KGB idag.
Edit: Blev byte till länk.
Edit: Blev byte till länk.
Senast ändrad:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag har aldrig varit med om att nått varit fel eller inte kommit fram från köp på Meshok,däremot är tydligen tullhel..e för j...a långsamma just nu,har väntat på att tulla ett paket från Cousins i england i 3 veckor nu så de är f..n inte snabba...Ja, jag har bara lyckats beställa än så länge, får se om något kommer fram .
Har kört allt utan försäkring på posten (små summor), men frågan är nog om man nästan bör använda det då säljarna i princip aldrig verkar stå för om något försvinner längs vägen...
Jag har två paket som har lämnat Ryssland redan efter en vecka, men räknar med 3-4 veckor här i Sverige innan de är på väg till postlådan.Jag har aldrig varit med om att nått varit fel eller inte kommit fram från köp på Meshok,däremot är tydligen tullhel..e för j...a långsamma just nu,har väntat på att tulla ett paket från Cousins i england i 3 veckor nu så de är f..n inte snabba...
Ja det får man nog räkna med tyvär!!Jag har två paket som har lämnat Ryssland redan efter en vecka, men räknar med 3-4 veckor här i Sverige innan de är på väg till postlådan.
Jag har aldrig varit med om att nått varit fel eller inte kommit fram från köp på Meshok,däremot är tydligen tullhel..e för j...a långsamma just nu,har väntat på att tulla ett paket från Cousins i england i 3 veckor nu så de är f..n inte snabba...
Ja postgången har en del att önska just nu verkar det som,men som med allt annat så är det tydligen Coronas fel?!Tja, har haft problem två gånger so far (dock ej från ryssland).
Ett paket i sverige försvann helt. Ett annat paket från uk åkte runt lite i europa innan det åkte tillbaka till uk (kom aldrig fram till sverige).
Såvisst händer det att saker inte kommer fram...
Postnord va sjukt långt innan Corona fannsJa postgången har en del att önska just nu verkar det som,men som med allt annat så är det tydligen Coronas fel?!
Det kanske var de som åt fladdermöss?Postnord va sjukt långt innan Corona fanns
Ibland önskade jag att dom ätit cyanid.... Finns få företag som jag hyser lika mycket agg till...Det kanske var de som åt fladdermöss?
Ja det är inte roligt att de saboterar en hobby och klen glädje i dessa jädra tider!Ibland önskade jag att dom ätit cyanid.... Finns få företag som jag hyser lika mycket agg till...
Ja det är inte roligt att de saboterar en hobby och klen glädje i dessa jädra tider!
Lite roligare saker då. Hittade den här som jag köpte i Budapest strax innan världen föll ihop. Tyckte den passade här.
Så är det men man kan med göra som så att man anställer och utökar när man med skaffat sig en ytterligare inkomstkälla(75:- för allt utaför eu) samt att de ger högaktningsfullt i om paketen under 500:- inte ska momsas om de kommer som gåva mm..men jag kan ha fel och är bara en j..a gnällgubbeJag skulle nog tro att det finns flera orsaker till den långa väntetiden, det börjar med ett gäng socialt svältfödda klocknördar, en massa andra socialt svältfödda människor...
... alla har alldeles för mycket tid över till och hitta "nya" saker på nätet de behöver, så de unnar sig en sak eller två (eller 30)...
... och så blir det problem. Lösningen är ju rätt uppenbar, sluta köp så löser det sig!
Då blir det mer åt mig o köpa o kortare behandligstid hos tullen etc för mig och ni andra har inga problem! Man brukar kalla det win-win!
Jag minns en tid innan Postnord höll på och lekte tullverk och faktiskt levererade post och då va det nästan aldrig något problem sen började folk handla en massa plastskit från Kina på Wish och helt plötsligt blev det Postnords uppgift att börja ta ut en massa avgifter för detta och då löstes det genom att man betalar tull direkt till Wish och allt var frid och fröjd trodde man.... Men Postnord fortsatte sitt korståg mot väderkvarnarna och ta ut avgifter av privatpersoner även fast "Wish problematiken" är löst... Morr!!Jag skulle nog tro att det finns flera orsaker till den långa väntetiden, det börjar med ett gäng socialt svältfödda klocknördar, en massa andra socialt svältfödda människor...
... alla har alldeles för mycket tid över till och hitta "nya" saker på nätet de behöver, så de unnar sig en sak eller två (eller 30)...
... och så blir det problem. Lösningen är ju rätt uppenbar, sluta köp så löser det sig!
Då blir det mer åt mig o köpa o kortare behandligstid hos tullen etc för mig och ni andra har inga problem! Man brukar kalla det win-win!
Den börjar bli lite trång vid ärmarna, annars passar den braDen stora frågan är om det fortfarande passar?! Passar iallafall fint ihop med din dagensklocka
Det gläder mig när saker kommer till användning som annars blivit liggande.Alltid kul med nytt hem så man får testa lite. Innan läggdags fick KGB:n ett nytt armband och en bezel som var en gåva från @Delgada. Tack!
Jag vet inte jättemycket om denna, men klockan tycks vara baserad på Poljot/Maktime 31681. Riktigt snygg i ditt utförande med lite militär look.
Idag fick min Poljot hänga med till jobbet. Jag tycker så sjukt mycket om den, men den läggs sällan ut på forumet pga att jag aldrig lyckas ta en bra bild på den.
Dock vet jag väldigt lite om denna modell. Är det någon här i tråden som vet något om klockan?
Idag fick min Poljot hänga med till jobbet. Jag tycker så sjukt mycket om den, men den läggs sällan ut på forumet pga att jag aldrig lyckas ta en bra bild på den.
Dock vet jag väldigt lite om denna modell. Är det någon här i tråden som vet något om klockan?
Tackar. Kul att läsa på lite om urverketJag vet inte jättemycket om denna, men klockan tycks vara baserad på Poljot/Maktime 31681. Riktigt snygg i ditt utförande med lite militär look.
31681 MakTime | Russian Chronograph Movement | STRELA Watch
The 31681MakTime driven STRELA is a wonderful mechanical chronograph. Find out more about the 31681 MakTime movement here.strela-watch.de
Okej tack! Lite tråkigt att det är schweitzisktägt, men jag älskar den ändåDet är en Aviator som är märket. Finns lite och läsa om märket om du söker i tråden...
Numera är det Schweitzisktägt märke.
Intressant, men fortfarande Poljot/Maktime-verk under huven trots att det är från sväjtzschs?Okej tack! Lite tråkigt att det är schweitzisktägt, men jag älskar den ändå
Du kan hälsa din vän att det kan man absolut. Dock ska man vara försiktig med att yttra detta i närheten av klockorna då KGB garanterat byggt in avlyssning i dem och har spetznaz agenter redo att ta in alla oliktänkande på "vänskapliga samtal" på Gulag-visKan man gilla ryska klockor utan att sympatisera eller tycka KGB är så värst koolt? ...frågar åt en vän.
Såg den sjukaste dokumentären igår kväll, eller min vän gjorde och blev lite tveksam till KGBs sätt att "arbeta" baraDu kan hälsa din vän att det kan man absolut. Dock ska man vara försiktig med att yttra detta i närheten av klockorna då KGB garanterat byggt in avlyssning i dem och har spetznaz agenter redo att ta in alla oliktänkande på "vänskapliga samtal" på Gulag-vis
Okej tack! Lite tråkigt att det är schweitzisktägt, men jag älskar den ändå