Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Var sugen på den jag oxå! Grym patina!En till i Ryss samlingen! Köpt här på KS, så där kunde ju inte ens PostMord ta extra avgifter…..
Föll för den charmiga patinan, och fatta sedan efter köpet att det är en Antimagnetic! Extra kul, ett litet fel har den det stod i annons med. Slirar i fjädern när man dragit typ 12 varv på kronan, ser ren ut så tänker slitage eller auto fjäder i manuellt verk.
Skall kolla så småningom, har 2409 skrotverk men de har fasad brygga är det samma fjäderhus? Någon här vet säkert!
(Se skrotverk på sista bilden)
Och så undrar jag vad de antimagnetiska är gjorda för, är ju en amphibia boette väl?
Vi skall ej heller missa: två snygga armband!Det här är mina "syskon" av samma modell som diskuterades tidigare. Tavlans markeringar skiljer en aning i färg men jag vet inte om det är frågan om två olika utföranden eller bara solens inverkan.
Sköning som sitter riktigt bekvämt på handleden:
Tack, dessutom väldigt bekväma att bära båda två.Vi skall ej heller missa: två snygga armband!
gillar
Bara en liten kvällsfundering! Kan man ha sekund axeln kvar i verket? Och bara lyfta bryggan rakt upp, sen ut med fjäderhus!Japp det är samma fjäderhus så bara och byta,du behöver inte riva löpverket heller utan lossa kronhjul och spärrhjul och lyft bryggan försiktigt och plocka ut fjäderhuset☺
Japp!Bara en liten kvällsfundering! Kan man ha sekund axeln kvar i verket? Och bara lyfta bryggan rakt upp, sen ut med fjäderhus!
Välkommen till vår del av forumet.Enjoy!
The Broker, The Astronaut and The Vampire: Enter the mysterious world of Soviet watch collectors
With pseudonyms like The Broker, The Astronaut and The Vampire, this global cabal of watch collectors specialize in Soviet timepieces dating back to the days of Stalin.edition.cnn.com
Riktigt Cool!!Första juli idag och då tyckte jag att det passade bra med Radio Room på handleden, bla eftersom datumet nu hade kommit ikapp, ett skäl så bra som något.
En sån ska ja med ha någon dag!!!Första juli idag och då tyckte jag att det passade bra med Radio Room på handleden, bla eftersom datumet nu hade kommit ikapp, ett skäl så bra som något.
Absolut, dessa finns definitivt utan datum. Det är mest min som är lite ovanlig eftersom det är en Generalskie i radio room-utförande. Nedan en sida som ger hela historiken till denna unika urtavla. En bit ner finns även min modell beskriven.En sån ska ja med ha någon dag!!!
Är sjuk fin!
Finns väll utan datum med?
Har varit måste med datum, men går bättre och bättre utan! Val mellan symmetri eller snabb koll, kluven OCD!
Go bananas! Jag kan inte riktigt historiken, men är inte detta någon sorts tribute till en Omega-modell? Relativt ovanlig är den i vilket fall som helst och betingar därför även oftast ett ganska respektingivande pris. (och jag bara älskar de där knöligt uppenbart handmålade lume-strecken! )Traditionell Rysk torsdagfår bli en ”banan” från -90 idag.
Japp det stämmer,Vostoks Omega homage.Go bananas! Jag kan inte riktigt historiken, men är inte detta någon sorts tribute till en Omega-modell? Relativt ovanlig är den i vilket fall som helst och betingar därför även oftast ett ganska respektingivande pris. (och jag bara älskar de där knöligt uppenbart handmålade lume-strecken! )
Riktigt trevlig läsning, nu vart man sugen på att skaffa en egen de kan va farligt att hänga förmycket i denna trådenAbsolut, dessa finns definitivt utan datum. Det är mest min som är lite ovanlig eftersom det är en Generalskie i radio room-utförande. Nedan en sida som ger hela historiken till denna unika urtavla. En bit ner finns även min modell beskriven.
Vostok Radio Room Reference & Buying Guide
The Vostok Radio Room (also known as Radio Room Operator or "RR" / "RRO") is the perfect example of a popular (some would say iconic) model from the Chistopol watch factory. All the components ofvintagewatchinc.com
Fullständigt livsfarligt! (men både kul och trevligt)Riktigt trevlig läsning, nu vart man sugen på att skaffa en egen de kan va farligt att hänga förmycket i denna tråden
Riktigt trevlig läsning, nu vart man sugen på att skaffa en egen de kan va farligt att hänga förmycket i denna tråden
Fullständigt livsfarligt! (men både kul och trevligt)
Bra jobbat! Jag törs knappt titta på hur det ser ut i mitt fall efter att jag började samla på allvar i november 2020. Men nu har jag köpstopp, så det är hur lugnt som helst... och inte mer än fem klockor på väg in. Tror jag behöver lite semester nu så att jag inte sitter på jobbet och blir distraherad.Om jag hittade rätt i mina inlägg köpte jag min första "ryss" i augusti 2020, nu har jag 50+...
Lätt farligt, men väldigt kul!
Här kommer inlägget men har du autosol eller polywstch hemma så tar det en hel del,eller du kan köra med tandkräm för det tar med en del repor(obs inget skämt)Tjenare 2 dagar i lantbruket och redan repor. Kan inte ens minnas när det skedde. Är plexit i Vostok väldans lättrepat? är ju iofs lätt hänt att slå i jobbet. Har ju kört med hardlex innan nu med mina klockor och det står pall utan att fått några repor, de har då används i månader. Fanns knep för att polera hörde jag @Delgada skrev var finns tips o trixet på det?
Häftig klocka, radio room tavlan har ju en intressant historia när man läser om det ocksåFörsta juli idag och då tyckte jag att det passade bra med Radio Room på handleden, bla eftersom datumet nu hade kommit ikapp, ett skäl så bra som något.
Tack för svar, får testa och gnugga liteHär kommer inlägget men har du autosol eller polywstch hemma så tar det en hel del,eller du kan köra med tandkräm för det tar med en del repor(obs inget skämt)
Ryska klockor på KS?
Jag gick till Kemetyls hemsida och fick upp nedanstående ang innehållet i "klassisk" T-röd. Jag får det till att produkten kan innehålla mellan 1 och 5 (!) % Aceton. Kanske är detta orsaken och det det var acetonet i kombination med ultraljudstvättens aggressiva inverkan som orsakade skadorna på...klocksnack.se