• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Samlarn

Rolex
Ha en underbar fredag allihopa!

IMG_20210520_215610.jpg

IMG_20210520_222458_1.jpg
 
Senast ändrad:

Rikala

Patek
2-Faktor
Glad ryssfredag på er kamrater!

Samma klocka sitter på idag än så länge.

20210521_091505.jpg


Den verkar ha stannat efter jag tog av mig den igår, trots fullt uppdragen så den behöver nog även en service (skall kolla över så visare etc i tar i varandra, men tror inte det).

Här är en till från mögellådan, en Pobeda CCCP med rätt kul tavla. Tavlan är typ räfflad och sedan målad och bryter ljuset fint (svårt och få bra på bild).

20210520_220405.jpg


Tyvärr saknar den balans (saknade även krona, men hade en som passar hyfsat iallafall).

20210520_220309.jpg


Inser att jag måste köpa mer mögel för att få igång en del av klockorna...
 

Beo

Patek
2-Faktor
Nu när vi ha ljuset med oss nästan varje dag har jag en önskan till kamrat @Beo . Och det är en presentation dag till dag med fina tavelbilder av de magnifika Luch klockorna du då och då flashar på tråden. Hur många har du? Räcker en vecka med en klocka per dag?😃
Önskan är min lag😁!men det får då börja på måndag och tio dagar framåt då😉,idag får vi nöja oss med en homage på NVCh-30 3e generationen och jag önskar alla en fin Ryssfredag och en härlig helg sen!😊
Obs!jag står stilla!
image.jpg
 

Delgada

Patek
Och jag som inte har någon scuba dude....😩
Jag får re-posta bilden från tidigare i veckan med dotterns scuba dude efter bandbytet.
Resized_Screenshot_20210518-125439_Gallery.jpeg

Hur länge ska jag med hedern i behåll kunna kalla mig Amphibia-nörd utan att ha en egen scuba dude?????
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Önskan är min lag😁!men det får då börja på måndag och tio dagar framåt då😉,idag får vi nöja oss med en homage på NVCh-30 3e generationen och jag önskar alla en fin Ryssfredag och en härlig helg sen!😊
Obs!jag står stilla!
image.jpg

Hmmm.. jag som trodde du satt ner??? 😉

Ha en trevlig kväll!
 

Rikala

Patek
2-Faktor
På tal om Luch, så här är ett till renoveringsobjekt i från lådan, en Luch CCCP. Får se om man kan få denna o snurra...

20210521_203832.jpg


Quartzurverk. Behöver definitivt en del kärlek, har läck batterisyra. Vridpotentiometern har lossnat från lödningen. Eventuellt är spolen trasig.
20210521_203731.jpg

20210521_203650.jpg


Får se om jag får igång den eller så får jag leta reda på en donator...
 
Topp