• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Vostok

Audemars
Hopplock av skrot som jag hade liggande... Ska plockas ner och byggas om snart när jag fått rätt delar.
20170329_203809_2.jpg
 

Vostok

Audemars
Ser ju riktigt bra ut för att vara skrot.
Urverket är ett gammalt skrotverk som jag plockade isär och rengjorde samt att det är manuellt och jag vill ha automat i det där caset och ev "paddel visare" en tunnare bezel med rött inlägg och sen är glaset felaktigt och "poppar" ur bara man hostar och saknar stålringen runt tavlan.. Men det är ju bara ett test bygge :)
 

Samlarn

Rolex
Sitter och kollar efter fynd bland Amphibierna på eBay och såg den här. Jag är ju svårt förtjust i Scuba Dude sedan tidigare men försöker begränsa samlingen till klockor från CCCP. Det var någonting som stack ut på den här klockan och sen kom jag på det. Ska det inte vara datum på den här modellen? Tror inte att jag sett den här modellen utan datum. Snyggare utan datum tycker jag nog. Klockan får gå till någon annan - även om jag tycker den är skitsnygg. Jag håller min linje med CCCP tillsvidare.
scuba_dude.jpg

Här är annonsen iallafall:
http://www.ebay.com/itm/Diver-watch...ee0a5da&pid=100033&rk=2&rkt=6&sd=252834181597
 
Senast ändrad:

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Sitter och kollar efter fynd bland Amphibierna på eBay och såg den här. Jag är ju svårt förtjust i Scuba Dude sedan tidigare men försöker begränsa samlingen till klockor från CCCP. Det var någonting som stack ut på den här klockan och sen kom jag på det. Ska det inte vara datum på den här modellen? Tror inte att jag sett den här modellen utan datum. Snyggare utan datum tycker jag nog. Klockan får gå till någon annan - även om jag tycker den är skitsnygg. Jag håller min linje med CCCP tillsvidare.
scuba_dude.jpg
Iaf om man jämför med denna, och min blåtavlade Scubadude har också datum...
Mystiskt, men det finns kanske nån som vet mer om detta ?
https://klocksnack.se/threads/ryska-klockor-på-ks.3659/page-59#post-1785257
 

Vostok

Audemars
Sitter och kollar efter fynd bland Amphibierna på eBay och såg den här. Jag är ju svårt förtjust i Scuba Dude sedan tidigare men försöker begränsa samlingen till klockor från CCCP. Det var någonting som stack ut på den här klockan och sen kom jag på det. Ska det inte vara datum på den här modellen? Tror inte att jag sett den här modellen utan datum. Snyggare utan datum tycker jag nog. Klockan får gå till någon annan - även om jag tycker den är skitsnygg. Jag håller min linje med CCCP tillsvidare.
scuba_dude.jpg

Här är annonsen iallafall:
http://www.ebay.com/itm/Diver-watch-200-m-russian-military-VOSTOK-AUTO-AMPHIBIAN-670919-new-2017/182504049726?_trksid=p2045573.c100033.m2042&_trkparms=aid=111001&algo=REC.SEED&ao=1&asc=41375&meid=4dc8394cf8c6403e9d61cfa92ee0a5da&pid=100033&rk=2&rkt=6&sd=252834181597
Case=670
Urtavla=919 (finns även som vit tavla med svart scuba och heter då 920, se bifogad bild)
Urverk=2415
s-l1600.jpg
 
Sexy! Och jag som försöker minska på mitt rysslager. :arghh::bawling::arghh::bawling:
Skulle nog se najs ut med vitt keramiskt insert. Hmm....
http://www.ebay.com/itm/39-8mm-whit...551591?hash=item1a128f9da7:g:5U4AAOSwZ1BXfac5

Beställd!:bag::banghead: Faan! Höll mig i typ 4 minuter. Vostoks är verkligen min kryptonit.
Klurar på shark mesh, fetaste boris bezeln och vitt keramiskt insert. Bör matcha mitt kommande inköp av fridykningsfenor, Leaderfins Ice, riktigt bra.:)
leaderfins-stereofins-waves-ice-5_3.jpg


Bilder kommer om några månader när jag fått tummen ur och bygget är klart.:snaphappy:
 
