• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Beo

Patek
Jag vet inte vad ni tycker, men detta är väl både läsbart och tydligt, dessutom på två språk. Mitt personliga fall spelar egentligen inte så himla stor roll mer än på ett principiellt plan, men jag undrar vad Postnord sysslar med, om de menar allvar med att detta är deras nya inställning till inkommande paket från länder utanför EU.

tulldeklaration.png
Där var det ju inga problem att läsa vikt,värde eller innehåll ju?!de måste väl fått hjärnblödning då kanske?😤
 

MAz_666

Rolex
Ja du har helt rätt där,är det slarvit skrivet så kan man ej fota och köra translate så jag har viss förståelse med kanske för tullen kan ju inte då veta vad som är i och värde.🤨
Jag vet inte vad ni tycker, men detta är väl både läsbart och tydligt, dessutom på två språk. Mitt personliga fall spelar egentligen inte så himla stor roll mer än på ett principiellt plan, men jag undrar vad Postnord sysslar med, om de menar allvar med att detta är deras nya inställning till inkommande paket från länder utanför EU.
Precis, det är ju grader i helv**et. Johanaxxes papper kan ju inte bli så mycket mer tydliga, så där kanske man råkade förväxla vanliga tulltjänstemannen med knarkhunden. Fido sa nej till klockan - och Tull-Anders sniffade runt bland pallarna ...
 
Senast ändrad:

TychoBrahe

Panerai
2-Faktor
Jag sitter med avtryckaren till två äldre tunnor (klockorna) från Ryssland och @Johanaxe66 historia gör ju en lite mindre sugen när man ändå vet om den tråkiga väntetiden redan plus att detta kan hända.

Kan vi inte, efter pandemin, samla ihop ett gäng så drar vi en tur till Ryssland och Ukraina med varsin resväska och bunkrar upp 😉👍
 

Beo

Patek
Jag sitter med avtryckaren till två äldre tunnor (klockorna) från Ryssland och @Johanaxe66 historia gör ju en lite mindre sugen när man ändå vet om den tråkiga väntetiden redan plus att detta kan hända.

Kan vi inte, efter pandemin, samla ihop ett gäng så drar vi en tur till Ryssland och Ukraina med varsin resväska och bunkrar upp 😉👍
Haha!den tanken har slagit in tidigare ska du veta!😄
 

Jasth

Breitling
Jag fick nu mejl från Postnord ang att de redan har hunnit returnera försändelsen. De vidhåller av outgrundlig anledning att de saknar uppgifter om innehåll och värde... Suck, dubbelsuck.
Kanske inte hjälper. Men du kanske skulle klaga hos postnords kundombudsman? Kan spontant tycka att de förtjänar en skopa sk*t. Och något borde de kunna göra för att stoppa ett felaktigt returnerat brev. Hoppas du får tag i din klocka.

Länk
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Lätt hänt! Använder mina andra klockor för lite sedan jag snöade in på ryssar...

Blir nog inte bättre om en månad eller två då jag har ett tjog nya ryssar att leka med... ⌚
Jag känner igen det där. Jag tittar på de andra klockorna i samlingen med lite dåligt samvete. Är i stort sett bara Aqualanden som får lite armtid ibland. Och så morfars klocka på mormors begravning i höstas! 😍
 

MAz_666

Rolex

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Tidigt 80-tal.
Kolla denna hyfsat korrekta sammanställning som såklart inte säger ALLT - men ändå bra nära:
(Man vill ju ha alla ...)
Ouuh, det där var inte bra! 🤣 Dock trodde jag att den som @TychoBrahe visar upp hade en annan tavla med guld-index, men det kanske är reflexer som luras (dessutom borde det väl egentligen inte vara guld-index på den klockan?) Kontentan blir att jag ju inser att jag redan har en sådan modell i den egna samlingen (ej guld-index) :D "Tyvärr" fanns det ju lite annat där som jag definitivt inte har...
 

TychoBrahe

Panerai
2-Faktor
Ouuh, det där var inte bra! 🤣 Dock trodde jag att den som @TychoBrahe visar upp hade en annan tavla med guld-index, men det kanske är reflexer som luras (dessutom borde det väl egentligen inte vara guld-index på den klockan?) Kontentan blir att jag ju inser att jag redan har en sådan modell i den egna samlingen (ej guld-index) :D "Tyvärr" fanns det ju lite annat där som jag definitivt inte har...
Det är absolut åt det guldiga hållet. Om detta är korrekt och att det finns både guld- och silverindex eller inte kan jag inte svara på. Kan ju vara så att tavlan är omgjord till guldiga index.
 
Topp