• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Mvnordlander

Cartier
Hej.
Min kompis har en pobeda påväg. Vet dock ej referens. Någon som vet? Skulle behöva veta om det är 18 eller 20mm mellan luggarna.
IMG_1080.JPG

IMG_1081.JPG
 

lenname

Panerai
Här kommer mitt bidrag till 3133! En Strela re-issue med tio år på nacken. Precis kommit tillbaka från en helservice utförd av Julian Kampmann (poljot24.de), grymt bra service/kommunikation!

Sedan i torsdags har den gått +12 sekunder, så väl inom COSC!
IMG_0730.JPG
Haha alltså fett roliga om man översätter det typ Arrow Watches:D:D
Toppfin
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Ryska klockor är mycket roliga och trevliga klockor, den enda jag har haft i min ägo fick svärfar, då han är lite klocknörd, han hade sneglat på den ett bra tag. Och jag märkte att han var sugen på den, så jag gav bort den åt han, antingen på en födelsedag eller julafton, detta blev mycket uppskattat. Han var så fascinerad av klockan så han var till en ryska han kände för att få reda på vad det stod på klockan, kan tilläggas att han vårdar den ömt gubben :D! Dessvärre verkar jag inte ha någon bild kvar på den, måste även poängteras att jag vann den i en tävling som våran gamla krigare @meo_swe hade här på KS, mycket trevligt initiativ ska sägas!
 

Vostok

Audemars
Det ser ut som en homage till en äldre CCCP variant! Den är som synes inte helt identisk. Men den hänvisar helt klart till en äldre variant.
http://russianwatches.altervista.org/P1030885.JPG

Verkar ha funnits en äldre variant som sett ut såhär med (se bif bild), Har sett några äldre till salu men då är tavlorna oftast så blekta så man ser ej färgen längre... Det verkar vara en kopia på Omega Seamaster "banana" tavlan..

17191135_1819597568292556_1310100128245139460_n.jpg
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Verkar ha funnits en äldre variant som sett ut såhär med (se bif bild), Har sett några äldre till salu men då är tavlorna oftast så blekta så man ser ej färgen längre... Det verkar vara en kopia på Omega Seamaster "banana" tavlan..

17191135_1819597568292556_1310100128245139460_n.jpg
Jo, de målade indexen är ju kult! Det finns luriga tavlor som ser nygjorda ut. Lurig! Å andra sidan så är 470 boetten i fint skick och allt övrigt stämmer!
 

Vostok

Audemars
Jo, de målade indexen är ju kult! Det finns luriga tavlor som ser nygjorda ut. Lurig! Å andra sidan så är 470 boetten i fint skick och allt övrigt stämmer!
Gillar den skarpt men 280$ för den gamla känns lite mycket plus att jag vill ha den i ett 710 case och jag har liksom inte hjärta att slakta en som ser så fin ut :) Nej jag får höra om Meranom kan få fram en sån tavla istället.
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Gillar den skarpt men 280$ för den gamla känns lite mycket plus att jag vill ha den i ett 710 case och jag har liksom inte hjärta att slakta en som ser så fin :) Nej jag får höra om Meranom kan få fram en sån tavla istället.
Jo dom börjar bli rätt "prisiga" i det skicket. Det är som du säger synd att slakta!:)
 

meo_swe

Audemars
Ryska klockor är mycket roliga och trevliga klockor, den enda jag har haft i min ägo fick svärfar, då han är lite klocknörd, han hade sneglat på den ett bra tag. Och jag märkte att han var sugen på den, så jag gav bort den åt han, antingen på en födelsedag eller julafton, detta blev mycket uppskattat. Han var så fascinerad av klockan så han var till en ryska han kände för att få reda på vad det stod på klockan, kan tilläggas att han vårdar den ömt gubben :D! Dessvärre verkar jag inte ha någon bild kvar på den, måste även poängteras att jag vann den i en tävling som våran gamla krigare @meo_swe hade här på KS, mycket trevligt initiativ ska sägas!
Jag hoppas svärfar gillade den!
Saknar den där fantastiskt krångliga kronan och bezeln som man kunde hosta av :D
 
Topp