• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

@Delgada
Hehe experimentera lite ikväll, tog en knallröd vridring och slängde den i klorinbad. Så nu har man en rosa😀
DSC_6378.JPG
 
Cool blev den. 43 mm känns ju kanske in minsta laget för att misstänka ett fickur men ruskprickarna hade kanske den storleken? Eller är det babushkas?
Jag har själv byggt en liknande samt har flera fickur av den där modellen och 36xx verken är inte så stora (första siffran anger diametern 36,0mm).
Fickursboetterna dom sitter i kan dock variera i storlek beroende på modell.. Det är herr fickur :)
 
ÅGREN! Tänkte man skulle ta hem en urtavla eller två men de kommer ju för fn i tusen olika storlekar! vad är lämpligt till ett 420 case? 28mm tavla? 29? 31? Belzebub?
Nu kanske jag är ute och cyklar, men finns det verkligen så värst många olika diametrar på tavlorna? Boetterna har ju ganska varierande ytterdiametrar, men min bild att tavlorna, med ett fåtal undantag (ex "Cadet") är fullt utbytbara mellan alla boetter för 24xx-urverken.
 
Tillbaka
Topp