• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Samlarn

Rolex
Det där bandet är ju hur coolt som helst! Vad är det för material?
Det var en chansning när jag köpte det men den passar ovanligt bra till just Amphibians. Snyggare i verkligheten. Bandet kommer från en broskfisk. Stingrockan.

potamotrygon_motoro_3.jpg
 

TychoBrahe

Panerai
2-Faktor
Hittade en artikel om ryska klockor som kan vara intressant för de som tänkt bygga en egen samling med ryska klockor. Här listas och beskrivs några av de intressantaste ryska klockorna: https://www.ablogtowatch.com/an-introduction-to-vintage-soviet-watches/
Satt faktiskt igår och scrollade igenom Ebay där en, vad det ser ut som, är en korrekt gen. 2 Sturmanskie ute för budgivning.
 

v0n

Patek
2-Faktor
Denna tavlan var lite kul, eller ganska mycket kul
Priset mindre kul dock:
Tror jag vet snubben som gjort tavlan, kostar inte så värst mycket så det var ett kostsamt tavelbyte må jag säga 😆
(ser inga andra modifikationer)
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Satt faktiskt igår och scrollade igenom Ebay där en, vad det ser ut som, är en korrekt gen. 2 Sturmanskie ute för budgivning.
Kanske skulle lägga ett bud. Har dock svårt att tänka mig att den går för under 2000 om den nu är så korrekt som den ser ut att vara.
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Jo, de dyker nog inte upp så ofta. Den äldre Gen 1 med 15 juveler ska ju vara mer tillgänglig.

Är ju sju dagar kvar så kan ju vara värt att hålla lite koll.
Jag har denna lilla skönhet från -57 i samlingen. Tyvärr tyckte Oleg att det var en himla bra idé att byta till ny tavla plus visare. (jag visste alltså det när jag köpte den) Hade varit mycket intressantare att få den i originalskick, oavsett hur möglig den än kan ha varit. Jag köpte den i förhoppning om att kunna få tag på en gammal tavla, men det har inte blivit så ännu. Synd, för mig är den ganska ointressant i det uppfräschade skicket.
1621257998850.png

1621258117144.png
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Mera mögel från lådan!

Idag bjuder jag på bilder på hela 2 st quartzare. Har ingen aning om de fungerar... Skall bli kul o testa vid tillfälle!

Vi börjar med den första, en Luch från CCCP.

20210517_153225.jpg


Saknar lite index, visarna är lösa, men ser rätt så fin ut för övrigt. Ena batteriblecket verkar vara av (återstår o testa med batteri om den funkar).

20210517_153347.jpg
20210517_153401.jpg


Som avslutning, en Slava med orginallänk!

20210517_153213.jpg

20210517_153300.jpg


Saknar ring som håller baklocket på plats, dock är det någon svart gegga som håller fast locket (gammal packning eller är det Ivan som har lekt med tjockolja?).

20210517_153318.jpg

20210517_153705.jpg


Äkta träimitation på insidan av locket, lyxigt värre!

Saknar en skruv för och hålla batterribläcket på plats.

Kul med mögel, man vet aldrig riktigt vad som väntar när man öppnar upp dem! 😇
 

TychoBrahe

Panerai
2-Faktor
Mera mögel från lådan!

Idag bjuder jag på bilder på hela 2 st quartzare. Har ingen aning om de fungerar... Skall bli kul o testa vid tillfälle!

Vi börjar med den första, en Luch från CCCP.

20210517_153225.jpg


Saknar lite index, visarna är lösa, men ser rätt så fin ut för övrigt. Ena batteriblecket verkar vara av (återstår o testa med batteri om den funkar).

20210517_153347.jpg
20210517_153401.jpg


Som avslutning, en Slava med orginallänk!

20210517_153213.jpg

20210517_153300.jpg


Saknar ring som håller baklocket på plats, dock är det någon svart gegga som håller fast locket (gammal packning eller är det Ivan som har lekt med tjockolja?).

20210517_153318.jpg

20210517_153705.jpg


Äkta träimitation på insidan av locket, lyxigt värre!

Saknar en skruv för och hålla batterribläcket på plats.

Kul med mögel, man vet aldrig riktigt vad som väntar när man öppnar upp dem! 😇
Kul med originallänken! Har möjligtvis ringen till baklocket om du vill ha.
 

Delgada

Patek
Tror jag vet snubben som gjort tavlan, kostar inte så värst mycket så det var ett kostsamt tavelbyte må jag säga 😆
(ser inga andra modifikationer)
Fast jag tycker ändå att det helt ok. Jag menar, om jag absolut skulle vilja ha en bläckfisktavla och tyckte den passade in i min kravprofil skulle jag lätt betala 1700 för den. Så dyrt är det ju inte. Alternativet skulle ju vara att fixa min egen j-a bläckfisk. Det är ju frivilligt. Och det är ju inget lurendrejeri.
Då är ju egentligen priserna på parfymklockorna mer moraliskt tveksamt, en enkel quartz-klocka som kostar massor för att de har ett designmärke på tavlan. Men ok , den diskussionen kanske inte hör hemma här i rysstråden. Ursäkta...😊
 

Vostok

Audemars
Ja jädrar, det kanske är min referensbild utan stötskydd som är felaktig, eller så fanns urverket både med och utan...
Hmm! Är det olika på 17 och 15 juvelers verken kanske?

 
Senast ändrad:
Topp