• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Delgada

Patek
Kommer köra lite bandbyte under tillfällen idag när jag får ett par minuter då och då. Sommardressa amphibiorna så att säga.
Först ut blir den röde 420. Bund är både snyggt och skönt men racingläder är mer sommar!
Det blir nog bund i oktober igen...
20210617_082230.jpg
20210617_083231.jpg

Eller vad tycker ni? Smakråd?
 

MAz_666

Rolex
Åååååååååååh, vad det är tröttsamt att vänta på Postnords hantering när man faktiskt har betalat moms och importavgift och allt borde vara klart för skyndsam transport till närmaste ombud! 😴
Screenshot_20210617-105212_PostNord.jpg
Mitt "rekord" hittills är en klocka som beställdes 6 mars, har varit i Sverige en gång tidigare (i en månad) för att sedan skickas tillbaka.
Magkänslan är att den skickas åter en andra gång kring midsommar.
OM någonsin till mig: 1 aug i klocklådan?
PUH ...
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Ah, ett paket gick o hämta...

Lika spännande som vanligt när man beställer från landet i öster... Kul adress 😀

20210617_182731.jpg


Framme, efter att ha vänt en gång tillbaka (beställdes 12e april).

20210617_183547.jpg


Här är de första två, 2st Zaria. Den högra var listad som herr modell, men armbandet är alldeles för litet (och även urtavlan), tror inte att det är en herrmodell.

Bättre bilder kommer!
 

Vostok

Audemars
Kör dom inte de dära bolltävlingen på vintern med orangeboll, är detsamma tävling? Hade ingen aning att det gick o köra på sommarn med... 😉
Jag har inte en aning?? Hur kan man veta sånt där?? Man blir ju bara förvånad över konstiga kunskaper människor besitter...
Nä nu ska jag lusläsa all info om olika längder av Vostoks kronaxlar på något sunkigt ryskt klockforum istället..
 
Senast ändrad:

Delgada

Patek
Sist ut i dagens bandbytar-rally blir den vita 090.
Vad hittar vi på till den då?...
20210615_102817.jpg


Jo ett racingläder förstås!

20210617_192012.jpg
20210617_192042.jpg

Blev det någon skillnad ? Kanske vän av ordning frågar sig...
Naturligtvis!! Racingläder aka rally strap är klart fräsigare för sommaren.
(Säger man fräsigt nu för tiden?? Eller är det lite Anderssonskans Kalle över ett sådant ordval?? Eller lite Thor Mode'en? ).🤔
20210617_133317.jpg
 

Delgada

Patek
Kör dom inte de dära bolltävlingen på vintern med orangeboll, är detsamma tävling? Hade ingen aning att det gick o köra på sommarn med... 😉

Jag har inte en aning?? Hur kan man veta sånt där?? Man blir ju bara förvånad över konstiga kunskaper människor besitter...
Nä nu ska jag lusläsa all info om olika längder av Vostoks kronaxlar på något sunkigt ryskt klockforum istället..
Nu ska vi väl unna ungdomarna lite nöje. Det är ju käckt av dem att de är ute och sparkar boll. Nu när det är så fint väder och så. Det gör väl inget att det sänds på TV. Det finns ju så många andra kanaler att titta på. Och så är det ju ändå bara på lek.
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Här är lite bättre bilder på Zaria:n.

Boetten är har rätt mycket genomnötning.

Spännande och se vad som döljer sig i denna klockan.

20210617_195640.jpg


Lite vattenskadad. Inte så konstigt dock då bommen bara sitter rakt in i ett lite för stort hål...

20210617_195706.jpg


Lyfter vi ytterligare ser man urverket, ser ut som det klarat sig från vattnet. Sött litet urverk...

20210617_195817.jpg


Här ser man mer av vattenskadan i själva boetten. Tavlan verkar ha klarat sig bra.

20210617_200030.jpg


Testar klockan på ett lädernato, skall sätta på ett somrigare band när det kommer (flera är beställda). Rengjorde boetten lite snabbt.

20210617_203527.jpg
 

Bilagor

  • 20210617_195521.jpg
    20210617_195521.jpg
    706 KB · Visningar: 5

TychoBrahe

Panerai
2-Faktor
TROR att jag får ett paket idag, men ett annat paket är inte lika roligt. Kom till Sverige den 30 april och skickas tillbaka igår, den 17 juni. All tid i världen att bara skicka ett mail till mig och be mig komma med underlag för värde, innehåll osv.
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
TROR att jag får ett paket idag, men ett annat paket är inte lika roligt. Kom till Sverige den 30 april och skickas tillbaka igår, den 17 juni. All tid i världen att bara skicka ett mail till mig och be mig komma med underlag för värde, innehåll osv.
Jädrigt irriterande, håller med om att det BORDE vara enkelt att bara be dig komplettera med ev saknade uppgifter? Kolla med PN exakt vad det var som orsakade returen.
Jag TROR fö faktiskt att även jag får ett paket levererat idag...
 

MAz_666

Rolex
TROR att jag får ett paket idag, men ett annat paket är inte lika roligt. Kom till Sverige den 30 april och skickas tillbaka igår, den 17 juni. All tid i världen att bara skicka ett mail till mig och be mig komma med underlag för värde, innehåll osv.
Känner så igen detta.
En annan sköning är att PN har allas paket på bild - men när du ber att få se bilden på ditt extremt felmärkta paket så du kan föra en korrekt "talan" mot avsändaren, så få dom inte lämna ut detta - och hänvisar till GDPR!
Jag har försökt genom att hänvisa till att bilden går att se i vanliga "betala tull-/import-appen", att det ju är MINA uppgifter de lämnar ut (och jag är ok med det) samt att jag även har givit dom alla uppgifter på både mig och avsändaren i ett mejl, och sagt "det är dessa uppgifter ni säger ni ej får lämna ut, som ni ser känner jag till alla uppgifter redan ..."
Men nej. OMÖJLIGT!
Det är nästan som att dom ej vill lämna ut bilden - för då skulle det kanske visa sig att de skickar tillbaka paket på vaga grunder ...
Nästan lite humor.
Lite.
Pyttelite ...
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Känner så igen detta.
En annan sköning är att PN har allas paket på bild - men när du ber att få se bilden på ditt extremt felmärkta paket så du kan föra en korrekt "talan" mot avsändaren, så få dom inte lämna ut detta - och hänvisar till GDPR!
Jag har försökt genom att hänvisa till att bilden går att se i vanliga "betala tull-/import-appen", att det ju är MINA uppgifter de lämnar ut (och jag är ok med det) samt att jag även har givit dom alla uppgifter på både mig och avsändaren i ett mejl, och sagt "det är dessa uppgifter ni säger ni ej får lämna ut, som ni ser känner jag till alla uppgifter redan ..."
Men nej. OMÖJLIGT!
Det är nästan som att dom ej vill lämna ut bilden - för då skulle det kanske visa sig att de skickar tillbaka paket på vaga grunder ...
Nästan lite humor.
Lite.
Pyttelite ...
Jättepraktiskt att kunna skylla på GDPR. Som du är inne på torde väl GDPR vara till för att skydda användandet av den enskilda INDIVIDENS personuppgifter, inte för att skydda företag, som ev gör ett dåligt jobb.
Oavsett verkar det dessbättre som att jag idag kan ta den lilla omvägen på cykeln via mitt PN-ombud för att sedan berika samlingen med bara en liten ynka klocka till. PN meddelar att en avi har skickats och det brukar båda gott och det är ju trots allt Ryssfredag!
 
Topp