• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

På tal om bund, kom på att jag hade ett band till dock har jag ingen klocka som passar, väldigt brett och fastnitat band, så passar bara vissa klockor.

20210424_222603.jpg

Screenshot_20210424-121213_Gallery.jpg

Vad tänker ni rysskunniga kring värdet på denna? (Fått erbjudande om att köpa den)

Vet inte om det är någon här inne som vet, köps inte så många?

Finns väl andra trådar för värderingsfrågor, vet dock inte om folk har koll där heller. Svårt och svara på även med den lilla info du ger, servad? dålig bild? etc.

Jag har ingen koll tyvärr.

Vad för slags varelse är detta tänkt att bäras av tro?

Сканировать3_edorig_631280.jpg

Uruk hai?

Eftersom vi inte släppt ämnet bund ännu vill jag bjuda på följande länk:

Här kan man läsa om bund, som tydligen kom långt innan ww2, redan runt ww1? Jag har bara skumläst än så länge...

Man kan även läsa lite om hur fickuren användes som armbandsur samt föregångaren till dagen natoband m.m.!

God morgon kamrater!

Senast ändrad:
Falkandstrap? Förklara för en okunnig.😮
Det är ett strap som royal marines använde/r bland annat i falklans kriget,jag skickar länk så kan du kolla!😊

Falkandstrap? Förklara för en okunnig.😮

Det är ett strap som royal marines använde/r bland annat i falklans kriget,jag skickar länk så kan du kolla!😊

Ah, alltid lär man dig nått! Coolt!

Om man äger ett sådant band måste man nog även äga en Sea Harrier. F-n, det kommer bli trångt på tomten... 😇

Edit: Vill bara skriva att jag inte äger falklandsstrap än, insåg att det jag skrev ovan kunde misstolkas 😃

Senast ändrad:
Tack, då lärde man sig något nytt, även idag! 👍

Tillbaka
Topp