Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Reflektion av två korövar, classy Stora läskiga djur det där, blir du stångad ofta?Mjölkning blev denna hela dagen sämre klocka får man leta efter när man pratar bra avläsning. Man måste först hitta rätt ljus så man får en reflektion
Hehe nä inte ofta man blir stångad, vanligare att de i sådana fall sparkarReflektion av två korövar, classy Stora läskiga djur det där, blir du stångad ofta?
Karlskogingen med!!Hehehe; för Schtockholmaren är det en cykel!
Älskar djur men respekterar horn...väldigt mycket En dum fråga till och jätteOT, men har man namn på kossorna när man har så där många?Hehe nä inte ofta man blir stångad, vanligare att de i sådana fall sparkar
Som svar på din fråga några utval bland mina tjejerÄlskar djur men respekterar horn...väldigt mycket En dum fråga till och jätteOT, men har man namn på kossorna när man har så där många?
Alla behöver en T-34!Då landade ett litet paket från Vostok-watches24 helt oväntat. Inga avgifter eller skatt. Beställt den 27/7.
En brasklapp bara. Oleg hade råkat fylla i tulldeklarationen fel och angav att försändelsen var en gåva, vilket denna gång gjorde att den slank igenom. Nu var den ju momsad och klar, så inget fusk ur min synvinkel, men vi vet fortfarande inte om systemet fungerar.haha har Oleg målat visare med Tippex nu igen? Mysig tavla som tusan och kul att det "nya momssystemet" verkar funka
Alla behöver en T-34!
Som svar på din fråga några utval bland mina tjejer
Jonne för mig är detta så missförstod 100% bonde vettu. Hade väl varit coolt att komma ner till stan med?
HA! Äppelko FTW. Helt underbart...Som svar på din fråga några utval bland mina tjejer
Glöm inte att beställa verkstadshandboken så du kan serva den själv...Vad har vi sagt om och lägga upp sådana bilder?! Nu måste jag köpa stridsvagn också!!!
Jädrigt fullt på tomten nu, med en mig-29, en su-22 m.fl. Var fasen skall jag ställa T34:an?
Dessutom behöver jag nog även plats för en !
Skämta inte med en kille som har blått förarbevis (det värsta) på BMP-1 Boyevaya Mashina Pjehoty 1 (Боевая Машина Пехоты 1; БМП-1).Glöm inte att beställa verkstadshandboken så du kan serva den själv...
Jag är på!! Och min gamla traktor har faktiskt "dubbel-tramp" då det är osynkad växellåda på den gamla trotjänaren, har även haft gamla bilar med osynkad låda så det där sitter i foten på en annanSkämta inte med en kille som har blått förarbevis (det värsta) på BMP-1 Boyevaya Mashina Pjehoty 1 (Боевая Машина Пехоты 1; БМП-1).
Hade aldrig testat traktor, som i alla fall förr i världen tydligen hade "dubbel-tramp" i kopplingen. För en Stockholmare var det en smula ...
exotiskt.
Så sånt där har man åkt med.
CRAVINGS!
(Skall vi gå ihop och köpa en? )
Pix pax för att vara Wang Weilin!Jag är på!! Och min gamla traktor har faktiskt "dubbel-tramp" då det är osynkad växellåda på den gamla trotjänaren, har även haft bilar med osynkad låda så det där sitter i foten på en annan
Pix pax för att vara Wang Weilin!
Jag... kunde inte... stå emot...
Menar hand winding om det måste utföras var 48:e timmeDet är ju en ryss, antagligen går den minst lika exakt eller bättre än en 10x dyrare swiss...
Haha snygg jonneSparkar Sparkis mycket?
Funkar la o ta till stan?
Tonneau-tisdag och vad passar då bättre än att presentera gårdagens nytillskott i form av åldrad tunna?
Olegs lume-arbete, framförallt på sekundvisaren, håller inte riktigt toppklass, men det passar på ngt sätt in i helheten. Om jag lär mig denna ädla konst på egen hand är det möjligt att jag tar mig an visarna längre fram, men det är ingen panik. Just detta exemplar visade sig även gå riktigt bra, med jämna och fina kurvor på timegraphern, dessutom med ganska liten förändring i olika positioner. Tycks vara ett välservat icke-måndagsexemplar, så att säga
Det som fångade min uppmärksamhet från första början var kupol-kronan, som inte är så himla vanlig på dessa modeller. Vackert är det oavsett.
Det kanske är lätt för somliga att bara se på 119-boetten som en fyrkantig klump, men den är ju så mycket mer. Profilens välvda form är hur estetiskt fulländad som helst! Den bågformade linjen gör även att boetten följer formen på handleden väldigt bra, något man inte alltid tänker på. Den exakta utformningen på underkanten av denna båge kan faktiskt variera en del och många boetter har en mer eller mindre tydlig rak avsats undertill. Jag har själv inte koll på om detta beror på att boetterna bearbetades för hand eller om det het enkelt var så att precisionen inte alltid var 100%...
De här lite äldre utgåvorna har även ett, enlig mig, fulländat kupolformat glas. Till skillnad från de betydligt högre glasen som sitter på motsvarande NVCh-30 (iof oändligt coola i sig!) sticker kanten på dessa inte upp ovanför bezeln, utan smyger ner runt denna på ett oerhört snyggt sätt. Om man tittar riktigt noga på bilden nedan ser man att linjen från glasets kupolprofil fortsätter ner i boettens form! Kan det bli snyggare än såhär?
Senare utgåvor har glas som sticker upp och som även saknar kupolform (titta exempelvis på valfri nytillverkad Amphibian i profil...)
Som en liten extra rolig prick över i:et hade Oleg lagt med ett litet mynt från soviettiden. Jag tackar och bockar!
Menar hand winding om det måste utföras var 48:e timme
Hade haft den varje dag och ej varvat med någon annan. Kanske går det att modda så att den blir lika självgående som en modernare mekanisk klocka?Inget större problem. Man har väldigt sällan samma klocka mer än två dagar i rad ändå. Man får lite motion när man skruvar upp en manuell och det är ju bra för hälsan
Hade haft den varje dag och ej varvat med någon annan. Kanske går det att modda så att den blir lika självgående som en modernare mekanisk klocka?
Men automat utesluter väl inte att den måste hand windas den andra var ju också automat? I beskrivningen på den du länkar står det också att det måste göras på upp till 35 h.Inte omöjligt, vet inte om denna är äkta, men verkar iallafall ha ett automatverk i sig, så det borde kanske gå och få i ett sådant om man byter baklock.
This item is unavailable - Etsy
Find the perfect handmade gift, vintage & on-trend clothes, unique jewelry, and more… lots more.www.etsy.com
Så länge du rör på armen så drar en automat upp sig.Men automat utesluter väl inte att den måste hand windas den andra var ju också automat? I beskrivningen på den du länkar står det också att det måste göras på upp till 35 h.