• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

MAz_666

Rolex
Definitivt inte Ombyggnadsonsdag, men kanske lite ändå.
Min käre Old Ministry (”Minsterial”) i magiskt originalskick; men dock med utbytt bezel då den gamla var hemsk.
”Brutna luggar” indikerar äldre än 1985. Bedömt 82-84?!
B4A4B8B3-CF42-4CA4-803E-38BB9FDDF416.jpeg
 

Kreacon

Audemars
En till i Ryss samlingen! Köpt här på KS, så där kunde ju inte ens PostMord ta extra avgifter…..
Föll för den charmiga patinan, och fatta sedan efter köpet att det är en Antimagnetic! Extra kul, ett litet fel har den det stod i annons med. Slirar i fjädern när man dragit typ 12 varv på kronan, ser ren ut så tänker slitage eller auto fjäder i manuellt verk.
Skall kolla så småningom, har 2409 skrotverk men de har fasad brygga är det samma fjäderhus? Någon här vet säkert!
(Se skrotverk på sista bilden)
Och så undrar jag vad de antimagnetiska är gjorda för, är ju en amphibia boette väl?
6D2B955D-3CEB-4D3D-B70B-90806C957458.jpeg
F3800765-CA4C-4251-9E78-CB6B9630D69C.jpeg

34AAECA1-7EA7-4719-B4E0-7B9F115E1BB1.jpeg
04710709-4431-4D69-A857-629F0881DEC1.jpeg
C464A639-009D-4866-8EE3-D845C823EBBE.jpeg
Var sugen på den jag oxå! Grym patina!
 

Auto Ola

Panerai
2-Faktor
Första juli idag och då tyckte jag att det passade bra med Radio Room på handleden, bla eftersom datumet nu hade kommit ikapp, ett skäl så bra som något.
20210701_080445.jpg
En sån ska ja med ha någon dag!!!
Är sjuk fin!
Finns väll utan datum med?
Har varit måste med datum, men går bättre och bättre utan! Val mellan symmetri eller snabb koll, kluven OCD!
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
En sån ska ja med ha någon dag!!!
Är sjuk fin!
Finns väll utan datum med?
Har varit måste med datum, men går bättre och bättre utan! Val mellan symmetri eller snabb koll, kluven OCD!
Absolut, dessa finns definitivt utan datum. Det är mest min som är lite ovanlig eftersom det är en Generalskie i radio room-utförande. Nedan en sida som ger hela historiken till denna unika urtavla. En bit ner finns även min modell beskriven.
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Traditionell Rysk torsdag😊får bli en ”banan” från -90 idag👍.
image.jpg
Go bananas! Jag kan inte riktigt historiken, men är inte detta någon sorts tribute till en Omega-modell? Relativt ovanlig är den i vilket fall som helst och betingar därför även oftast ett ganska respektingivande pris. (och jag bara älskar de där knöligt uppenbart handmålade lume-strecken! 😍 )
 

Beo

Patek
2-Faktor
Go bananas! Jag kan inte riktigt historiken, men är inte detta någon sorts tribute till en Omega-modell? Relativt ovanlig är den i vilket fall som helst och betingar därför även oftast ett ganska respektingivande pris. (och jag bara älskar de där knöligt uppenbart handmålade lume-strecken! 😍 )
Japp det stämmer,Vostoks Omega homage😀.
 

Itima

Omega
2-Faktor
Absolut, dessa finns definitivt utan datum. Det är mest min som är lite ovanlig eftersom det är en Generalskie i radio room-utförande. Nedan en sida som ger hela historiken till denna unika urtavla. En bit ner finns även min modell beskriven.
Riktigt trevlig läsning, nu vart man sugen på att skaffa en egen :banghead: de kan va farligt att hänga förmycket i denna tråden :D
 

Rikala

Patek
2-Faktor

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Om jag hittade rätt i mina inlägg köpte jag min första "ryss" i augusti 2020, nu har jag 50+...

Lätt farligt, men väldigt kul! 😃
Bra jobbat! :D Jag törs knappt titta på hur det ser ut i mitt fall efter att jag började samla på allvar i november 2020. Men nu har jag köpstopp, så det är hur lugnt som helst... och inte mer än fem klockor på väg in. Tror jag behöver lite semester nu så att jag inte sitter på jobbet och blir distraherad.
 

hepanter

Patek
2-Faktor
Tjenare 2 dagar i lantbruket och redan repor. Kan inte ens minnas när det skedde. Är plexit i Vostok väldans lättrepat? är ju iofs lätt hänt att slå i jobbet. Har ju kört med hardlex innan nu med mina klockor och det står pall utan att fått några repor, de har då används i månader. Fanns knep för att polera hörde jag @Delgada skrev var finns tips o trixet på det?😊
DSC_4020.JPG
DSC_4029.JPG
 

Beo

Patek
2-Faktor
Tjenare 2 dagar i lantbruket och redan repor. Kan inte ens minnas när det skedde. Är plexit i Vostok väldans lättrepat? är ju iofs lätt hänt att slå i jobbet. Har ju kört med hardlex innan nu med mina klockor och det står pall utan att fått några repor, de har då används i månader. Fanns knep för att polera hörde jag @Delgada skrev var finns tips o trixet på det?😊
DSC_4020.JPG
DSC_4029.JPG
Här kommer inlägget men har du autosol eller polywstch hemma så tar det en hel del,eller du kan köra med tandkräm för det tar med en del repor(obs inget skämt)😊
 

hepanter

Patek
2-Faktor
Här kommer inlägget men har du autosol eller polywstch hemma så tar det en hel del,eller du kan köra med tandkräm för det tar med en del repor(obs inget skämt)😊
Tack för svar, får testa och gnugga lite
 
Topp