• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Denna lilla bibel är förmodligen allmänt känd av de som hållit på ett tag i russkiland. Själv är jag novis så jag lägger ut tipset till hugande läsare. Här finns ju allt om allt möjligt att läsa in sig på. Nedan bara ett exempel. Helglektyren är räddad!

Yes, där hittar man en hel del referensbilder. Det är en oerhört imponerande samling han har skaffa sig, kommer ta ett tag att komma ikapp o_O
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Fortsättning på bundföljetongen.
Tyckte det blev lite sladdrigt vid klockan med 20 mm band.
Hittade i lådan detta övergivna 22 mm med vita sömmar. Tycker det blev riktigt bra.
Jag tycker inte det gör något att bandet har vita sömmar och bund plattan har svart sömmar.
Tycker till och med att det blev en poäng med det.
Eller vad säger ni? Synpunkter?
20210916_110152.jpg
20210916_110142.jpg
20210916_110134.jpg

Ni får säga ifrån om ni är trötta på mina bundmoddar. Inte för att jag kommer sluta bildspamma för det... men det kan ju kännas bra för er att säga ifrån.😄

Funkar klockrent tycker jag! Mera bund!

Själv sugen på o skaffa några bund till såhör till hösten/vintern. Får nog vänta någon månad dock då det blivit en del andra inköp...
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
En regnig dag denna torsdag och då passar det ju utmärkt att få sällskap av en Shturmanskie-kronograf!
Jag noterar även att ryska postväsendet verkar ha ryckt upp sig avsevärt jmf med hur det var för ett år sedan, då det alltid tycktes ta minst två månader för en försändelse att passera igenom alla steg innan den lämnade ryskt territorium. Senaste paketet lämnade Ryssland efter endast fem dagars hantering, inkl en helg. Återstår att se hur lång tid PN måste ha för att hantera och leverera försändelsen innanför Sveriges gränser. Ber även en bön för att Oleg har fyllt i alla uppgifter enligt det vi har avtalat om och att PN är på rätt humör när denna info skall tolkas.
Här tycks Ryssland fö ligga ljusår före Sverige, eftersom Oleg numera verkar vara tvungen att fylla i en digital tulldeklaration för att, över huvud taget, kunna skicka iväg paketet. Hade bara PN varit aningen mer intresserade hade man högst sannolikt kunnat ta del av den digitala informationen och därmed sluppit avtvinga Oleg en stenålders-tulldeklaration på papper, utöver det han alltså alltid fyller i digitalt.
20210916_075428.jpg
Fortsättningen på PN-ärendet kom tidigare än jag trodde iom att jag nyss blev anmodad att betala 30 kr i moms plus administrativ avgift. Då är det bara själva leveransen som återstår...
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Den här blev så bra så den får hänga på idag med! Dock på natoband idag.
Natot var helt nytt, men gick på det igår med sandpapper och en fil för o få det se mer använt ut. Testade öven o bleka med klorin, men efter att ha läst lite trådar så avslutade jag det då det antagligen inte skulle hjälpa något...

20210916_121042.jpg
 

Utvisaren

Patek
Den här blev så bra så den får hänga på idag med! Dock på natoband idag.
Natot var helt nytt, men gick på det igår med sandpapper och en fil för o få det se mer använt ut. Testade öven o bleka med klorin, men efter att ha läst lite trådar så avslutade jag det då det antagligen inte skulle hjälpa något...

20210916_121042.jpg
Den blev riktigt bra den där. Tavlan och ringen är nog gjorda för att gå ihop. Rött mot grönt också bra med motsatskulörer.
 

Utvisaren

Patek
Rysskprickar... Raketa nollan... är ju alltid franken av olika delar de jag hittar. Någon som har någon tanke om rätt visare är enkelt att finna? De flesta verkar ha helt fel eller printad tavla...

fel fel fel fel fel... blä. Tror nästan man för köpa 2 olika och plocka ihop en?

1631815506684.png
 
Senast ändrad:

Rikala

Patek
2-Faktor
Rysskprickar... Raketa nollan... är ju alltid franken av olika delar de jag hittar. Någon som har någon tanke om rätt visare är enkelt att finna? De flesta verkar ha helt fel eller printad tavla...

fel fel fel fel fel... blä. Tror nästan man för köpa 2 olika och plocka ihop en?

1631815506684.png

Finns en del på Meshok. Annars kanske den där säljaren som sålde nos big zero med hammaren o skäran på tradera fortfarande säljer (så kan du sno visarna från den) eller flytta över en tavla till den?

Han verkar ha några kvar..
 
Senast ändrad:

Vostok

Audemars
Någon som vet om den här tavlan är kosher? Finns ingen "B-logga på tavlan.
Screenshot_20210916-205222_Chrome.jpg
Jag skulle nog säga att den är fejk.. Även att det är en ny Amphibia med Komandirskie visare känns lite fel..
Vore kul att se vad det står i det där pappret som är med där :)

Edit: Jag kunde inte låta bli att forska lite bättre och den tavlan verkar va riktig så jag hade nog fel :)
Ref: 420392
Hittar jag mer så lägger jag upp det..

Edit:
Den har sålts av Meranom så den är äkta! :)
 
Senast ändrad:

Rikala

Patek
2-Faktor
Jag skulle nog säga att den är fejk.. Även att det är en ny Amphibia med Komandirskie visare känns lite fel..
Vore kul att se vad det står i det där pappret som är med där :)

Edit: Jag kunde inte låta bli att forska lite bättre och den tavlan verkar va riktig så jag hade nog fel :)
Ref: 420392
Hittar jag mer så lägger jag upp det..

Edit:
Den har sålts av Meranom så den är äkta! :)
Ah, kul!

Gillar tavlan skarpt så jag kanske slår till på nån!

Jo, Vostok verkar ju gå ifrån en del gamla regler, t.ex. Kommandiskie i Amfibiaboett osv.
 

MAz_666

Rolex

Delgada

Patek
Rysskprickar... Raketa nollan... är ju alltid franken av olika delar de jag hittar. Någon som har någon tanke om rätt visare är enkelt att finna? De flesta verkar ha helt fel eller printad tavla...

fel fel fel fel fel... blä. Tror nästan man för köpa 2 olika och plocka ihop en?

1631815506684.png
Det är ju genialiskt. "Allt är bara franken. Jag får plocka ihop en själv från delar för att få en som inte är franken" .😄👍
 
  • Like
Reactions: Beo
Topp