Älskar dom visarna Tack så mycketDen timvisaren ser rätt stadig ut ändå!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Älskar dom visarna Tack så mycketDen timvisaren ser rätt stadig ut ändå!
Jodå det där känner jag igen Vad tror du jag tog bilden bara över en liten del av bänken för?Bra jobbat!!!
Men herre gud vilken röra! Tänk om man ändå var så slarvig! Här är en bild på min arbetsbänk (precis som den ser ut just nu!)
Så galet snygg boettform på dessa! Har två stycken själv men dålig koll på ref. Står referensnumret någonstans på klockorna?Idag kom också min andra Amphibia. Refnr 320161.
Ja, de är snygga. Kallas ofta albatross-boett. Referensnumret står inte på boetten.Så galet snygg boettform på dessa! Har två stycken själv men dålig koll på ref. Står referensnumret någonstans på klockorna?
Ta en bild på dem så kanske vi kan hjälpa dig med referensnummerSå galet snygg boettform på dessa! Har två stycken själv men dålig koll på ref. Står referensnumret någonstans på klockorna?
Jag kan nog inte bidra med någon vettig info alls om vintage. Men jag kan konstatera att det är riktigt fina klockor och särskilt snyggt racingläder!Så här ser mina ryssar ut. Vet inte så mycket om dom mer än att dom faller mig helt i smaken jag tror att boetterna heter 470 och 320 efter vad jag har läst här på forumet. Åldern måste ju vara från sovjettiden med tanke på cccp? Ös på med kommentarer, det är alltid kul att lära sig något om dom
Så här ser mina ryssar ut. Vet inte så mycket om dom mer än att dom faller mig helt i smaken jag tror att boetterna heter 470 och 320 efter vad jag har läst här på forumet. Åldern måste ju vara från sovjettiden med tanke på cccp? Ös på med kommentarer, det är alltid kul att lära sig något om dom
470 är borstad, medan 320 är polerad/blank.Jag kan nog inte bidra med någon vettig info alls om vintage. Men jag kan konstatera att det är riktigt fina klockor och särskilt snyggt racingläder!
Jag tar också gärna emot info om boetterna.
Vad är det för skillnad på 470 och 320? Vilken är det som kallas albatross?
470 är borstad, medan 320 är polerad/blank.
På engelska kallas dessa ofta ”octagon shaped” d.v.s. åttkantiga, vilket är en bra beskrivning.
Albatross vet säkert nån annan vad det kommer ifrån, men vissa hade ett baklock med fågel på - så kanske …
Det finns andra med samma ”Albatross-form” men som eg. inte är de vanliga. Gillar man bredare band (20mm istf 18) är Komandirskies K65 en av samma modell.
Riktigt fina!!Så här ser mina ryssar ut. Vet inte så mycket om dom mer än att dom faller mig helt i smaken jag tror att boetterna heter 470 och 320 efter vad jag har läst här på forumet. Åldern måste ju vara från sovjettiden med tanke på cccp? Ös på med kommentarer, det är alltid kul att lära sig något om dom
Albatross har nog att göra med att det stod just "Albatros" på en del av tavlorna som satt i dom boetterna..En K65 med gmt kan det nog bli någon gång när andan fyller på!
Komandirskie K-65
www.vostok-watches24.com
Riktigt kul info! Verkligen tack!Riktigt fina!!
Den vänstra med mörk tavla heter boetten 470 på för den är "slipad" och urtavlan heter 300
Så referens: 470300
Den högra med vit urtavla heter boetten 320 för den är polerad och urtavlan heter 235
Så referens: 320235
Produktion: andra halvan av 80 -talet, början av 90 -talet på båda.
Albatross har nog att göra med att det stod just "Albatros" på en del av tavlorna som satt i dom boetterna..
Japp så det är det!!
Den åttkantigt formade boetten tillverkades i slutet av 1980-talet och början av 1990-talet. Den är dokumenterad i Vostok-katalogerna 1990 och 1991.
Den kallas också Albatros eftersom vissa urtavlor bär denna inskription, som hänvisar till Albatros antisubmarine-fartyg från den sovjetiska flottan .
Bytte till ljusa resårer, blev ju mkt snyggare…Försökte mig på att göra något enkelt till insidan av garderobsdörren för några vardagsklockor. Har ingen bra plats för någon riktig klockbox/display så mina klockor är vanligen undanstoppade, men man vill ju ha några synliga.
Kreativt!Bytte till ljusa resårer, blev ju mkt snyggare…
Nej ingen annan men den mindre slitna!Hmm! Polerade glaset på liket jag reparerade igår och urtavlan syns för mycket nu.. Den är lite väl risig så jag rota lite och hittade igen en bättre som jag målade bort några fula jack på så jag tror jag ska stoppa i den istället..
Eller ska man poppa i någon helt annan tavla?
Så fint det blev de där ska du vara nöjd överNu känns det lite bättre när jag tittar på den.. En liten skada syns fortfarande men det blev bättre än före..
Och ja, jag hittade ett bund som jag satte dit så så alla perversa läggningar här i forumet skulle mättas