• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Den här är lite cool, en av få (två?) zakazer-varianter i amfibia-boett som finns: Amphibia Oficerskie.
@Samlarn, du har väl den ännu fräckare varianten med Ministry-boett?
Hmm, det där var ju inte så schysst, att visa upp en sådan där tingest. Återigen en välsignelse att man har köpstopp, sedan ett par dagar tillbaka! 🤣

Fick hem min tvärcoola Vonstok idag, byggd av bästa @Von
9B5788D9-CDCC-46F6-A18D-42731A4FE16F.jpeg
Snygg! (och dessutom en AB Tomat! :D )

Som jag misstänkte. 090 boetten är för snygg för bund!
I alla fall blev det inte så bra och det nuvarande lädret är så rejält och bra i sig att jag föredrar den nuvarande looken.
Bundet som är ett äkta vostok-bund från meranom passar bättre på GUL klockan. Visserligen 18 mm istället för 22 men med kniv och tång löste sig även det. Jag tror att detta kommer förhöja attraktionskaften hos GUL-klockan som nästan inte får nån handledstid numera. Blir nog bättre nu.
20210427_154918.jpg

Nu snackar vi:
1. 090 är för snygg för bund
2. En "Gul" blir mer attraktiv med bund.
🤣

Ja, Gul på bund e grejjer det! 😉

20210427_171047.jpg

Återstår bara och hitta det ultimata bundet till tunnan, lär dock bli svårt...

Vet inte om folk här i tråden har Instagram, men det vore kul med lite tips om ryssrelaterat att följa. Mitt tips är Soviet Watch Museum och Sovietitaly2017

Har en med lite fräcka bezels också för er moddare:

Senast ändrad:
Jag kom att tänka på en sak nu när jag såg GUL på bund....
Är det inte en påfallande likhet mellan GUL måsen och Luftwaffe örnen när man tagit bort svastikan. Slump? Näe, så naiv får man inte vara, särskilt inte på bund och allt.
20210427_161946.jpg
20210427_210937.jpg
1264px-Luftwaffe_eagle-No_Swastika.svg.png

Härligt! Men akta så du inte tappar klockan...

20210428_081943.jpg
Tack för påpekandet (och skarpa ögon!) Det är inte riktigt så illa som det ser ut, men den fjäderpinnen skall jag definitivt byta ut!
20210428_083357.jpg

Edit. En fördel med nato-band är att man inte tappar klockan även om en fjäderpinne släpper, men det är klart, det ser ju lite amatörmässigt ut med en klockan som hänger på trekvart... :D

(konstigt uttryck fö: "att hänga på trekvart")

Senast ändrad:
Det är ju jäkligt många fina klockor ni har allihopa här inne. Är det någon som vet om det är svårt att byta vridringen på en Vostok? Är sjuktt sugen på en med batman insert. Har sett att man kan köpa dem på ebay för inte jätte mycket pengar men frågan är om det är svårt byta?
Det är jättelätt, brukar räcka med att trycka av dem med hjälp av tummen.

Det är ju jäkligt många fina klockor ni har allihopa här inne. Är det någon som vet om det är svårt att byta vridringen på en Vostok? Är sjuktt sugen på en med batman insert. Har sett att man kan köpa dem på ebay för inte jätte mycket pengar men frågan är om det är svårt byta?
På senare tid har jag haft jätteproblem med mina bezels från One Second Closer, och de har inte standardvajern utan en som är tunnare, vet inte om det är tightare toleranser som gör att det kan bli problem eller vad det kan vara...

Tillbaka
Topp