• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Fotar frugans klocka som hon vill sälja, o så möter vi blickarna alltså jag och klockan o de uppstår ändå någon sorts attraktion hmm
DSC_6455.JPG
DSC_6453.JPG
Är det en vridbar bezel på den där eller är det bara minutmarkeringar utanför själva urtavlan?
Snygg krabat måsta man medge hur som helst.
 
Den där boetten är lite ovanlig.
Ser jag rätt så är det 653-boetten från sent 70-tal.
Detta är exportmodellen:
1632761895529.png
Frånsett boetter, är det inte lite synd att det är så glest med röda tavlor till Amphibia? Jag kan sakna det emellanåt. Det finns ju nån enstaka men den där vinröda sunburst tavlan som den på bilden.... det ser man inte på de nya. Inte Amphibia i alla fall.

Edit. Några knapptryckningar bort hittade jag vad jag nyss påstod inte fanns. Tänk om jag sökt lite bättre innan jag vräkte ur mig... hur mycket trovärdigare hade jag då inte varit... suck.
 
Senast ändrad:
Men kolla vad jag hittade.

Och den här.

Den här var inte röd, men en blå nyans som jag tror många av oss behöver.

Och titta. En orange neptun.

Det är tur man inte har köpstopp.😉
Någon som vet hur det är att handla från den här sidan? Lite köpsugen?..... jo då.😁
 
Frånsett boetter, är det inte lite synd att det är så glest med röda tavlor till Amphibia? Jag kan sakna det emellanåt. Det finns ju nån enstaka men den där vinröda sunburst tavlan som den på bilden.... det ser man inte på de nya. Inte Amphibia i alla fall.

Edit. Några knapptryckningar bort hittade jag vad jag nyss påstod inte fanns. Tänk om jag sökt lite bättre innan jag vräkte ur mig... hur mycket trovärdigare hade jag då inte varit... suck.
Dock vill jag nog hålla med om att helt ovetenskapligt påstå att det var mer vanligt med typ vinröda tavlor till äldre Komandirskies. Men, det är säkert fel det också... 😀
 
  • Like
Reactions: Beo
Men kolla vad jag hittade.

Och den här.

Den här var inte röd, men en blå nyans som jag tror många av oss behöver.

Och titta. En orange neptun.

Det är tur man inte har köpstopp.😉
Någon som vet hur det är att handla från den här sidan? Lite köpsugen?..... jo då.😁
Ja det börjar fn bli kris här. Tavlor och ringar på ingång men INGEN KLOCKA ATT SÄTTA GREJERNA PÅ!

Spontant känns ju en 420 Dude med 059 tavlan som en inkörsport till tyngre beroende.

1632805845229.png
 
Ja det börjar fn bli kris här. Tavlor och ringar på ingång men INGEN KLOCKA ATT SÄTTA GREJERNA PÅ!

Spontant känns ju en 420 Dude med 059 tavlan som en inkörsport till tyngre beroende.

1632805845229.png
Håller med. Min första blev nästan en just sån: en 090 med just klassiska ScubaKille-tavlan 059. Med pepsi-bezel. Älskade den, men nördade sedan (istället) in mig på lite mer vintage.
AKTA DIG!!!
 
Senast ändrad:
Håller med. Min första blev nästan en just sån: en 090 med just klassiska ScubaKille-tavlan 059. Med pepsi-bezel. Älskade den, men nördade sedan (ostället) in mig på lite mer vintage.
AKTA DIG!!!
Jo pepsi/coke mod lär man väl gå till först för att prova lite. Har lite svårt för den där prickigkorven som sitter på som standardring. Har bara ryska 50-talare Strela/Kirowskie så kan vara kul med en nyare. Dessutom har jag ingen dykare alls... vilket troligen är lika ovanligt som att inte ha en enda Seiko. Men tja... nu är det så också... 😁 😁 😁
 
Ja det börjar fn bli kris här. Tavlor och ringar på ingång men INGEN KLOCKA ATT SÄTTA GREJERNA PÅ!

Spontant känns ju en 420 Dude med 059 tavlan som en inkörsport till tyngre beroende.

1632805845229.png
... och då har du bara börjat skrapa lite på ytan... 🤣
Dude på 420-boett är en klassisker. Just 420:an är väldigt stilren och enkel och svår att motstå. Dessutom är det den moderna boetten med den minsta diametern av alla, vilket ger ett förhållandevis nätt intryck. Känsla och slutgiltig utstrålning bestäms genom de val man gör för övriga detaljer. Här finns det ju i stort sett oändliga kombinationer att leka med.
 
... och då har du bara börjat skrapa lite på ytan... 🤣
Dude på 420-boett är en klassisker. Just 420:an är väldigt stilren och enkel och svår att motstå. Dessutom är det den moderna boetten med den minsta diametern av alla, vilket ger ett förhållandevis nätt intryck. Känsla och slutgiltig utstrålning bestäms genom de val man gör för övriga detaljer. Här finns det ju i stort sett oändliga kombinationer att leka med.
Jobbar ju på min framtid som bezel-pusher... måste ju testa så man vet vad kunderna vill ha ;)
 
Trot eller ej, det är faktiskt en helt kosher tavla till big 0. Rätt ovanlig!
Jo det ser ju onekligen ut som man kommer få ett samtal från 80-talet, och de vill ha tillbaka sin urtavla. Ur ett samlarperspektiv sjukt rolig tavla. Om jag sedan skulle gå med den på stan är jag inte lika säker på. Får jobba upp manligheten lite till tror jag. Men sjukt kul är den!
 
... och då har du bara börjat skrapa lite på ytan... 🤣
Dude på 420-boett är en klassisker. Just 420:an är väldigt stilren och enkel och svår att motstå. Dessutom är det den moderna boetten med den minsta diametern av alla, vilket ger ett förhållandevis nätt intryck. Känsla och slutgiltig utstrålning bestäms genom de val man gör för övriga detaljer. Här finns det ju i stort sett oändliga kombinationer att leka med.
Ja 420 är klart trevlig med sin lite nättare framtoning.
Och tycker man 18 mm band känns för tanigt passar 420 utmärkt på bund.😊
20210524_210617.jpg
 
Ja 420 är klart trevlig med sin lite nättare framtoning.
Och tycker man 18 mm band känns för tanigt passar 420 utmärkt på bund.😊
20210524_210617.jpg
Jag borde ha haft en föraning ang att detta skulle komma upp! 🤣
Å andra sidan kan man konstatera att den som tycker att klassiska 18 mm sitter som hand i handske definitivt hittar hem med en 420:a 😍
 
  • Like
Reactions: Beo
Tillbaka
Topp