Det är inte så enkelt att visarna hakar ihop?Tack, skall absolut testa det ikväll (men jag tror tyvärr inte att det är det som är problemet )
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det är inte så enkelt att visarna hakar ihop?Tack, skall absolut testa det ikväll (men jag tror tyvärr inte att det är det som är problemet )
Tror inte det - jag kan ju ställa om klockan utan problem (så att visarna är långt ifrån varandra) och den vill ändå inte gå igång...Det är inte så enkelt att visarna hakar ihop?
Cool!Tar igen mig en stund i fåtöljen i sällskap av trevligt patinerad tunna. Har slitit ute på tomten med att börja gräva för ny häck (då med japansk quartz på handleden )
Jag har varit med om att automatuppdragets tänder har rensats lite och att några tänder har satt sig i löpverket,lite mer jobbigt att hitta om man inte skruvat så mycket i klockor.Tror inte det - jag kan ju ställa om klockan utan problem (så att visarna är långt ifrån varandra) och den vill ändå inte gå igång...
Ganska vanligt sätt att laga en urtavla när foten har lossnat (i Ryssland och Ukraina).. Dom gör ett hål rakt genom urtavlan där den gamla foten har suttit och göra en nit av koppartråd och stoppar igenom hålet.Cool!
Ser ut som en (gammal) sekundvisar-plupp fastnat på 5-indexet?
Eller är det en rysk rosa diamant som Sergei råkat tappa in i boetten?
Perf!gör inte alla så!det är ju för enkelt med dubbelhäftande tape va?Ganska vanligt sätt att laga en urtavla när foten har lossnat (i Ryssland och Ukraina).. Dom gör ett hål rakt genom urtavlan där den gamla foten har suttit och göra en nit av koppartråd och stoppar igenom hålet.
Jag har faktiskt lött nya fötter på en urtavla en gång men den va inte rysk Dock finns det ju "dial dots" att köpa.Perf!gör inte alla så!det är ju för enkelt med dubbelhäftande tape va?
Nädå, Oleg har "fixat till" en av tavlans fötter på detta estetiskt fulländade sätt. Som av en händelse doldes detta av en av visarna på samtliga bilder som Oleg visade upp på bukten. Jag ser det närmast som en del av klockans personlighet. Sedan fanns det lite annat som behövde fixas till. Bla påpekade skarpögd forumkamrat att stötskyddet hade lossnat från balanshjulets infästning och låg löst i boettenCool!
Ser ut som en (gammal) sekundvisar-plupp fastnat på 5-indexet?
Eller är det en rysk rosa diamant som Sergei råkat tappa in i boetten?
Lite coolt med gamla klockor som köptes "DÅ" - och inte letas upp på eBay idag!Som sagt inspirerande tråd! Grävde i lådorna och hittade min första Ryss inköpt i Athen 90 eller 91 på väg hem från båtluff. Stod Ryssar i varje gathörn och krängde allt möjligt. Snacka om en värld i förändring.
Visst är de finnar men jag tycker nog att de ändå är "ryss-kosher" med tanke på deras stil (eller brist på densamma beroende på vilka referenser och preferenser man har).Inte för att vara "den som är den" - men Leningrad Cowboys är från Finland ...
#partypooper
Lite coolt med gamla klockor som köptes "DÅ" - och inte letas upp på eBay idag!
Fint skick!
Vilka minnen man har från den tiden!!!
Så ja! Aktiebolaget Tomat stärker sina aktier, kul att seDet var ju någon som visade en klocka med ab tomat i, o jag var bara tvungen o köpa en tavla!
Hämtade dessa idag, får fundera vilka klockor dom skall sitta i...
Det var detta jag menade med "gamla" och "nya" tavlor, som kan heta samma nummer - men ändå vara rätt olika.Trevlig!!
Visst är det en 170600?
Jag är lite brydd över just den. Jag har nämligen sett att de skiljer sig åt mellan vostok-watches.24com och soviet.market med samma ref nr.
Så här ser den ut på vostok-watches.24com
Som din alltså.
Så här ser den ut på soviet.market
Fetare markeringar och annan bezel. Jag har aldrig sett tidigare att samma ref.nr kan se olika ut på olika ställen.
Någon annan som noterat detta eller liknande fenomen?
Så ja! Aktiebolaget Tomat stärker sina aktier, kul att se
Det var detta jag menade med "gamla" och "nya" tavlor, som kan heta samma nummer - men ändå vara rätt olika.
Denna klassiska (0)820 tavla som härstammar från en av de tidiga 119-tunnorna från ca 1983.
Originalet med "Sergei-klantigt handmålade" index och siffror:
och de senare fabriksgjorda med samma referensnummer, men lite tristare och mer könlösa:
Riktigt härlig krackelering på den där scuba duden! Grattis!Dagens fångst på Meshok.
Det var detta jag menade med "gamla" och "nya" tavlor, som kan heta samma nummer - men ändå vara rätt olika.
Denna klassiska (0)820 tavla som härstammar från en av de tidiga 119-tunnorna från ca 1983.
Originalet med "Sergei-klantigt handmålade" index och siffror:
och de senare fabriksgjorda med samma referensnummer, men lite tristare och mer könlösa:
Ah, jasså?Vilket söndagsväder!!
En kompis till min, kul!Jaha era Chronograph lymmlar!då blev det en för mig med idag från Meshok,men man får väl vänta på den i 2 månader från Ryssland