Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Zlatoust 195
I helgen kollade jag lite om hur länge Zlatoust använde Radium på sina urtavlor.
Zlatoust är en klocka som passar bra i min samling av dykarur och klockor med anknytning till marint. Jag har dock alltid tvekat inför ett köp eftersom de är så j-kla stora. 60 mm i diameter. Det skulle bara se larvigt ut på min handled även om den kanske är lite grövre än en helt vanlig handled ( jag är extremt lång ). En så'n klocka skulle ju bara få ligga i klocklådan. Jag använder nästan alla mina klockor.
Nu upptäckte jag att Zlatoust fortfarande tillverkar klockor i liten skala. Varje år gör de ca 300 klockor. Några av dem är "nerskalade" till 53 mm och ännu färre till 46 mm. Klockorna görs i samma fabrik och med samma maskiner som orginalen från 60- och 70-talet.
Man kan nog skriva mycket om Zlatoust och vad jag läst har förmodligen alla som tidigare gått en dykutbildning i Ryssland stött på den. Nu kan jag lägga en 46 mm i min samling också.
Den är jäkligt läcker och jag är glad att jag valde en i rostfritt stål. En titan hade varit lättare men den här boetten känns inte för tung. Min Breitling - med ett tjockt stålarmband - känns tyngre.Grattis! Skall bli kul o se bilder på den, vart lite sugen på en gammal, men även en ny (känns lite mer användbar storlek på de nya). Skitsnygg!
Något nytt?Jag köpte därifrån samma datum och har, trots ett frågande mail, inte hört ett ord sedan jag fick orderbekräftelse. Spännande sida
Vad jag vet så tyvärr ingen expressfrakt. Men har funderat på att maila och fråga om det inte skulle vara något han kan lägga till som val. Hade mer än gärna betalat lite extra för frakt då priserna ändå är väldigt braOk då kör vi en liten fundering igen!!
Ni som beställt från vostok-watches24.com, vart finns valet att välja DHL istället för Postnord (usch)?
Jag har varit inne och lagt lite prylar i korgen och gått vidare men hittar fanken inget DHL val någonstans??
Ja jag betalar gärna mer för att slippa Cirkus-Postnord:s lotteri!!Vad jag vet så tyvärr ingen expressfrakt. Men har funderat på att maila och fråga om det inte skulle vara något han kan lägga till som val. Hade mer än gärna betalat lite extra för frakt då priserna ändå är väldigt bra
Det har faktiskt fungerat bra de gånger jag beställt därifrån Det är mer tiden som är "problemet" Det är ju så tråkigt att väntaJa jag betalar gärna mer för att slippa Cirkus-Postnord:s lotteri!!
Du skriver ju redan i stödgruppen ju!Köpsugen var för stort igen för mitt köpstopp.
Har beställt den här... Skall bli spännande o se den i verkligheten (om den nu kommer fram i postlotteriet)!
Funderar på att gå med i AK (Anonyma Klockolister)
Är den blåfärgad eller är det en sån där "borid-titan" som jag hittade igår?? Står det något serienummer på den?? Mer bilder!!Köpsugen var för stort igen för mitt köpstopp.
Har beställt den här... Skall bli spännande o se den i verkligheten (om den nu kommer fram i postlotteriet)!
Funderar på att gå med i AK (Anonyma Klockolister)
Vi stödjer ej!! Vi är medberoende!!Du skriver ju redan i stödgruppen ju!
Är den blåfärgad eller är det en sån där "borid-titan" som jag hittade igår?? Står det något serienummer på den?? Mer bilder!!
Jo verkligen... Hangarfartyg och stridsflygplan är ju verkligen symboler som associerar till hippie-eran... eller...Liten dagsutflykt idag därav lite mer hippie
Haha möjligtvis bara armbandet som klassar inJo verkligen... Hangarfartyg och stridsflygplan är ju verkligen symboler som associerar till hippie-eran... eller...
Hörde jag nån säga "Ryssfredag"?
Liten dagsutflykt idag därav lite mer hippie
Jo verkligen... Hangarfartyg och stridsflygplan är ju verkligen symboler som associerar till hippie-eran... eller...
Haha möjligtvis bara armbandet som klassar in
Och med tanke på att väntaDet har faktiskt fungerat bra de gånger jag beställt därifrån Det är mer tiden som är "problemet" Det är ju så tråkigt att vänta
Du låter nästan lite desperat!Och med tanke på att vänta
Någon som sitter på antingen en 090, 710, 170 eller 150 modell och känner att du inte behöver den? Ett PM bort så köper jag den
Nej så illa är det faktiskt inte Eller?Du låter nästan lite desperat!