Dude på armen idag.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Är ju onekligen samma klocka om det nu är bilder från de två olika annonserna...Jag slog till på nedanstående, eftersom jag inte hade någon sådan sedan tidigare (ganska bra köpargument, eller hur? ). Som synes kommer av någon outgrundlig anledning även denna på bund. Vi får se hur det blir med det...
Döm om min förvåning när jag dagen efter mitt köp upptäckte att samma säljare har samma klocka uppe för försäljning igen, närbild se nedan:
Jag kontaktade naturligtvis säljaren, som påstår att det bara är två klockor av samma typ... troligen...
Så är det, finns på ebay; sök på "vostok 2234"...Är ju onekligen samma klocka om det nu är bilder från de två olika annonserna...
Jag slog till på nedanstående, eftersom jag inte hade någon sådan sedan tidigare (ganska bra köpargument, eller hur? ). Som synes kommer av någon outgrundlig anledning även denna på bund. Vi får se hur det blir med det...
Döm om min förvåning när jag dagen efter mitt köp upptäckte att samma säljare har samma klocka uppe för försäljning igen, närbild se nedan:
Jag kontaktade naturligtvis säljaren, som påstår att det bara är två klockor av samma typ... troligen...
Så är det, finns på ebay; sök på "vostok 2234"...
Japp, vi får se. Jag har ställt frågan på nytt till säljaren, skickat med bilder och påpekat att det inte är OK.Han verkar iallafall ha bra betyg och varit medlem sedan 2014, men frågan är om du kommer få exakt den du ser på bilden (minst en person lär ju inte få det om det är 2st klockor).
Jag tror jag har en liknande påväg från Восток, fast utan armband o sämre skick på tavlan.
Från mina inköp på bukten:Han verkar iallafall ha bra betyg och varit medlem sedan 2014, men frågan är om du kommer få exakt den du ser på bilden (minst en person lär ju inte få det om det är 2st klockor).
Jag tror jag har en liknande påväg från Восток, fast utan armband o sämre skick på tavlan.
Edit: Det var inte den här du köpte?
Är inte samma klocka...Soviet Watch VOSTOK Komandirskie Zakaz MO Mechanical 2234 Military Wristwatch for sale online | eBay
Find many great new & used options and get the best deals for Soviet Watch VOSTOK Komandirskie Zakaz MO Mechanical 2234 Military Wristwatch at the best online prices at eBay! Free shipping for many products!www.ebay.com
Vi ser ju att urverket rullar i alla fall!Från mina inköp på bukten:
Ny annons idag:
Det här är helrörigt, men verkar nu vara utrett (tror jag).Är du säkert på du sett rätt? Jag hitta två klockor hos säljaren, en såld och en ny uppe till salu. Jämför baksidan får du se att det är olika klockor. Framsidebilderna är dessutom olika på de två objekten, vad jag kan se.
Det här är helrörigt, men verkar nu vara utrett (tror jag).
Jag gjorde som jag alltid gör och laddar ner samtliga bilder i samband med att jag gör ett köp. Dessa bilder var sedan identiska med de bilder som fanns i den nya annonsen. Don't know why. När jag nu går in på ebay och klickar på bilderna på mitt köpta objekt är det inte samma bilder som de jag laddade ner. Det indikeras ju även med att klockorna visar olika tid med några minuter. Antingen har jag lyckats få ner fel bilder genom att helt enkelt klicka på fel objekt, om det var så att det fanns två likadana klockor uppe till försäljning samtidigt, eller så har säljaren bytt bilder på något sätt.
Oavsett så menar säljaren att rätt bilder nu är associerade med rätt klocka. Det innebär även att jag får en klocka med bättre lume på visarna och mindre repigt glas än jag först trodde
Det här är helrörigt, men verkar nu vara utrett (tror jag).
Jag gjorde som jag alltid gör och laddar ner samtliga bilder i samband med att jag gör ett köp. Dessa bilder var sedan identiska med de bilder som fanns i den nya annonsen. Don't know why. När jag nu går in på ebay och klickar på bilderna på mitt köpta objekt är det inte samma bilder som de jag laddade ner. Det indikeras ju även med att klockorna visar olika tid med några minuter. Antingen har jag lyckats få ner fel bilder genom att helt enkelt klicka på fel objekt, om det var så att det fanns två likadana klockor uppe till försäljning samtidigt, eller så har säljaren bytt bilder på något sätt.
