• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Lik-Molnija Tisdag!

IMG_20210824_090526.jpg

Perfekt för skjorta? 😉

Supernajs skick, passar perfekt ihop med bandet!

Denna lösning för att bära ett fickur på armen gillar jag över huvud taget väldigt mycket, inte minst som det var så det började ngn gång ca under WW1. Resten är historia och här sitter vi idag och nördar ner oss i armbandsur dagarna lång! 😍

Det är för j-dra coolt, dock blir det inte superpraktiskt. Jag har dock kört liknande med skjorta o smoking en gång. Lite klumpigt, men otroligt coolt! 😃

Tror det kallas Cadet, fast än den inte har kronan på sniskan, men det vet säkert någon mer bevandrad än mig.

2409 verkar det vara..

20210824_220400.jpg
20210824_220233.jpg

20210824_220221.jpg

20210824_220218.jpg
Min enda Cadet råkar iof ha kronan kl 2 och rysk guld-rasel-länk och udda tavla (tillverkad i Soviet men med ryska flaggan):
20210824_230913.jpg

Men det finns flera exempel på varianter med kronan placerad på vanliga stället. Tex Desert Shield i "Junior-utförande":

Ja det ser bra ut.👍 Men jag får nog säga att ditt bruna läder-nato är oöverträffat till den klockan.
Jag kan hålla med (du har bra minne!) . Dessutom är det bandet i en trevlig och tunn läderkvalitet, långt ifrån ex cheapestnatostraps tjocka "halsdukar". Dock har detta band tillfälligt (?) lånats ut till min NVCh-30. Oavsett kul att variera lite. Jag hävdar ju annars ganska konsekvent att brunt läder aldrig är fel... om det inte är bund 🤣

Tillbaka
Topp