• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Tänk om man kanske skulle...
20210808_194959.jpg

???

Jovisst. Oj oj oj. Fullständigt wild and crazy.
20210808_195606.jpg
20210808_195657.jpg

Jo kanske det. Får prova några dagar och se.

Vad blir det för vansinne härnäst... bruna skor efter kl 18 eller nåt sånt?

Fick just besked om att nedanstående kompis finns att hämta hos mitt PN-ombud. Denna försändelse är den första, där jag har betalat korrekt moms direkt hos ebay, där allt tycks ha fungerat som det skall utan krav på ännu mer moms via PN. Skall bli intressant att se hur försändelsen har deklarerats och självklart ser jag fram emot att packa upp klockan.
1628502218446.png

Fick just besked om att nedanstående kompis finns att hämta hos mitt PN-ombud. Denna försändelse är den första, där jag har betalat korrekt moms direkt hos ebay, där allt tycks ha fungerat som det skall utan krav på ännu mer moms via PN. Skall bli intressant att se hur försändelsen har deklarerats och självklart ser jag fram emot att packa upp klockan.
1628502218446.png
Nedrans, nu behöver jag ju en till klocklåda :D

God kväll nu är det över 10 dagar sen jag beställde från Vostok watches 24, de enda jag fått är en bekräftelse från PayPal (samma kväll som jag beställde) är processen igång tror ni, får man ingen bekräftelse att de skickat. Kan deras semester påverka så pass mycket ?

Huu!skräms inte för jag har ju beställt delar därifrån med ju!😳
Hehe min 110 och jag kommer nog inte ses närmsta tiden🤩 men de gör inget köpte en 090 av Bosse igår på klockanett skickad idag.
Många fördelar med det köpet. Främst 3
*Man slipper postnordlotteriet
*Leverans på 1 vardag
* Typ samma pris, då tull och moms är inkluderat. 1195 kr ink frakt kan man ju leva med istället för att längta ihjäl sig😆

God kväll nu är det över 10 dagar sen jag beställde från Vostok watches 24, de enda jag fått är en bekräftelse från PayPal (samma kväll som jag beställde) är processen igång tror ni, får man ingen bekräftelse att de skickat. Kan deras semester påverka så pass mycket ?

Huu!skräms inte för jag har ju beställt delar därifrån med ju!😳
Kolla skräppost ✌🏻 Allt därifrån hamnar där 😊
Edit: Lät ju något 😂 Men ni fattar vad jag menar 😅

Ja, det är ju uppenbart att du börjar bli för gammal. Bäst att du skänker bort alla dina klockor innan det blir riktigt pinsamt. Jag skickar ett PM så kan vi bestämma hur vi gör rent praktiskt. 🤣

Haha, vilken bra idé!!!

Kan nog faktiskt tänka mig skänka några som jag väljer ut om du t.ex. byter lite panel på huset, målar lite etc.
Hörde ju dessutom att du älskar att ta bort mossa på tak, det kan du få göra med! 😉

Hej! Tagit tag i ett gammalt intresse och köpt några ryska vintage klockor. Färgen på visaren på en av mina Vostok Amphibia har dock lossnat 😢 Ligger och skramlar i boet (vid kl 8 på bilden). Någon här som kan ge ett ärligt svar om huruvida det är värt att ge sig på att själv försöka öppna klockan och få ut färgflagan? Är det enkelt eller svårt att även byta till en ny orginalvisare? Kollat många videor på nätet och det ser relativt lätt ut. Men folk som lägger upp sådana brukar ju ha tränat en del och lägger sällan upp videor när det jävlas för dem 🙂

Lägger upp en bild på den lilla samlingen som jag påbörjade för ca 2 veckor sedan.

Bilagor

• 0466F22B-7D4C-4317-9A33-111784484917.jpeg
    0466F22B-7D4C-4317-9A33-111784484917.jpeg
    454.9 KB · Visningar: 5
  • A7D6C463-8A9D-4E67-9027-7DDCB199D1E8.jpeg
    A7D6C463-8A9D-4E67-9027-7DDCB199D1E8.jpeg
    416.1 KB · Visningar: 5
Senast ändrad:
Hej! Tagit tag i ett gammalt intresse och köpt några ryska vintage klockor. Färgen på visaren på en av mina Vostok Amphibia har dock lossnat 😢 Ligger och skramlar i boet (vid kl 8 på bilden). Någon här som kan ge ett ärligt svar om huruvida det är värt att ge sig på att själv försöka öppna klockan och få ut färgflagan? Är det enkelt eller svårt att även byta till en ny orginalvisare? Kollat migration videor på nätet och det ser relativt lätt ut. Men folk som lägger upp sådana brukar ju ha tränat en del och lägger sällan upp videor när det jävlas för dem 🙂
Fint skick på tavlan, boetten och bezelen! Troligen tillverkad på senare delen av 80-talet (luggarna ej "brutna").
Ganska säker på att den där skall ha paddlar i samma "ljusbeige-rosa" färg som lume-plupparna, iaf. de från tidiga 80-talet hade sådana. Du kan hitta bilder på dessa i tråden om du söker på "ministerial" eller "old ministry".
Jag som INTE mekar själv säger: färgflagan är ett enkelt jobb. Bara att "klicka loss kronan", välta ut urverket, och blåsa rent.
Jag som INTE mekar själv är svagsynt som en 90-åring, och darrig som en 100-åring: har lyckats med visarna några gånger utan bra verktyg. Jag har också misslyckats och lämnat bort. Det finns duktiga urmakare som gör det där på en halvminut med bra grejor, eller så hittar du ngn kunnig som kan hjälpa dig.
Jag personligen har lagt min ribba: jag köper, men mekar knappt själv. Det finns det duktigare som kan - och kan hjälpa till med.
Jag gillar klockorna, dess historia, utseenden etc. - men mekar alltså inte själv.

Tillbaka
Topp