• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Dude på armen idag.
20210427_074414.jpg
 
Jag slog till på nedanstående, eftersom jag inte hade någon sådan sedan tidigare (ganska bra köpargument, eller hur? ;) ). Som synes kommer av någon outgrundlig anledning även denna på bund. Vi får se hur det blir med det... :D
Komandirskie_2234_7-01.jpg


Döm om min förvåning när jag dagen efter mitt köp upptäckte att samma säljare har samma klocka uppe för försäljning igen, närbild se nedan:
1619503027261.png

Jag kontaktade naturligtvis säljaren, som påstår att det bara är två klockor av samma typ... troligen... 🤔
 
Jag slog till på nedanstående, eftersom jag inte hade någon sådan sedan tidigare (ganska bra köpargument, eller hur? ;) ). Som synes kommer av någon outgrundlig anledning även denna på bund. Vi får se hur det blir med det... :D
Komandirskie_2234_7-01.jpg


Döm om min förvåning när jag dagen efter mitt köp upptäckte att samma säljare har samma klocka uppe för försäljning igen, närbild se nedan:
1619503027261.png

Jag kontaktade naturligtvis säljaren, som påstår att det bara är två klockor av samma typ... troligen... 🤔
Är ju onekligen samma klocka om det nu är bilder från de två olika annonserna... 🤔
 
Jag slog till på nedanstående, eftersom jag inte hade någon sådan sedan tidigare (ganska bra köpargument, eller hur? ;) ). Som synes kommer av någon outgrundlig anledning även denna på bund. Vi får se hur det blir med det... :D
Komandirskie_2234_7-01.jpg


Döm om min förvåning när jag dagen efter mitt köp upptäckte att samma säljare har samma klocka uppe för försäljning igen, närbild se nedan:
1619503027261.png

Jag kontaktade naturligtvis säljaren, som påstår att det bara är två klockor av samma typ... troligen... 🤔

Så är det, finns på ebay; sök på "vostok 2234"...

Han verkar iallafall ha bra betyg och varit medlem sedan 2014, men frågan är om du kommer få exakt den du ser på bilden (minst en person lär ju inte få det om det är 2st klockor).

Jag tror jag har en liknande påväg från Восток, fast utan armband o sämre skick på tavlan.

Edit: Det var inte den här du köpte?
Är inte samma klocka...
 
Senast ändrad:
Han verkar iallafall ha bra betyg och varit medlem sedan 2014, men frågan är om du kommer få exakt den du ser på bilden (minst en person lär ju inte få det om det är 2st klockor).

Jag tror jag har en liknande påväg från Восток, fast utan armband o sämre skick på tavlan.
Japp, vi får se. Jag har ställt frågan på nytt till säljaren, skickat med bilder och påpekat att det inte är OK.
 
Han verkar iallafall ha bra betyg och varit medlem sedan 2014, men frågan är om du kommer få exakt den du ser på bilden (minst en person lär ju inte få det om det är 2st klockor).

Jag tror jag har en liknande påväg från Восток, fast utan armband o sämre skick på tavlan.

Edit: Det var inte den här du köpte?
Är inte samma klocka...
Från mina inköp på bukten:
1619509276824.png

Ny annons idag:
1619509309184.png
 
Är du säkert på du sett rätt? Jag hitta två klockor hos säljaren, en såld och en ny uppe till salu. Jämför baksidan får du se att det är olika klockor. Framsidebilderna är dessutom olika på de två objekten, vad jag kan se.
 

Bilagor

  • Screenshot_20210427-102913_Chrome.jpg
    Screenshot_20210427-102913_Chrome.jpg
    180.3 KB · Visningar: 3
  • Screenshot_20210427-102839_Chrome.jpg
    Screenshot_20210427-102839_Chrome.jpg
    172.3 KB · Visningar: 4
Är du säkert på du sett rätt? Jag hitta två klockor hos säljaren, en såld och en ny uppe till salu. Jämför baksidan får du se att det är olika klockor. Framsidebilderna är dessutom olika på de två objekten, vad jag kan se.
Det här är helrörigt, men verkar nu vara utrett (tror jag).

Jag gjorde som jag alltid gör och laddar ner samtliga bilder i samband med att jag gör ett köp. Dessa bilder var sedan identiska med de bilder som fanns i den nya annonsen. Don't know why. När jag nu går in på ebay och klickar på bilderna på mitt köpta objekt är det inte samma bilder som de jag laddade ner. Det indikeras ju även med att klockorna visar olika tid med några minuter. Antingen har jag lyckats få ner fel bilder genom att helt enkelt klicka på fel objekt, om det var så att det fanns två likadana klockor uppe till försäljning samtidigt, eller så har säljaren bytt bilder på något sätt.

Oavsett så menar säljaren att rätt bilder nu är associerade med rätt klocka. Det innebär även att jag får en klocka med bättre lume på visarna och mindre repigt glas än jag först trodde :)
 
Det här är helrörigt, men verkar nu vara utrett (tror jag).