Sitter och kollar efter fynd bland Amphibierna på eBay och såg den här. Jag är ju svårt förtjust i Scuba Dude sedan tidigare men försöker begränsa samlingen till klockor från CCCP. Det var någonting som stack ut på den här klockan och sen kom jag på det. Ska det inte vara datum på den här modellen? Tror inte att jag sett den här modellen utan datum. Snyggare utan datum tycker jag nog. Klockan får gå till någon annan - även om jag tycker den är skitsnygg. Jag håller min linje med CCCP tillsvidare.
scuba_dude.jpg

Här är annonsen iallafall:
http://www.ebay.com/itm/Diver-watch-200-m-russian-military-VOSTOK-AUTO-AMPHIBIAN-670919-new-2017/182504049726?_trksid=p2045573.c100033.m2042&_trkparms=aid=111001&algo=REC.SEED&ao=1&asc=41375&meid=4dc8394cf8c6403e9d61cfa92ee0a5da&pid=100033&rk=2&rkt=6&sd=252834181597
Det har kommit massor med nya tavlor senaste tiden och även lite nya bezels och ett case..
 
Det har kommit massor med nya tavlor senaste tiden och även lite nya bezels och ett case..
Det blir en dyr sommar det här...
Min vita scubadude klurar jag fortfarande på att sätta vit dykarring på, men har blivit osäker på keramiskt insert. Tycker denna med platt seikoinsert ser ganska bra ut.
21733027668_3e8af8f658_c.jpg


Sedan blir det troligtvis shark mesh. Tycker att det funkar bra på vit ploprof.
omega30.jpg


Är dock öppen för förslag på andra band, bezels o insert. Jag har aldrig mixtrat med en vit dykare förut.
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Det blir en dyr sommar det här...
Min vita scubadude klurar jag fortfarande på att sätta vit dykarring på, men har blivit osäker på keramiskt insert. Tycker denna med platt seikoinsert ser ganska bra ut.
21733027668_3e8af8f658_c.jpg


Sedan blir det troligtvis shark mesh. Tycker att det funkar bra på vit ploprof.
omega30.jpg


Är dock öppen för förslag på andra band, bezels o insert. Jag har aldrig mixtrat med en vit dykare förut.
Är inte mycket för nya Vostok! Men den blev riktigt bra med den platta ringen!
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Hur löser man detta? Vart får man tag på en ny vridring? :D

IMG_8899.JPG


Eller ska jag köra utan? Det ser kanske lite ballt ut? ;)
 
Bra, beställer du ett svart till mig och står kostnaden om det inte passar?
Haha, nej varför skulle jag!? Du får väl läsa på lite innan du beställer. Men kolla am-watches eller beställ en Murphy-bezel från ebay.. I dem passar Seiko-inserts. Eller så kollar du upp One Second Closer på Facebook/ebay. Tillverkar också bezels till Vostok där Seiko-inserts sägs passa.
 
Senast ändrad:

Samlarn

Rolex
Hej! Här är min nya Vostok Amphibia ref. 670919 beställd från Meranom nyligen. Har monterat ett nytt armband från IWantAStrap. Ska modda den med ny vridring och insert. De är beställda och på väg... Inte så tokigt vad?
IMG_20170406_184257_256.jpg
IMG_20170406_183141.jpg
Hej! Här är min nya Vostok Amphibia ref. 670919 beställd från Meranom nyligen. Har monterat ett nytt armband från IWantAStrap. Ska modda den med ny vridring och insert. De är beställda och på väg... Inte så tokigt vad?
IMG_20170406_184257_256.jpg
IMG_20170406_183141.jpg
Tjena Mikko!
Den där modellen är riktigt snygg. Urtavlan blir mer "balanserad" utan datum som Scuba Dude normalt har, tycker jag. Grattis till ett fynd! :)
 

Arvis

Cartier
2-Faktor
Hej vänner!
En av de bästa säljarna av ryska vintage ur på eBay har tydligen rea. Här finns det mycket fina klockor. Kan vara läge att fynda. Rean verkar bara vara i några dagar. o_O
http://www.ebay.com/sch/m.html?item=391750580106&hash=item5b3627778a:g:aCYAAOSwmmxW3hII&_ssn=asap31&_sop=16
Tack för tipset! Det gjorde att jag äntligen fick tummen ur. Har plöjt hela denna tråd och kikat på på asap31's utbud många gånger men nu så, två gamla ryssar på väg. :hungry:
 
Topp