• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

hepanter

Patek
Paneristi
2-Faktor
Jo så är det.
Meranom har en del SE-modeller med paddlar liksom se här 1967 hommagerna från vostok-watches24.
Screenshot_20210803-141033_Chrome.jpg
Är lite köpsugen, brukar aldrig finnas i lager när jag kikat
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Snyggt, är visarna utbytta eller original. Så snyggt med paddlar
Tack, jo, saken är den att det mesta är bytt på denna klocka. Den köptes faktiskt ursprungligen moddad och klar från klockanett.se. Sedan insåg jag att jag verkligen behövde en klocka som mer såg ut som NVCh-30 gen. 2 och då började jag byta del för del (tom verket) tills jag har kommit fram till det jag har på armen idag. Motsvarande modell finns egentligen att köpa från Vostok-watches24, men jag tycker det är kul att skruva och modda själv...
Den ursprungliga klockan såg ut som på bilden nedan. Inget fel på den, men det började liksom bara klia i fingrarna... (bezeln hittade fö en ny ägare här i tråden):
Tunna_02.jpg


Länk till ungefär motsvarande färdigmoddade klocka hos Vostok-watches24:
 

hepanter

Patek
Paneristi
2-Faktor
Tack, jo, saken är den att det mesta är bytt på denna klocka. Den köptes faktiskt ursprungligen moddad och klar från klockanett.se. Sedan insåg jag att jag verkligen behövde en klocka som mer såg ut som NVCh-30 gen. 2 och då började jag byta del för del (tom verket) tills jag har kommit fram till det jag har på armen idag. Motsvarande modell finns egentligen att köpa från Vostok-watches24, men jag tycker det är kul att skruva och modda själv...
Den ursprungliga klockan såg ut som på bilden nedan. Inget fel på den, men det började liksom bara klia i fingrarna... (bezeln hittade fö en ny ägare här i tråden):
Tunna_02.jpg


Länk till ungefär motsvarande färdigmoddade klocka hos Vostok-watches24:
Hoppsan vet du hur nära jag är att trilla dit pga av den där länken du länka ?🤩
Låter som ett kul projekt , riktigt fin och blir bara snyggare o snyggare med tiden.
 

Delgada

Patek
Jag köpte därifrån samma datum och har, trots ett frågande mail, inte hört ett ord sedan jag fick orderbekräftelse. Spännande sida :D
Ha ha. Det är alltid spännande och beställa. Ännu mer spännande är det från tex komandirskie.com när man får ett bekräftelse mail på ryska med kyrilliska bokstäver.😄 Utan engelsk översättning.
Kan tänka mig att Meshok blir ytterligare en nivå. Har inte provat där ännu dock.
20210803_181806.jpg
 

MAz_666

Rolex
Jo så är det.
Meranom har en del SE-modeller med paddlar liksom se här 1967 hommagerna från vostok-watches24.
Screenshot_20210803-141033_Chrome.jpg
Men fyrkantig i mitt intresse som jag är, måste jag framhärda att ”67-hommage” egentligen inte är korrekt. Denna moderna hommage ”firar” bara Amphibians 50-årsjubileum genom att välja någon boett av dom alla. Dom valde tonneaun (först: 1190; senare: 090) men som i sanningens namn bara funnits sedan ca 1979. Inte omöjligt för att detta blev billigast för dom: använda befintliga 090-boetten, stoppa in en snygg nygammal tavla, sätta på paddlar.
Första Amphibian (från just 1967) var ju boetten/modellen 350.
 

TotteH

Patek
2-Faktor
Paddel är livet! 🤪
Snyggt! Gött med güldpaddel på rootbeeren!
Old style paddlarna är en favvo hos mig. Så charmiga med sitt grovhuggna försök till finess.

skulle vara kul att se första klockan med svarta skelett-visare kanske!
Edit eller kanske bara skulle bli rörigt.
Det blev grannt 😊
Ja det hade nog gjort sig, men jag känner mig rätt nöjd nu faktiskt 😅 Dags för nya projekt och låta dessa vara nu 🥴 Ombyggda ett antal gånger 🤓
 
Topp