek
2-Faktor
Frankenwork in progress, tror det landar på något så repigt, smutsigt och fult som möjligt....

20210322_130005.jpg


Frågan är hur man skall behandla mässingen så den får patina med en gång, och samtidigt skydda den från att frätas sönder helt (antar att det är mässing)...

Går googla lite, men kom gärna med förslag om ni gjort något liknande...
 
Topp