• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Säljaren vill ha överfört till sitt Sberbank-kort. Någon som har erfarenhet? Hur gör man det lättast? Har googlat och testat med WU och PayPal men det verkar inte som att det går.
Och förresten: Paypal skall ju INTE "gå till ett Sberbank-konto" - det är ju till en e-postadress vanligen.
Det är ju WU eller Paysend som är de två "skicka pengar till bank" som gäller.

Funkar utmärkt med båda. Dock är det "allt i kyrilliskt" (namn och så) på den ena, och latinska på den andra. Och är det "till bankkonto" så funkar det så att det är banknamn + vilken stad som banken står i som gäller. Det är dessutom så att nån av dom två (eller båda?) inte kan överföra till "företagskonton" (syns på de fyra första siffrorna) då måste man fråga efter ett personligt. Lättare att nyttja PayPal (om dom har) eller "swisha" över till ett kreditkort (de börjar på 5...)
Det brukar bli en del "mess" fram och åter ...
o_O
Håller med där och därför är faktiskt Paysend nästan smidigare och kostar bara 25:- i överföringen.

Ang kort sekundvisare så passar den rätt bra till den här tavlan. Linjerar fint. Den ska bort i alla fall för att jag inte tycker det röda passar in.
999ED13E-45FB-4600-856C-41C043E1C095.jpeg
CD750A09-CB05-450F-BA04-3836D6467AFA.jpeg

Funkar utmärkt med båda. Dock är det "allt i kyrilliskt" (namn och så) på den ena, och latinska på den andra. Och är det "till bankkonto" så funkar det så att det är banknamn + vilken stad som banken står i som gäller. Det är dessutom så att nån av dom två (eller båda?) inte kan överföra till "företagskonton" (syns på de fyra första siffrorna) då måste man fråga efter ett personligt. Lättare att nyttja PayPal (om dom har) eller "swisha" över till ett kreditkort (de börjar på 5...)
Det brukar bli en del "mess" fram och åter ...
o_O

Gå ut på Paysend,där för du över från ditt kort till säljarens kort och det är smidigt och säkert👌😊
Tack båda! Då är det kanske så att jag får be om mer info, för säljaren skickade bara sitt kontonummer och namn och då antog jag att det räckte.

Ser ju att vissa vill ha ruffa slitna bezeler. Vägen sägs ju vara roligare än målet, men det finns ju sådana för 150 bagare inkl. frakt:
1618060892813.png
Trevliga toner! Men som du säger handlar det mest om vägen. Att få stå i ett oventilerat utrymme med anoniak. Mums.

Är det någon som har koll på den faktiska leveranstiden från Meranom just nu. Skulle beställa lite visare, men det står 2-4 månader. Stämmer det i verkligheten? Det är ju omänskligt länge.

Edit: UPS går, men då måste man komma upp i en specifik summa.

Senast ändrad:
Födelsedag och en visshet om att det är mindre än fem år kvar till pension måste firas stort.
Här är min 1190046, på fantastiskt originalband från tidigt 80-tal.
Och trots halvdan kamera skulle jag säga att mina indexmarkeringar har guld/mässing i sidorna, och ”lume-vitt” i mitten.
Blålila sunburst från 80-talet när det är som bäst!
60846241-066E-442E-86E2-1BDD2F8FB016.jpeg
Snygg! Och JA, mina index är också guldfärgade på sidorna kring det lume-vita, så vi kan nog mer eller mindre konstatera att det är så den skall se ut. Var jag fick min idé ifrån har jag ingen aning om! 😀

Senast ändrad:
Vilka vridningar funkar till 710? Den är lätt min favvoboett hittills.
@Von, du tipsade mig om en på eBay för skx-inlägg. Hur är det med komsndierski-vridningarna? (Orka stava) Antar att de inte funkar?

Edit det är ju mååååånga av de på meranom som inte funkar. Är på jakt efter något liknande den här.
25FC3BE2-CD15-4476-8F14-0E5C5FA49637.jpeg

Senast ändrad:
Vilka vridningar funkar till 710? Den är lätt min favvoboett hittills.
@Von, du tipsade mig om en på eBay för skx-inlägg. Hur är det med komsndierski-vridningarna? Antar att de inte funkar?
Jag kan ha fel, men tror alla Vostok/one second closer vridningar passar på i princip alla boetter. Amphibia eller Komandierskie spelar nog ingen roll. Har bytt mellan mina och det har fungerat

Tillbaka
Topp