• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Har klurat fram att klockan till höger tål 20 bar tryck (200m), stämmer det?
02AC5C12-B8AD-4573-91B6-0C4A165D0B31.jpeg
Ett utdrag från klockanett.se angående vattentätheten på Vostok. Så du kan lugnt dyka ner i badkaret

"En Vostok Amphibian är byggd för att uppfylla samma krav på dykarur som Rolex Submariner. Den är standard issue för ryska flottan där marinens dykarna behöver en superpålitlig klocka vid t.ex. ubåtsräddning på stora djup. Den är satt till 20ATM/200Meter, men det är "minst". Jag har sett en test där en nisse verkligen ville sätta den på prov i en trycktest. Klockan höll tätt under otroligt tryck. Bakstycket började kollapsa vid 70ATM/700M och klockan imploderade först vid 82ATM/820M"

Sådär, tillbaka i Sverige igen efter en vecka i Tyskland och EN enda klocka på handleden under hela veckan! Spanade efter loppisar och liknande för att ev kunna hitta något gammalt mekaniskt armbandsur, men lyckades bara hitta en massa exklusiva butiker med bra många nollor i slutet på prislappen. Just i Mannheim finns det annars en återkommande ganska känd loppis, men den har varit stängd pga pandemin och öppnas tydligen först nu i september...
Oavsett tillbaka till ordningen och rutinen att låta olika klockor få turas om att få uppmärksamhet. I dag därför Dude, som fått sommar-natot bytt mot gummi, som även gör att displaybakstycket äntligen går att se. :) (måste även byta ut den där röda plastringen...)
20210823_082419.jpg

20210823_083533.jpg

Fasen, vill ha!!! Såg om filmen häromdagen...

Nämen... nyförvärv?
Den här jag inte sett förut. Grattis! Riktigt snygg.
Tackar
Kom med PostNord bilen idag. Bosse på klockanett kan man lita på, blixtsnabb leverans. Hade en önskan om just denna bezelen vilket han hade ett gäng. Blir ju en del byten för honom när han moddat, tycker denna bezelen gör sig fint och ger härlig klassisk känsla

Tackar
Kom med PostNord bilen idag. Bosse på klockanett kan man lita på, blixtsnabb leverans. Hade en önskan om just denna bezelen vilket han hade ett gäng. Blir ju en del byten för honom när han moddat, tycker denna bezelen gör sig fint och ger härlig klassisk känsla
Vad gillar du 710 boetten då? Visst är den skön. Jag tycker den är skönare än 170 boetten, vilket är lite märkligt då det måttmässigt är väldigt lite som skiljer.
Sen är ju 420 bezeln riktigt bra på. Den bästa original bezeln skulle jag påstå. 710 original bezel är inget vidare imo.
20210823_153102.jpg

Bytte... Fixades igår med rengjord balans, ny uppdragsfjäder och ruckning. Nu verkar den gå som den skall 😀 (balansfjädern klibbade ihop, uppdragsfjädern var nog av).

20210823_153052.jpg
Den är ju kult-kitchig den där guldklockan.
En sån där man kunde tänka sig att Cornelis Vreeswijk kunde haft på 70-talet. 😄
Jag undrar jag om inte ett bund skulle fullständiga det intrycket. Gärna ett lite pråligare bund med flätat skinn och så.! Ha ha.

Efter att ha kommit på villovägar och slarvats bort två gånger av FedEx samt varit och vänt på andra sidan Atlanten är den äntligen här 😍 Vem behöver läsa spännande böcker och se thrillers på TV när man kan beställa klockor på nätet och följa hur de far kors och tvärs över världen 🤪
EB68D647-7122-442D-A5EF-DE7445CD1667.jpeg

Har klurat fram att klockan till höger tål 20 bar tryck (200m), stämmer det?
02AC5C12-B8AD-4573-91B6-0C4A165D0B31.jpeg
Ett utdrag från klockanett.se angående vattentätheten på Vostok. Så du kan lugnt dyka ner i badkaret

"En Vostok Amphibian är byggd för att uppfylla samma krav på dykarur som Rolex Submariner. Den är standard issue för ryska flottan där marinens dykarna behöver en superpålitlig klocka vid t.ex. ubåtsräddning på stora djup. Den är satt till 20ATM/200Meter, men det är "minst". Jag har sett en test där en nisse verkligen ville sätta den på prov i en trycktest. Klockan höll tätt under otroligt tryck. Bakstycket började kollapsa vid 70ATM/700M och klockan imploderade först vid 82ATM/820M"
Glaset knäcktes en smula vid 1,6km ...

Bor du i en ubåt i småbåtshamnen? Ser hur som helst ut att vara en blöt väg hem sista biten. Snygg klocka 👍🙂

Nej jag bor inte i en ubåt i småbåtshamnen... Tyvärr. Men vad jag just nu önskar jag gjorde det. Skulle slippa klippa gräset en måndag kväll..😩
En begagnad rysk ubåt kan väl inte vara lika dyr som en Mig 29 vi sett här tidigare i tråden?
Nån som vet var man kollar?
Jag har inte köpstopp just nu.

• Like
Reactions: Beo
Tillbaka
Topp