Va, är den svartvit? ...tack!Oj vad snyggt. Coolt med svartvitt.
Dessutom oerhört solidariskt med de totalt färgblinda.
Ville bara visa hur mitt "B" ser ut helt inskruvad. Slumpen? Skulle inte tro det vaJo, det kan man...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Va, är den svartvit? ...tack!Oj vad snyggt. Coolt med svartvitt.
Dessutom oerhört solidariskt med de totalt färgblinda.
Ville bara visa hur mitt "B" ser ut helt inskruvad. Slumpen? Skulle inte tro det vaJo, det kan man...
Det är ju ett lager med titanium-nitrid på mässingen på dessa boetter så du kanske måste få bort det först för att få fram mässingen om patineringen ska ta..Så här såg den ut i morse, inte hänt så jättemycket under natten. Värmde på röran i micron i påsen, stänkte lite vinäger på klockan och i med den i påsen igen...
Den låg på ett element under natten, hade förväntat mig ännu mörkare färg, men det hade det inte blivit. Får ligga ett tag till.
Det är ju ett lager med titanium-nitrid på mässingen på dessa boetter så du kanske måste få bort det först för att få fram mässingen om patineringen ska ta..
Såklart det ska vara dagen och inte datumet! Siffror är överlag kyrilliska för migVet inte, veckodagen ser iof relativt kyrillisk ut, men datumet?
Det är ju ett lager med titanium-nitrid på mässingen på dessa boetter så du kanske måste få bort det först för att få fram mässingen om patineringen ska ta..
Jag hittade denna kombo in min låda. Har ingen aning hur grejerna fick detta skick. Måste kolla med den jag köpte delarna ifrån.
Jag tror det, kollar när jag kommer hem från jobbet...Ingen som sitter på en 420-boett som de tan tänkas skiljas ifrån?
Hittade nu det som ser ut som samma modell men till ett LITE lägre pris... Undrar vilket av dem som är felaktigt? Kanske läge att göra livets bästa fynd?Skapligt pris!! Är den gjord av guld??
NEW OLD STOCK,1991 USSR(RUSSIA)B&G VOSTOK, 17 JEWELS, GOLD/SS/CHROME, PAPERS!! | eBay
Find many great new & used options and get the best deals for NEW OLD STOCK,1991 USSR(RUSSIA)B&G VOSTOK, 17 JEWELS, GOLD/SS/CHROME, PAPERS!! at the best online prices at eBay! Free shipping for many products!www.ebay.com
Köp båda och se det som en investering!!!Hittade nu det som ser ut som samma modell men till ett LITE lägre pris... Undrar vilket av dem som är felaktigt? Kanske läge att göra livets bästa fynd?
This item is unavailable - Etsy
Find the perfect handmade gift, vintage & on-trend clothes, unique jewelry, and more… lots more.www.etsy.com
Nån som är sugen på lite rassel och lite pling?
Nu har jag två originallänkar (inkl ändlänkar förstås) som söker nya hem.
En 18 mm från en 420 och en 22 mm från en 090.
@Boatman har första tjing på 18 mm.
Hör av er på PM så jag vet vart jag ska skicka.
Har bara den som sitter på kompisen. Är sugen på att byta ut den mot tex en Batman så har du något att byta med kanske vi kan hitta på nåt. Om det är vad du letar efter dvsStäller frågan här innan jag klickar hem från meranom - är det någon som sitter på en PVD-bezel till amphibia? Liknande bilden nedan.
Köp båda och se det som en investering!!!
Vad är det här för modell?Tackar!här kommer en guldig som önskar härlig tisdag!
Det är en Luch 3055 med elektromekaniskt verk.Vad är det här för modell?
Tack för det! ️Det är en Luch 3055 med elektromekaniskt verk.
Tvätta av allt fett först med så det biter riktigt, blanda vinäger och lite salt i en behållare och värm upp boetten och lägg den i blandningen.. torka den med värme och gör om tills du är nöjd med resultat..Dagens klocka.
Lekte lite med urtavlan igårkväll till mitt nuvarande projekt. Den fick uthärda en kort stund med varmluftspistolen (600 grader, någon minut).
Skiftade färg lite och det försvann en del av den lyster som fanns kvar i tavlan. Nu ser man de fingeravtrycken som fanns sedan tidigare lite tydligare. Polerade upp indexen lite.
Inte helt nöjd med boetten ännu, funderar på och köpa lite kemiprylar för och snabba upp pateneringen...
Tvätta av allt fett först med så det biter riktigt, blanda vinäger och lite salt i en behållare och värm upp boetten och lägg den i blandningen.. torka den med värme och gör om tills du är nöjd med resultat..
Vet ej hur bra det fungerar men såg det någonstans en gång.. Kan ju va värt ett försök
Edit: Minns lite fel men här verkar det vara den metoden jag såg..
Antikbehandla mässing:
mässingen läggs i en mix av 3 delar mörk äppelcidervinäger och 1 del salt minst 1 h. Sedan bakas de i ugn på 400-425 F (ca 204-208 grader C) i 15-20 min. Använd bakplåtspapper under. Om de inte är mörka nog, upprepa vinägerbadet och bakningen.
Till sist så måste patinan förseglas om den ska hålla sig likadan över tid. Antingen med matt spraylack/skyddslack eller vax.
Du får hålla oss uppdaterade om hur det går..Testade boetten i vanlig vinäger och salt igår ca 1h, sedan blåste jag på med varmluftspistolen, hände inte mycket (nog för kort tid). Körde även ättika och fönsterputs i ca 1h, sedan varmluftspistolen igen. Blev mindre patinerad än innan.
Tack för tipset angående bakning! Kanske blir nästa försök, annars köper jag lite kemikalier som gör att det nog går snabbare och testar med det. Kul o lära sig iallafall.
Jag fick svar från den jag köpte dessa delar från att det var ett pläterings-projekt som liksom aldrig blev slutfört... (avancerad kille som testar att silver- och guldplätera hemma i "garaget") Oavsett så har delarna behandlats med någon form av syra, som har frätt bort allt ner till bara mässingen.Jag hittade denna kombo in min låda. Har ingen aning hur grejerna fick detta skick. Måste kolla med den jag köpte delarna ifrån.
Snygg nyutgåva av en klassisk Komandirske-tavla:
Lite sen post men denna fick hänga med på lunchpromenad.