Sådärja! Nu har jag fått hem min nya ryss, samma version som ovan nämnda post fast med vit tavla.
Jag måste säga att den känns riktigt imponerande, inta bara utifrån Vostok-mått mätt. Det känns som att den lilla klockfabriken har lyckats lyfta samtliga delar av klockan, utan att för den skull höja priset. Gummibandet den kom på lär även denna gång ryka, men inte med samma självklarhet som tidigare. Detta band känns mycket bättre. Samma med ringen, mycket bättre känsla. Lite stor size på klockan för mig kanske, 42 mm säger skjutmåttet, men många lär älska den lite tyngre feelingen. Allt som allt känns det som om Vostok är på helt rätt väg, vilket glädjer denna märkestrogna fanboy.
Nu till lite saker som jag tycker förtjänar extra uppmärksamhet:
Dykarringen. Lite tjockare, lite snyggare och kan inte lika kategoriskt, och med samma fullständiga säkerhet, avfärdas som totalt skräp längre.
Samma sak med kronan. Oroa er inte, att vrida upp och ställa klockan känns lika skrämmande sladdrigt som vanligt, men själva kronan har fått distinkta räfflor och känns betydligt bättre att pilla med.
Tavla och visare: Tavlan känns överlag bättre målad än tidigare, den lilla scuba-duden är krispigt skarp i detaljerna och den ibland lite oskarpa känslan från äldre modeller är bortblåst. Dessutom är det klockrent med svarta visare till den svartvita tavlan, Vostok kan förpassa den röda sekunden till historiens sophög. Dessutom var det helt rätt att fimpa datumet.
Sist men inte minst LUMEN! Jag är övertygad om att det finns encelliga organismer på Mars som har klockor med bättre lume än Vostok. Nu har man dock, tro det eller ej, äntligen lyckats få på någon lysmassa som inte är samma totala katastrof som tidigare. Långt kvar till eliten, men satan så mycket bättre än tidigare.
Ok, there you have it, nu ska jag bara klura på band, bezel och insert. Ska bli kul att pilla lite i sommar. Kommer att börja med bandet tror jag, ringen är faktiskt så pass bra att den får sitta på ett tag.