Andreas. G
Basic
Nu var ju frågan inte huruvida en Quickset funktion existerar eller inte.. Men jag är novis när det kommer till mekaniska klockor i överhuvudtaget..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nu var ju frågan inte huruvida en Quickset funktion existerar eller inte.. Men jag är novis när det kommer till mekaniska klockor i överhuvudtaget..
Precis just den minuten då det hände och den som målade tavlan firade med liiite för mycket vodka.Super-rare! MÅSTE vara gjord exakt på dagen då de gick över från att vara sovjet till bara ryssland! Finns ingen annan trolig förklaring!
Det finns ingen quickset.. Du får jucka fram och tillbaks som det står i manualen.. Kolla på filmen så förstår du hur du ska ställa datumet..Nu var ju frågan inte huruvida en Quickset funktion existerar eller inte.. Men jag är novis när det kommer till mekaniska klockor i överhuvudtaget..
Precis just den minuten då det hände och den som målade tavlan firade med liiite för mycket vodka.
Nej!! Jag är emot elektriska apparater... Blir som att vara på jobbet då så elektronik skruvas/lagas ej frivilligt på min fritid..
Sen för att nörda loss ännu mer i urverk så har vi Poljot 2200 verket som är 1.85 mm tjock (eller tunt kanske man ska säga?)
Ännu smidigare är ju att montera isär keyless-mekanismen och placera delarna i önskad position och sedan bara snabbt montera ihop hela rasket igen!Kan tänkas att detta kanske kan skada datum-delen?
"NOTE: Never go directly from position 3 (the time-setting position) to position 2 (the winding position). Instead screw down to position 1 then proceed to pos. 2 So after setting the time or date, screw down the cap then go to position 2 to wind it up."
Jag tycker dock att det är väldigt jobbigt, när man inte får gå från pos 3 till position 2, för det måste man ju göra när man skall gå från 3 till 1!
Därför öppnar jag alltid mina klockor när jag skall göra detta och tar loss bommen och återmonterar den i position 1 så det inte blir fel!
Tror jag sett en på E-bay.. boett är i 14karats guld och tror inte den är så lätt att hittaJaha, ytterligare jag måste köpa. Tack för den!
Tror jag sett en på E-bay.. boett är i 14karats guld och tror inte den är så lätt att hitta
Ibland har man tur...Tack, men då är den för dyr för mig (är för snål). Puh, klarade mig denna gång...
Ännu smidigare är ju att montera isär keyless-mekanismen och placera delarna i önskad position och sedan bara snabbt montera ihop hela rasket igen!
Kööp!!Tack, men då är den för dyr för mig (är för snål). Puh, klarade mig denna gång...
Fan att han inte hade två så vi fick var sin!!Kööp!!
Poljot 2200 Vintage 14K Gold Thinnest Soviet Watch Ca. 1965 Limited Ultra Thin | eBay
Find many great new & used options and get the best deals for Poljot 2200 Vintage 14K Gold Thinnest Soviet Watch Ca. 1965 Limited Ultra Thin at the best online prices at eBay! Free shipping for many products!www.ebay.com
Vet redan hur man snabb ställer datum. Min nybörjar fråga bestod i huruvida det kunde orsaka ökad risk för skada/slitage att använda sig av "Poor-mans quickset". Men det har jag precis lärt mig att det inte gör. Ursäkta om jag varit otydlig.Det finns ingen quickset.. Du får jucka fram och tillbaks som det står i manualen.. Kolla på filmen så förstår du hur du ska ställa datumet..
Men fri frakt uppväger ju en delKööp!!
Poljot 2200 Vintage 14K Gold Thinnest Soviet Watch Ca. 1965 Limited Ultra Thin | eBay
Find many great new & used options and get the best deals for Poljot 2200 Vintage 14K Gold Thinnest Soviet Watch Ca. 1965 Limited Ultra Thin at the best online prices at eBay! Free shipping for many products!www.ebay.com
Nej det sliter inte mer på den,ryssarna har en smart fjädrande funktion som gör det smidigt!kolla här!Vet redan hur man snabb ställer datum. Min nybörjar fråga bestod i huruvida det kunde orsaka ökad risk för skada/slitage att använda sig av "Poor-mans quickset". Men det har jag precis lärt mig att det inte gör. Ursäkta om jag varit otydlig.
Man bör nog ha rätt bil till den där klockan med.. ZIL-117 torde vara det enda rätta att cruisa med armen hängande ut genom rutan och flasha klockanFan att han inte hade två så vi fick var sin!!
Med chromad armbåge med!!Man bör nog ha rätt bil till den där klockan med.. ZIL-117 torde vara det enda rätta att cruisa med armen hängande ut genom rutan och flasha klockan
Kööp!!
Fan att han inte hade två så vi fick var sin!!
Men fri frakt uppväger ju en del
Jag tror en SMZ passar min plånbok bäst!Iofs, om jag skippar o köpa en mig-29a så blir det ju rätt så billigt! Kan man ju kosta på sig en passade bil till o även en ny chromad titanarm
Kanske en ZIS 101A? Känner jag mig själv rätt lär det väl bli en Niva...
Grymt cool och ful på samma gångJag tror en SMZ passar min plånbok bäst!
Håller med till fullo!! Kolla gärna övriga skapelser som SMZ har tillverkat... Finns fulare än den där till och medGrymt cool och ful på samma gång
Mest ful faktiskt.Grymt cool och ful på samma gång
"Franken-fin" på ett lite unikt sätt.Blev lite inspererad, så här kommer min Raketa "Goroda" "World timer".
Min har fel tavla, men den våffeltavlan är rätt så najs ändå...
Glaset har jag bytt, men min skulle också behöva en service! Den startar endast genom att man vickar lite lätt på den (trots fullt uppdragen) och datumdelen lever sitt egna liv...
Spec hämtad från Wikipedia, ingen jätte direkt...Jag tror en SMZ passar min plånbok bäst!
Framtagen på tiden då även långa människor kunde åka små bilar utan att hävda "jag är så lång, jag behöver en rejäl SUV" och då föräldrar kunde cykla med barnen i barnstol utan stora vagnar efter cykeln, eller stora regntäta skåp ...Spec hämtad från Wikipedia, ingen jätte direkt...
- Weight – 454 kg
- Dimensions – 2595 mm (length) x 1380 mm (width) x 1350 mm (height)
- Track width – 1,114 mm
- Wheelbase – 1,700 mm
- Min turning radius – 3,8 – 4,2 m
- Max velocity – 70 km/h
- Fuel consumption – 7.0 litres per 100 kilometres
- Engine – IZH-P3-01, located in the rear
- cylinder – 346 cc, 72 mm in diameter
- piston stroke – 85 mm
- max power – 18 hp (13 kW)
- compression index – 7,5–8
- four-stage gearbox