• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Delgada

Patek
Hinner fånga en glimt av sensommar innan jag cyklar till ämbetet för att göra samhällstjänst.
20210908_072017.jpg
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Jo men att göra en klocka. I ryssland. Pga det? Vet inte hur många olika verk poljot körde parallellt, men funktionerna ser ju som på deras 70-80-tals pilotur typ? Kanske bra s**t som sitter i man kan sätta i annan klocka?
Tror det sitter 3133 i klockan.

Skulle gissa på att det var lite kalabalik efter sovjets fall -91, så man provade vad som helst för o sälja...

Finns ju en hel del olika, det är bara o börja samla!!!

Screenshot_20210908-121429_Chrome.jpg

Screenshot_20210908-121410_Chrome.jpg

Screenshot_20210908-121330_Chrome.jpg

Screenshot_20210908-121319_Chrome.jpg

Screenshot_20210908-121136_Chrome.jpg

Screenshot_20210908-120921_Chrome.jpg
 

Utvisaren

Patek
Nästan så jag ska köpa en trisslott. Ännu en klocka kom med posten idag utan strul. Fascinerande att de kan se så olika ut med olika armband. Vet inte vad jag ska ha till den här än 🤔
5F168133-FBA7-4CAE-B0B3-335BFA5B4E50.jpeg
Bredare ser nog bättre ut med den formen på boetten. Det blir kanske lite väl rumphugget med ett smalt nato? Smaksak så kör på det du gillar. men svart eller mörkrött hade nog gått fint mht kulörerna i ringen.
 

MAz_666

Rolex
Vad är det för skillnad på nato och zulu?
Om jag kallar det bandet för läder-nato, är det helt fel då?
Är igentliga skillnaden är de kraftigare ringarna och oftast lite grövre nylon, sen finns det lite olika men de "riktiga" ska väll ha 5 ringar.
Precis; ofta kallas de med tjockare - lite rundade - ringar för zulu.
Sedan menar vissa sidor att Nato skall ha den "extra flärpen" - men därom tvista de lärde ...
 

Utvisaren

Patek
Precis; ofta kallas de med tjockare - lite rundade - ringar för zulu.
Sedan menar vissa sidor att Nato skall ha den "extra flärpen" - men därom tvista de lärde ...
Är det så mycket tvistande där egentligen? Konstruktionen till militären var så vitt jag vet just med 2 flärpar så att man dels kan få ett brott på ett bandstift utan att tappa klockan och dels att den där extra ringen hindrar uret från att glida runt för mycket så länge det är lite åtspänt om handleden. Är det verkligen tvist om detta??? 🤔 🤔
 
Topp