Oavsett så menar säljaren att rätt bilder nu är associerade med rätt klocka. Det innebär även att jag får en klocka med bättre lume på visarna och mindre repigt glas än jag först trodde
Kanske inte spelar så stor roll vilken klocka det blir. Den är ju ändå något du bara får på köpet för att komma åt bund-armbandet.Det här är helrörigt, men verkar nu vara utrett (tror jag).
Exakt, varför bry sig? En gammal Komandirskie från 70-talet? 2234-verk med hack? Konstig sekundvisare med pilspets? 3AKA3? Jag är skeptisk!Kanske inte spelar så stor roll vilken klocka det blir. Den är ju ändå något du bara får på köpet för att komma åt bund-armbandet.
Japp! Köpte den tidigt i mitt samlande. Roulette-urtavlan.Den här är lite cool, en av få (två?) zakazer-varianter i amfibia-boett som finns: Amphibia Oficerskie.
@Samlarn, du har väl den ännu fräckare varianten med Ministry-boett?
Russia Wostok Vostok Amphibian Auto Diver 200m Watch 2416B Antimagnetic for sale online | eBay
Find many great new & used options and get the best deals for Russia Wostok Vostok Amphibian Auto Diver 200m Watch 2416B Antimagnetic at the best online prices at eBay! Free shipping for many products!www.ebay.com
Den är grym! Rätt svår att få tag på också vad jag förstått det som?Japp! Köpte den tidigt i mitt samlande. Roulette-urtavlan.
Exakt, varför bry sig? En gammal Komandirskie från 70-talet? 2234-verk med hack? Konstig sekundvisare med pilspets? 3AKA3? Jag är skeptisk!
Den är ovanlig men hur ovanlig den är vet jag inte? Det ligger en ute på eBay nu.Den är grym! Rätt svår att få tag på också vad jag förstått det som?
Eller tom till mig själv för bara ett par år sedan; "Gamla otillförlitliga klockor från Soviettiden, som varken fungerar eller kan fås att fungera igen, neeej, inget för mig!" (herregud, jag vet bättre nu, tacka klockanett.se för att jag fick upp ögonen!!!)Säg det till din bättre hälft eller till merparten av dina vänner utanför klocksnack.se
Ahaaaa: "Made in Switzerland" Fasen vad billigt gjort!!!!Får se när den här kommer fram, inte helt lätt det här med Sverige och Schweiz...
Ah, ok. Den har jag nog missat då.Den är ovanlig men hur ovanlig den är vet jag inte? Det ligger en ute på eBay nu.
Nu snackar vi:Som jag misstänkte. 090 boetten är för snygg för bund!
I alla fall blev det inte så bra och det nuvarande lädret är så rejält och bra i sig att jag föredrar den nuvarande looken.
Bundet som är ett äkta vostok-bund från meranom passar bättre på GUL klockan. Visserligen 18 mm istället för 22 men med kniv och tång löste sig även det. Jag tror att detta kommer förhöja attraktionskaften hos GUL-klockan som nästan inte får nån handledstid numera. Blir nog bättre nu.
Den ligger här:Ah, ok. Den har jag nog missat då.
Tack! Ja, då förstår jag varför den inte kom fram i sökresultatDen ligger här:
wostok. wostok, vostok. 338 | eBay
Find many great new & used options and get the best deals for wostok. wostok, vostok. 338 at the best online prices at eBay! Free shipping for many products!www.ebay.com
Observera även att det är en blankpolerad boett på den där och med en annan bakboett!! Den där är jäkligt läcker!!Den här är lite cool, en av få (två?) zakazer-varianter i amfibia-boett som finns: Amphibia Oficerskie.
@Samlarn, du har väl den ännu fräckare varianten med Ministry-boett?
Russia Wostok Vostok Amphibian Auto Diver 200m Watch 2416B Antimagnetic for sale online | eBay
Find many great new & used options and get the best deals for Russia Wostok Vostok Amphibian Auto Diver 200m Watch 2416B Antimagnetic at the best online prices at eBay! Free shipping for many products!www.ebay.com