Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Varför rear du ut den för bara 5000?Till salu...5000 spänn! Ganska billigt beroende på vad man jämför med tycker jag, måste ju leva också.
Välkommen till ryssträsket! När du väl doppat tårna finns ingen återvändo.Jag tycker blå gjorde den snyggare!
Har tittat på Soviet markets sida. Oj, 100-tals modeller! På vissa av dem står det akryl, andra mineral men på vissa är det inte angivet vilket glas som används. Jag antar att kvaliten är hyfsad eftersom det finns intresse för dem här.
Jaha, missade en nolla nu igen, typisktVarför rear du ut den för bara 5000?
Till salu...5000 spänn! Ganska billigt beroende på vad man jämför med tycker jag, måste ju leva också.
haha, nä synd att göra dig besviken men tramsar bara runt som vanligtLåter nästan som du är lite arg! Hoppas att det är så och att du blivit arg på mig!!!
Ps. Jag är fortfarande sjuk i Covid, så allt jag skriver skall tas med en nya salt (samt en dos handsprit)
Välkommen till ryssträsket! När du väl doppat tårna finns ingen återvändo.
Beträffande glas så är det alltid acrylglas på Amphibia och Komandirskie. Det är väl mest de som figurerar här i olika stadier av moddning, och en hel del vintage förstås.
De andra modellerna med mineralglas har jag faktiskt mindre koll på.
haha, nä synd att göra dig besviken men tramsar bara runt som vanligt
Krya på sig bubben, låter inte alls roligt faktiskt
Många av de gamla rys(s)arna har 18mm, men sedan beroende på val av boett finns det både 20 och 22: or.Tack för info!
Akryl är lättrepat men också lättpolerat vad jag förstått. Och 18mm skänkelbredd(eller vad det kallas) innebär väl att det finns gott om armband att välja mellan på marknaden om man vill byta, eller hur?
Ja, det där ser mer ut som det jag förväntar mig. Det finns även ett extra stötskydd intill kronhjulet som jag tror skall finnas med i konstruktionen.Detta är verket i min:
Det finns olika lug-bredder beroende på vilken boett man väljer.Tack för info!
Akryl är lättrepat men också lättpolerat vad jag förstått. Och 18mm skänkelbredd(eller vad det kallas) innebär väl att det finns gott om armband att välja mellan på marknaden om man vill byta, eller hur?
Jag har bara beställt från komandirskie.com hittills. Gick helt smärtfritt och snabb leverans med UPS direkt till dörrenTeddy Baldassarre beskriver en dålig erfarenhet av sin beställning av en Vostok.
Det tog 2 månader och klockan kom i ett dåligt emballage. Och han säger att det var från en ansedd försäljare. Hur är er erfarenhet av beställning av Vostok?
Du ska inte tro på allt som sägs på internätTeddy Baldassarre beskriver en dålig erfarenhet av sin beställning av en Vostok.
Det tog 2 månader och klockan kom i ett dåligt emballage. Och han säger att det var från en ansedd försäljare. Hur är er erfarenhet av beställning av Vostok?
Kommer alltid välpackat och utan problem så han måste haft en jädra otur!Teddy Baldassarre beskriver en dålig erfarenhet av sin beställning av en Vostok.
Jag har handlat klockor från soviet.market och från vostok-watches24. Bezel och band även från meranom och komandirskie.com. Det har aldrig varit några problem. Första gången kändes det lite osäkert att få betalningsbekräftelse på ryska men det har aldrig varit något strul. En gång köpte jag från en privat handlare i Ryssland via e-bay. Det paketet försvann spårlöst men jag gick pengar åter via eBay. Från de större handlarna jag räknade upp här aldrig nåt sånt hänt.Teddy Baldassarre beskriver en dålig erfarenhet av sin beställning av en Vostok.
Mitt mellan namn är ju Oleg!Idag fick jag tillbaka min 350 efter att @Beo varit snäll och lagt på ny lysmassa. Den blev så fin! Stort tack till Beo som räddat min klocka
Japp, 50 000 låter definitivt som en mer lämplig prisnivå. Jag tackar för detta initiativ att försöka driva upp prisnivån så att våra resp samlingar når ett mer anständigt värde. Kanske dock att jag skulle vilja att du väntar tills jag känner att jag inte behöver köpa fler klockor till min samling. Jag är fö snart där, känner att det kanske bara behövs ett par klockor till, sedan är det definitivt klart. Kommer sedan inte att köpa någon mer klocka alls. Någonsin. Aldrig. Finns inget mer som kan fånga min uppmärksamhet. Lovar. Tummis!Jaha, missade en nolla nu igen, typiskt
Just One More Watch.....Japp, 50 000 låter definitivt som en mer lämplig prisnivå. Jag tackar för detta initiativ att försöka driva upp prisnivån så att våra resp samlingar når ett mer anständigt värde. Kanske dock att jag skulle vilja att du väntar tills jag känner att jag inte behöver köpa fler klockor till min samling. Jag är fö snart där, känner att det kanske bara behövs ett par klockor till, sedan är det definitivt klart. Kommer sedan inte att köpa någon mer klocka alls. Någonsin. Aldrig. Finns inget mer som kan fånga min uppmärksamhet. Lovar. Tummis!
Jag har nästan alltid köpt vintage klockor från Ryssland och är alltid medveten om att det är en risk med begagnade klockor.Teddy Baldassarre beskriver en dålig erfarenhet av sin beställning av en Vostok.
Visst är dom goa på smaaaalt band?Amphibian i skön stil från 80-talet på armen idag.
Absolut, eftersom vi ju vill att KLOCKAN skall vara i fokus och inte någonting annat!Visst är dom goa på smaaaalt band?
Embrace the anti-bund movement!!!