Jag gjorde som jag alltid gör och laddar ner samtliga bilder i samband med att jag gör ett köp. Dessa bilder var sedan identiska med de bilder som fanns i den nya annonsen. Don't know why. När jag nu går in på ebay och klickar på bilderna på mitt köpta objekt är det inte samma bilder som de jag laddade ner. Det indikeras ju även med att klockorna visar olika tid med några minuter. Antingen har jag lyckats få ner fel bilder genom att helt enkelt klicka på fel objekt, om det var så att det fanns två likadana klockor uppe till försäljning samtidigt, eller så har säljaren bytt bilder på något sätt.

Oavsett så menar säljaren att rätt bilder nu är associerade med rätt klocka. Det innebär även att jag får en klocka med bättre lume på visarna och mindre repigt glas än jag först trodde :)

Tja, kanske hade säljaren gjort fel o du rätt och han rättade till det i efterhand! Verkar som om det blir bra iallafall 😃
 
Det här är helrörigt, men verkar nu vara utrett (tror jag).

Jag gjorde som jag alltid gör och laddar ner samtliga bilder i samband med att jag gör ett köp. Dessa bilder var sedan identiska med de bilder som fanns i den nya annonsen. Don't know why. När jag nu går in på ebay och klickar på bilderna på mitt köpta objekt är det inte samma bilder som de jag laddade ner. Det indikeras ju även med att klockorna visar olika tid med några minuter. Antingen har jag lyckats få ner fel bilder genom att helt enkelt klicka på fel objekt, om det var så att det fanns två likadana klockor uppe till försäljning samtidigt, eller så har säljaren bytt bilder på något sätt.

Oavsett så menar säljaren att rätt bilder nu är associerade med rätt klocka. Det innebär även att jag får en klocka med bättre lume på visarna och mindre repigt glas än jag först trodde :)

Det här är helrörigt, men verkar nu vara utrett (tror jag).

Jag gjorde som jag alltid gör och laddar ner samtliga bilder i samband med att jag gör ett köp. Dessa bilder var sedan identiska med de bilder som fanns i den nya annonsen. Don't know why. När jag nu går in på ebay och klickar på bilderna på mitt köpta objekt är det inte samma bilder som de jag laddade ner. Det indikeras ju även med att klockorna visar olika tid med några minuter. Antingen har jag lyckats få ner fel bilder genom att helt enkelt klicka på fel objekt, om det var så att det fanns två likadana klockor uppe till försäljning samtidigt, eller så har säljaren bytt bilder på något sätt.

Oavsett så menar säljaren att rätt bilder nu är associerade med rätt klocka. Det innebär även att jag får en klocka med bättre lume på visarna och mindre repigt glas än jag först trodde :)
Kanske inte spelar så stor roll vilken klocka det blir. Den är ju ändå något du bara får på köpet för att komma åt bund-armbandet.😄
 
Som jag misstänkte. 090 boetten är för snygg för bund!
I alla fall blev det inte så bra och det nuvarande lädret är så rejält och bra i sig att jag föredrar den nuvarande looken.
Bundet som är ett äkta vostok-bund från meranom passar bättre på GUL klockan. Visserligen 18 mm istället för 22 men med kniv och tång löste sig även det. Jag tror att detta kommer förhöja attraktionskaften hos GUL-klockan som nästan inte får nån handledstid numera. Blir nog bättre nu.
20210427_154918.jpg
 
Den här är lite cool, en av få (två?) zakazer-varianter i amfibia-boett som finns: Amphibia Oficerskie.
@Samlarn, du har väl den ännu fräckare varianten med Ministry-boett?
Japp! Köpte den tidigt i mitt samlande. Roulette-urtavlan.
47b.jpg_l.jpg
 
Som jag misstänkte. 090 boetten är för snygg för bund!
I alla fall blev det inte så bra och det nuvarande lädret är så rejält och bra i sig att jag föredrar den nuvarande looken.
Bundet som är ett äkta vostok-bund från meranom passar bättre på GUL klockan. Visserligen 18 mm istället för 22 men med kniv och tång löste sig även det. Jag tror att detta kommer förhöja attraktionskaften hos GUL-klockan som nästan inte får nån handledstid numera. Blir nog bättre nu.
20210427_154918.jpg
Nu snackar vi:
1. 090 är för snygg för bund
2. En "Gul" blir mer attraktiv med bund.
🤣
 
Den ligger här:
s-l1600.jpg

Tack! Ja, då förstår jag varför den inte kom fram i sökresultat 😉
Låg bra i pris om man ser utifrån tillgången. Synd att klockkontot är tomt 😑
 
Den här är lite cool, en av få (två?) zakazer-varianter i amfibia-boett som finns: Amphibia Oficerskie.
@Samlarn, du har väl den ännu fräckare varianten med Ministry-boett?
Observera även att det är en blankpolerad boett på den där och med en annan bakboett!! Den där är jäkligt läcker!! :)
 
Tillbaka
Topp