• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Utvisaren

Patek
Äh, kunde inte hålla mig! Det här urverketfår sitta i ministryboetten!

20210915_190143.jpg
20210915_190157.jpg


Ja, jag skall byta plastringen till stål när det kommer, samt byta baklocket till ett med glas 😀. Hade tänkt detta till den andra boetten jag väntar på, men det få bli den här istället!

20210915_190537.jpg

20210915_190524.jpg


Så, nu slipper jag gråta mig till sömns på måndagar framöver, då även jag har en ministryklocka!!!
Det är nästan lite Amfibia möter Aqua terrra med de visarna till.
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Min fru ogillar vostok 😂 hur ställer era fruar sig till Vostok? Hon syfta på utseendet
Nu spänner ju utseendet på Vostoks klockor över ett oerhört brett spektrum, så jag tror nog att det går att hitta en Vostok för alla smaker.
Sedan kan man säkert ha åsikter om den lite retro-aktiga looken som en del av Vostoks modeller har. Jag formligen älskar just den formfaktorn, men smaken är ju delad.
Min fru har nog inga specifikt negativa åsikter rörande utseendet på Vostoks modeller, däremot anser hon att jag har lite onödigt många klockor och jag kanske är lite allmänt för fixerad vid armbandsur och allt som är relaterat till samlandet och skruvandet. Det tar jag dock bara som en komplimang! 😉
 

Utvisaren

Patek
Min fru ogillar vostok 😂 hur ställer era fruar sig till Vostok? Hon syfta på utseendet
Har fått in henna på hobbyn. Först fick hon en box med plats för 6 klockor. Tog inte länge innan hon tog en av mina avsedd för 12 klockor... Det mesta går bra men art deco och allt med flexarmband går fetbort. De är alldeles "för gubbiga". Men nu har hon både schwizare och japaner. Från 50-tal och till modernt. Väldigt blandat, ett par 50kr klockor, Citizen R2D2, Takano, Mido, Tissot, Zenith, Omega. En Zaria ryss också faktiskt. Allt med månfas är bra grejer just nu :)
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
En regnig dag denna torsdag och då passar det ju utmärkt att få sällskap av en Shturmanskie-kronograf!
Jag noterar även att ryska postväsendet verkar ha ryckt upp sig avsevärt jmf med hur det var för ett år sedan, då det alltid tycktes ta minst två månader för en försändelse att passera igenom alla steg innan den lämnade ryskt territorium. Senaste paketet lämnade Ryssland efter endast fem dagars hantering, inkl en helg. Återstår att se hur lång tid PN måste ha för att hantera och leverera försändelsen innanför Sveriges gränser. Ber även en bön för att Oleg har fyllt i alla uppgifter enligt det vi har avtalat om och att PN är på rätt humör när denna info skall tolkas.
Här tycks Ryssland fö ligga ljusår före Sverige, eftersom Oleg numera verkar vara tvungen att fylla i en digital tulldeklaration för att, över huvud taget, kunna skicka iväg paketet. Hade bara PN varit aningen mer intresserade hade man högst sannolikt kunnat ta del av den digitala informationen och därmed sluppit avtvinga Oleg en stenålders-tulldeklaration på papper, utöver det han alltså alltid fyller i digitalt.
20210916_075428.jpg
 

Utvisaren

Patek
En regnig dag denna torsdag och då passar det ju utmärkt att få sällskap av en Shturmanskie-kronograf!
Jag noterar även att ryska postväsendet verkar ha ryckt upp sig avsevärt jmf med hur det var för ett år sedan, då det alltid tycktes ta minst två månader för en försändelse att passera igenom alla steg innan den lämnade ryskt territorium. Senaste paketet lämnade Ryssland efter endast fem dagars hantering, inkl en helg. Återstår att se hur lång tid PN måste ha för att hantera och leverera försändelsen innanför Sveriges gränser. Ber även en bön för att Oleg har fyllt i alla uppgifter enligt det vi har avtalat om och att PN är på rätt humör när denna info skall tolkas.
Här tycks Ryssland fö ligga ljusår före Sverige, eftersom Oleg numera verkar vara tvungen att fylla i en digital tulldeklaration för att, över huvud taget, kunna skicka iväg paketet. Hade bara PN varit aningen mer intresserade hade man högst sannolikt kunnat ta del av den digitala informationen och därmed sluppit avtvinga Oleg en stenålders-tulldeklaration på papper, utöver det han alltså alltid fyller i digitalt.
20210916_075428.jpg
Om du ser en sådan i anständigt skick så är det typ den enda kronograf jag överväger inom 3133. Hojta gärna.
 

Delgada

Patek
Fortsättning på bundföljetongen.
Tyckte det blev lite sladdrigt vid klockan med 20 mm band.
Hittade i lådan detta övergivna 22 mm med vita sömmar. Tycker det blev riktigt bra.
Jag tycker inte det gör något att bandet har vita sömmar och bund plattan har svart sömmar.
Tycker till och med att det blev en poäng med det.
Eller vad säger ni? Synpunkter?
20210916_110152.jpg
20210916_110142.jpg
20210916_110134.jpg

Ni får säga ifrån om ni är trötta på mina bundmoddar. Inte för att jag kommer sluta bildspamma för det... men det kan ju kännas bra för er att säga ifrån.😄
 

Utvisaren

Patek
Fortsättning på bundföljetongen.
Tyckte det blev lite sladdrigt vid klockan med 20 mm band.
Hittade i lådan detta övergivna 22 mm med vita sömmar. Tycker det blev riktigt bra.
Jag tycker inte det gör något att bandet har vita sömmar och bund plattan har svart sömmar.
Tycker till och med att det blev en poäng med det.
Eller vad säger ni? Synpunkter?
20210916_110152.jpg
20210916_110142.jpg
20210916_110134.jpg

Ni får säga ifrån om ni är trötta på mina bundmoddar. Inte för att jag kommer sluta bildspamma för det... men det kan ju kännas bra för er att säga ifrån.😄
Är väl rätt klockrent att bandet går i exakt samma som urtavlan. Gråskala och 1 kulör är oerhört tacksamt och blir nästan alltid bra!
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Fortsättning på bundföljetongen.
Tyckte det blev lite sladdrigt vid klockan med 20 mm band.
Hittade i lådan detta övergivna 22 mm med vita sömmar. Tycker det blev riktigt bra.
Jag tycker inte det gör något att bandet har vita sömmar och bund plattan har svart sömmar.
Tycker till och med att det blev en poäng med det.
Eller vad säger ni? Synpunkter?
20210916_110152.jpg
20210916_110142.jpg
20210916_110134.jpg

Ni får säga ifrån om ni är trötta på mina bundmoddar. Inte för att jag kommer sluta bildspamma för det... men det kan ju kännas bra för er att säga ifrån.😄
Jag väljer att inte kommentera alls 🤣 🤣 🤣
 

Beo

Patek
2-Faktor
Fortsättning på bundföljetongen.
Tyckte det blev lite sladdrigt vid klockan med 20 mm band.
Hittade i lådan detta övergivna 22 mm med vita sömmar. Tycker det blev riktigt bra.
Jag tycker inte det gör något att bandet har vita sömmar och bund plattan har svart sömmar.
Tycker till och med att det blev en poäng med det.
Eller vad säger ni? Synpunkter?
20210916_110152.jpg
20210916_110142.jpg
20210916_110134.jpg

Ni får säga ifrån om ni är trötta på mina bundmoddar. Inte för att jag kommer sluta bildspamma för det... men det kan ju kännas bra för er att säga ifrån.😄
Vackert och skönt!!😄👍
 
Topp