• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Samlarn

Rolex
Lite skogsarbete i helgen.

IMG_20210613_121454.jpg
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Började rengöra urverket i den här igår ikäll och satte ihop delvis, får se om jag hinner fortsätta ikväll.

20210614_001243.jpg


Tycker fortfarande den lilla bryggan med de tre juvelerna är knivig och få dit, någon gång kanske man lär sig hur man gör på bästa sätt...
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Började rengöra urverket i den här igår ikäll och satte ihop delvis, får se om jag hinner fortsätta ikväll.

20210614_001243.jpg


Tycker fortfarande den lilla bryggan med de tre juvelerna är knivig och få dit, någon gång kanske man lär sig hur man gör på bästa sätt...
He he, den bryggan är lurig. Jag har på empirisk väg upptäckt att det blir enklare att få dit den om jag först sätter sekund-visar-pinjongen på plats. Den styr upp tredje hjulet lite granna, vilket iafall jag tycker ha gjort att det blir betydligt enklare att få dit hela bryggan. Hyfsat skön känsla när den bara glider på plats utan att man behöver trycka med nämnvärd kraft. 😍
 

Rikala

Patek
2-Faktor
He he, den bryggan är lurig. Jag har på empirisk väg upptäckt att det blir enklare att få dit den om jag först sätter sekund-visar-pinjongen på plats. Den styr upp tredje hjulet lite granna, vilket iafall jag tycker ha gjort att det blir betydligt enklare att få dit hela bryggan. Hyfsat skön känsla när den bara glider på plats utan att man behöver trycka med nämnvärd kraft. 😍

Ah, tack för tipset!

Den sitter på plats, dock sitter även den andra bryggan på plats, kanske ta bort den för och komma åt bättre från andra sidan (tänkte att om den håller sekundpinjongen helt still blir det lättare).

Det är skönt när allt bara glider på plats på första försöket, händer ibland. O ibland blir man nästan förbannad. 🤣
 

Samlarn

Rolex
Jag försöker hitta en svart Vostok Scuba dude tavla utan datum. De verkar bara slut hos de vanliga kanalerna. Är det nån som har tips var man kan hitta en ny eller ännu hellre begagnad för att passa i min 470 boett
0558EFBF-3111-43E1-B810-710EB4FB6BEE.jpeg
Jag berättade att jag reagerar lätt så fort jag ser en Scuba utan datum. Lovade att säga till om jag hittade en igen.
Det finns en masstillverkad variant av Scuba utan datum men den här är vad jag har förstått - och fått erfara - ganska ovanlig. Tyvärr står inget om klockans urverk i annonsen. Boetten är lite tveksam men du hade redan en boett klar, tror jag.
s-l1600.jpg

 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Bara vänta ett litet tag till då....

Sitter själv och väntar på ett paket som precis blivit betalt igår, samt två andra som jag inte hört något av från postnord ännu... Man kan beskylla dem för mycket, men inte o vara snabba 🤣
Japp, intet är som väntans tider. Själv har jag ju dock köpstopp, så det är lugnt för min del, ja... bortsett från att det på något obegripligt sätt har lyckats hamna tre st till klockor i min spårningsapp efter att NVCh-30:an hamnade där. Jättekonstigt, faktiskt. 🤔 ;)
 
  • Wow
Reactions: Jox
Topp