Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Klart du kan! Klart du ska! Klart det blir!Då borde ju jag rimligen kunna hantera en 420 på mina ca 18 cm handleder. Mm... kan bli dyrt detta.
Det där är ett gammalt fickur som fått en ny boett..Någon som testat dessa inte så dyra Molnija? Rätt stilig om jag får säga det själv. 3603 verk så den är stadiga 43 mm ex krona. i fetaste laget för herr Sparris här.
Cool blev den. 43 mm känns ju kanske in minsta laget för att misstänka ett fickur men ruskprickarna hade kanske den storleken? Eller är det babushkas?Det där är ett gammalt fickur som fått en ny boett..
... och två dagar på plats på handleden i ladugården!Najs! Och nu 2 minuter kaustiksoda!!!
Grymt snyggt jobbat!Sådär nu har man gjort frugan glad också
Tack blev skaplig skillnadGrymt snyggt jobbat!
Ah. Låna den av farsan... han glömmer snart bort denFunderar om jag ska swisha farsan 500kr eller sälja den, visst fasen gillar denna lagårn? Titan är ju riktigt fjäderlätt
Det blev ju fantastiskt bra! Bara att vänta på att det ska bli sommar också, för den där kommer ju tävla i "bästa sommar-modden" som vi ska rösta om i tråden i slutet av maj.... tänkte jag.Sådär nu har man gjort frugan glad också
Sådär nu har man gjort frugan glad också
Ja det är verkligen kul. Se till att ha en köksvamp redo också, den snälla sidanGrymt jobbat!
Blir sugen på o köpa bezel o klorera själv också! Kul att det var samma tavla (fast annan färg) som min!
Jag har själv byggt en liknande samt har flera fickur av den där modellen och 36xx verken är inte så stora (första siffran anger diametern 36,0mm).Cool blev den. 43 mm känns ju kanske in minsta laget för att misstänka ett fickur men ruskprickarna hade kanske den storleken? Eller är det babushkas?
28.5mm om jag inte har fel.ÅGREN! Tänkte man skulle ta hem en urtavla eller två men de kommer ju för fn i tusen olika storlekar! vad är lämpligt till ett 420 case? 28mm tavla? 29? 31? Belzebub?
Ja det är verkligen kul. Se till att ha en köksvamp redo också, den snälla sidan
Jag kör riktigt glas, gjorde 6 ST upptag, och gnuggar då hela ytan med svampen alla sex ggr. Då får man perfekt resultatVad skall man med svampen till? Lägger man inte hela ringen med lite klor i ett litet plastglas eller liknande?
Jäklar vad avis jag blev på din hustrun nu, riktigt läckert resultat!Sådär nu har man gjort frugan glad också
Tack så mycketJäklar vad avis jag blev på din hustrun nu, riktigt läckert resultat!
De är helt underbara! Håller på och vilar från min då de vart lite väl hett mellan ossÄldre 090660
Kanske bäst att ta en liten paus ifrån varandra dåDe är helt underbara! Håller på och vilar från min då de vart lite väl hett mellan oss
Nu kanske jag är ute och cyklar, men finns det verkligen så värst många olika diametrar på tavlorna? Boetterna har ju ganska varierande ytterdiametrar, men min bild att tavlorna, med ett fåtal undantag (ex "Cadet") är fullt utbytbara mellan alla boetter för 24xx-urverken.ÅGREN! Tänkte man skulle ta hem en urtavla eller två men de kommer ju för fn i tusen olika storlekar! vad är lämpligt till ett 420 case? 28mm tavla? 29? 31? Belzebub?