• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Vostok

Audemars
Klart udda skapelse! Raketa med geigermätare..

"Raketa har begärt att vissa arkiv ska avklassificeras så att de kan avslöja orsaken till denna klockas existens. Eftersom det är en modell som aldrig har marknadsförts men som tillverkades i mycket små serier efter en "speciell" order."

1618772046366.png
 

Beo

Patek
2-Faktor
Klart udda skapelse! Raketa med geigermätare..

"Raketa har begärt att vissa arkiv ska avklassificeras så att de kan avslöja orsaken till denna klockas existens. Eftersom det är en modell som aldrig har marknadsförts men som tillverkades i mycket små serier efter en "speciell" order."

1618772046366.png
Den är sååå tuff😁,och så en 15000 gauss på andra armen för att se vilken som ballar "ur" först!🤯
 

Delgada

Patek
Jaha era Chronograph lymmlar!då blev det en för mig med idag från Meshok,men man får väl vänta på den i 2 månader från Ryssland😁
20210418_192114.jpg
Ah, jasså? :oops:
Jag håller på och röjer här hemma för att ge plats åt hantverkare som ska komma och renovera imorgon. Jag får ta igen det nästa helg.
I röran hittade jag den här:
IMG_20210418_170535.jpg

Ibland när man slösurfar hittar man grejer som bara är för bra för att släppa. Den här kinesiska kronografen var för intressant för att bara bläddra förbi. Nu hittade jag den igen. Har inte ens tagit av plasten från den.
Förlåt för att det blivit off topic.
Chronografer Chronografer Chronografer Chronografer Chronografer ..... varför inte posta lite chronografer också, alltid retar det någon.😄
 

Delgada

Patek
Vad högt T det var i BocTok logotypen :) Jag tror den sista tavlan är nytillverkad men dock inte av Vostok :)

fakedial.jpg
Inget undgår @Vostok s granskande blick, om det så är en fjäderbricka till en juvel som hoppas loss eller som i detta fallet ett T som är en tiondels millimeter för högt. Så är det.
Godmorgon förresten. Och här är ett, hoppas jag, godkänt Vostok T.
20210419_063807.jpg
 

Samlarn

Rolex
Renovering av fönster påbörjas i min bostad idag. De flesta klockorna i samlingen är flyttad till en annan plats men jag vill ju fortfarande ha några att variera mellan under tiden. Jag plockade ur de här att ha under renoveringen.
IMG_20210419_080357.jpg

Det var ju nå'n här som ville se fler kronografer tror jag. :woot:
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Renovering av fönster påbörjas i min bostad idag. De flesta klockorna i samlingen är flyttad till en annan plats men jag vill ju fortfarande ha några att variera mellan under tiden. Jag plockade ur de här att ha under renoveringen.
IMG_20210419_080357.jpg

Det var ju nå'n här som ville se fler kronografer tror jag. :woot:

Jag vill definitivt ha fler kronografer!

Ni som har alldeles för många får gärna skicka dom till mig 😉
 

Beo

Patek
2-Faktor
Renovering av fönster påbörjas i min bostad idag. De flesta klockorna i samlingen är flyttad till en annan plats men jag vill ju fortfarande ha några att variera mellan under tiden. Jag plockade ur de här att ha under renoveringen.
IMG_20210419_080357.jpg

Det var ju nå'n här som ville se fler kronografer tror jag. :woot:
Mer kronograf!🤪
0D303346-EBBF-42D9-AC78-9A394B2E1F5C.jpeg

skojade till det lite där men det är en iaf!😊
Fin veckostart på er ryss vänner!
image.jpg
 

Gelmax

Cartier
Hur går det @Gelmax , får du nån snurr på bettan?
Tack för att du frågar men tyvärr inget liv i den än :( Tog ut urverket ur boetten men den skrapade inte i så det hade ingen effekt... Min kunskap om att meka med klockor är så begränsad samtidigt som priset för en ny Amphibia är så lågt att jag lutar lite åt att beställa en ny och flytta urverk igen. I torsdags kväll, när jag monterat på det nya läderbandet, konstaterade jag att jag var så dj-a nöjd med hur klockan såg ut... 20 timmar senare dog den... Jag hade t.o.m pratat med en klockintresserad kollega om att precisionen i en Vostok är begränsad men att den minsann är väldigt driftsäker... och 5 timmar senare bara stannar klockan (när jag sitter still på ett onlinemöte).

...fast det stör mig - hade ju känts som en storvinst att få igång den själv igen!

Får se om jag kan få en lugn stund från barn & hund ikväll för att ge mig på ett nytt försök.
 

v0n

Patek
2-Faktor
Tack för att du frågar men tyvärr inget liv i den än :( Tog ut urverket ur boetten men den skrapade inte i så det hade ingen effekt... Min kunskap om att meka med klockor är så begränsad samtidigt som priset för en ny Amphibia är så lågt att jag lutar lite åt att beställa en ny och flytta urverk igen. I torsdags kväll, när jag monterat på det nya läderbandet, konstaterade jag att jag var så dj-a nöjd med hur klockan såg ut... 20 timmar senare dog den... Jag hade t.o.m pratat med en klockintresserad kollega om att precisionen i en Vostok är begränsad men att den minsann är väldigt driftsäker... och 5 timmar senare bara stannar klockan (när jag sitter still på ett onlinemöte).

...fast det stör mig - hade ju känts som en storvinst att få igång den själv igen!

Får se om jag kan få en lugn stund från barn & hund ikväll för att ge mig på ett nytt försök.
Skam den som ger sig, finns mycket hjälp att tillgå här i tråden, fråga på bara så ska du nog få ordning på det 🙂
Tycker själv inte precisionen eller gången är sämre än något annat verk men brukar förvisso trimma in mina själv.
Har f.ö ett 2416 som tuffat på i nästan tjugo år utan ingrepp så vägrar tro att det är dåliga grejer, men det är klart det kan finnas undantag ✌🏼
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Hmm, Meshok ser intressant ut. Kan nog bli så att jag vågar mig på ett försök att handla ngt därifrån vad det lider.

Ja, jag har bara lyckats beställa än så länge, får se om något kommer fram 😃.

Har kört allt utan försäkring på posten (små summor), men frågan är nog om man nästan bör använda det då säljarna i princip aldrig verkar stå för om något försvinner längs vägen...
 
Topp