jakobwangoTjosan. Ny här på forumet-Har suttit i en knapp månad och spanat igenom denna tråden och alla dessa urcoola klockor ni har. Fick därför lite feeling och blev sugen på en rysk klocka.
Då jag har 2 andra klockor var jag mest sugen på att hitta en rysk klocka i fint och fungerande skick utan allt för stor prislapp vilket jag gjorde.
Hittade en på ebay som jag köpte där jag samtidigt passade på att köpa ett NATO band.
Det som slog mig lite när jag öppnade fram klockan ur paketet var hur liten boetten och hela klockan i sig kändes/var. Då mina andra klockor(icke ryska) har sin diameter på ca 45mm, så hade denna en diameter på 40mm.
Är storleken på min klocka normal storlek för ryska klockor? Exempelvis ni med en amphibian, hur stor är boetten(- kronan) på den ?
Men iallafall, klockan fungerar utan funna problem än så länge. Har lite problem att ställa in datumet, annars helt okej köp för den summan jag betalade.
Visst är det en Komandirskie som Samlarn säger! Den är från ca 1994. Den kallas lite nedlåtande för mässingsmonstret. Den har ett 2414 manuellt verk. Klockan mäter ca 39 utan krona!