Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tack!spider dial tavlan är fin i solsken vilket det tyvär inte var idag.Riktigt bra den där
Det ser väl ut som någon variant av "Rubber Waffle" eller bara "våffla", som finns i ganska många utföranden i olika prisklasser.Tredje pepsin, det armbandet vart hittar man ett sånt liknande? Precis beställt en blå tavla 090914
Stiligt matchat! Är det manuellt eller automatiskt verk i den?Godmorgon ryssvänner.
Att byta från 090 på bund till 420 på 18 mm band känns verkligen skillnad. Båda trevliga på sitt sätt.
Tack! Automatverk i den.Stiligt matchat! Är det manuellt eller automatiskt verk i den?
Och till alla som grunnar på kulörer. Här är ju klassiskt. Gråskala och lägg till en kulör. Så håller man det stilrent men ändå livar upp det. Funkar lika snyggt med valfri bezel när man gör så här. Helsvart läder/nato/single eller med stygn i samma kulör som någt som används på annat ställe. Tycker detta är stiligt utan att krångla till det.Godmorgon ryssvänner.
Att byta från 090 på bund till 420 på 18 mm band känns verkligen skillnad. Båda trevliga på sitt sätt.
Right. Tror jag köper en med ett manuellt verk i och köper till ett automatverk att byta till sedan. Gillar urtavlan bättre på den med manuellt verk och jag har inte hittat den att köpa lös ännu.Tack! Automatverk i den.
Jaha. Jag visste inte att de finns att köpa med manuella verk faktiskt. Ny alltså. Är den moddad av någon förstår jag.Right. Tror jag köper en med ett manuellt verk i och köper till ett automatverk att byta till sedan. Gillar urtavlan bättre på den med manuellt verk och jag har inte hittat den att köpa lös ännu.
En av mina gamla automater bråkade och stannade hela tiden. Orkade inte meka/leta fel, så jag testade just att ta bort rotorn. Bara ”skruv och rotor bort”. Nu är den manuell och funkar felfritt!Göra manuell av automat...
Har jag fantiserat detta eller går det? Men någonstans tror jag mig sett att man bara kan ta bort rotorn och sätta dit ett plant baklock.
Intelligent katt, som ser ut att vara betydligt mer intresserad av armbandsuret än av all matMorn i stugorna. Katten är nöjd. Matpåsen på 5 gånger kattens vikt. Tänk om en annan fick en whiskytunna på 5 gånger ens egen vikt. Hade vart något det.
Rysk design i ett nötskal. Inte mer än vad som absolut behövs. Lull lull är inte deras grej. Samma sak på deras jaktflyg. Noga i fronten men bakänden är hammrad av Oleg på lyran. Liksom fronten som påverkar luftmotståndet mest.Onsdag och Zvezda sitter på handleden med ryskt kvalitetsband införskaffat via kamrat @MAz_666. 17 mm-bandet passar perfekt på denna boett, som egentligen bara har 16 mm avstånd mellan bandhornen. Iom att pinnarna som håller bandet är fasta och alltså inte är av typen fjäderpinnar blir valet av band begränsat till olika typer av single pass.
Cool klocka som har historisk betydelse för den moderna ryska klockindustrin. Mitt exemplar är fö från 1957.
Ryskt finlir. Notera den tunna metallhällan av typ pianotråd, som skall hjälpa till att hålla ordning på änden på bandet
Kul, klassisk klocka det där och framförallt välkommen in i gänget!Beställde sista exet från klockanett.se
Så glad min första Vostok!!!!
Längtar o så skönt att slippa halvårs väntetider som många andra får stå ut medså glad denna sidan finns
Tack snälla!!!Kul, klassisk klocka det där och framförallt välkommen in i gänget!
Klockanett är dessutom en riktigt bra källa till intressant info och kunskap.
Grattis och kul!!! Men jag tycker likväl att det är fusk att beställa i Sverige.Beställde sista exet från klockanett.se
Så glad min första Vostok!!!!
Längtar o så skönt att slippa halvårs väntetider som många andra får stå ut medså glad denna sidan finns
Lurigt du. Beror helt på vilken blå och vilken blå ton gummit har. Svårt utan att se det ihop. Jag hade satsat på ett svart. Klockans stål är så mycket ljusare att all uppmärksamhet dras dit. Ie bandet inverkar inte så mycket. Tycker jag Men kör på det du gillar! Man kan ju tycka att svart blir för mörkt. Dvs det är ganska subjektivt det härTack snälla!!!
Kan det funka med ettt blått gummi band? Tänk det fast i blått till min blåa tavla
Grattis och kul!!! Men jag tycker likväl att det är fusk att beställa i Sverige.
Blått fungerar säkert om det är rätt nyans, vilken man iof inte vet innan. Ofta vill man kanske skapa en kontrast och då skulle jag gå på en helt annan färg. Som @Min utvisare skriver skulle säkerligen svart fungera. Eller så kan man gå ett steg längre och testa ex ett orange band.Tack snälla!!!
Kan det funka med ettt blått gummi band? Tänk det fast i blått till min blåa tavla
Sannolikt har den ju producerats i russkiland. Så äktheten är det nog ingen som ifrågasätter. Jag är mest grinig för att du hann beställa en innan jag hann Ibland är ju suget större än tålamodet och jag förstår dig helt. Har tidigare handlat mycket med Japan så jag funderar inte så mycket över att det kan ta tid att få grejerna. Tvärt om är det rätt kul att få paket för man har inte en aning om vad som ligger i då det var så länge sedan man beställde. (En gång skickade en snubbe en klocka från Israel med båt. Tog tre månader. Dessutom skickade han fel klocka. DOH!) Julafton året runt nästan!Haha ojdå...så nu är jag ingen tvättäkta Vostok ägare då
Det är inte fusk. Alla vägar leder ju som bekant till Rom. Jag började också på Klockanett innan jag gick vidare till typ Meranom och likn för att till slut nästan uteslutande fastna i vintage-träsketGrattis och kul!!! Men jag tycker likväl att det är fusk att beställa i Sverige.
Hittar man rätt bruna nyans är det kanon! Gäller att hitta ett som helst drar lite åt det orangea i tonen så blir det fint. Balansgång mellan gult och rött i det bruna man behöver få till. Om man nu är kulörskadad eller halvt färgblind som jagBlått fungerar säkert om det är rätt nyans, vilken man iof inte vet innan. Ofta vill man kanske skapa en kontrast och då skulle jag gå på en helt annan färg. Som @Min utvisare skriver skulle säkerligen svart fungera. Eller så kan man gå ett steg längre och testa ex ett orange band.
Själv är jag väldigt svag för brunt läder mot blå tavla. Nedan min egen modd. Inte samma boett och jag har även bytt lite fler delar, men du kanske ser principen...